Střelec píše:Stroj mi svým mírně neobvyklým pojezdem připomněl lokomotivu podobného uspořádání, která kdysi proběhla jedním z technických Atlasů ABC. Neobvyklý stroj se měl údajně za první republiky používat kdesi na Moravě k přetahům souprav přes most (patrně hraniční) s limitovanou nosností. Šlo tehdy o úlet autora příslušného atlasu, nebo se něco takového opravdu dělo?
V tom atlásku tenkrát bylo tohle:
kkstb_112.jpg
Gölsdorfovská řada 112 kkStB vyrobená roku 1907 v počtu 2 ks, v r. 1914 byly obě ve stavu výtopny Linz. Původní určení bylo "für leichte Localschnellzüge", čemuž odpovídala i Vmax = 100 km/h
I jiné parametry byly poněkud exotické: Šlo o kompaundku (!) s přehřívačem (!!). Celková hmotnost 32 t, adhezní 14 t, při 80 km/h utáhla 100 t. Ale že by někdy jezdila v zemích Koruny české nebo dokonce v RČS, o tom mi není nic známo. Po r. 1918 zůstaly obě v Rakousku, kde vozily pendly v uzlu Vídeň na spojce mezi Hütteldorfem a Purkersdorfem na Stadtbahn, přičemž byly řazeny uprostřed souprav. Jedna byla vyřazena v r. 1937 (Wiki) nebo 1929 (Pospichal), druhá se po anšlusu ještě dožila přeznačení na 69.011 DR a byla odstavena r. 1942.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.