Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27
Svratka píše:Smekám před tvůrčími dovednostmi autora modelu, ale dovolím si poznamenati, že horní hrana komína "Giesl" ve skutečnosti hodně převyšuje horní hranu dómů, jinými slovy, hrana komína je nejvyšším bodem celé lokomotivy. Ono, z konstrukčního hlediska u parních lokomotiv je to přece samozřejmost, to snad netřeba vysvětlovati. U komínu "Giesl", tam výška komína nad hranou kotle u toho kterého typu použité lokomotivy závisela také na tom, jak se podařilo univerzální rakouský komín na ten který typ lokomotivy konstrukčně napasovat. To jen 423.0, které měly vysoký dóm, tak měly komín hranou někde s dómem a vypadaly lehce přikrčeně... U ostatních typů lokomotivy s komínem "Giesl" (534.03, 524.1, 434.2, 433.0), tam díky novému komínu získala lokomotiva novou tvář, na které byl právě komín dominantní. Komín na Vašem modelu, ten není kremákův, fakt ne. Jen se divím, to jsem první, kdo to vidí???
Čili komín má víc vylézat z dýmnice!
Dobře je to vidět tady: https://trainspo.com/photo/77166/
Je to hodně přitaženo zoomem, tím pádem ta perspektiva celkem odpovídá.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků