sidlo píše:Jinými slovy, obvody dekodéru jsou navržené tak (rychlost poklesu proudu kotvou), aby přechodový jev "vybíjení cívky" vydržely a to jak co do výšky napětí, tak po celou dobu jeho trvání. Celý přechodový jev se odehraje mezi motorem a dekodérem a dál se nedostane.
S touto vetou bych souhlasil, kdyby tam bylo napsano "obvody dekoderu by mely byt navrzene....".
1) Coz v pripade, ze vyrobce bez dalsiho upozorneni napise, ze tam jsou filtracni kondenzatory na 25V a norma rika alespon 27V, asi nebude pravda....
2) Ikdyz vyrobce vse navrhne tak jak ma, tak nepocita s tim, ze nekdo Nkovy dekoder pripoji na DCC centralu, ktera dodava 18V (DCC) do koleji.
MIG píše:Nkový dekodér se dává k motorům nevelkého výkonu (Nkového) s velkými otáčkami a vysokým převodovým poměrem (šnekem nejlepší)
Jak jste nato prisel ? Proc by nemohl byt pouzit Nkovy nebo dokonce Zkovy dekoder pro bezny motor v H0 pokud je dodrzena specifikace vyrobce ? Jen se ptam, protoze vykon ( u prumerneho nebo bezneho H0 motorku) rozhodne neni to omezujici kriterium. Pokud je tam nejaky limit, tak jsou to prave pouzite dalsi komponenty v dekoderu (napr. kondenzatory za usnernovacem), ale ne koncovy stupen.
Dále použití setrvačníků pro dlouhý dojezd na motorech řízených DCC je nevhodné, když na nastavení setrvačnosti existují CV.
Mate na mysli nejakeho konkretniho vyrobce, ktery dela verzi "analog" se setrvacnikem a verzi "digitaL' bez setrvacniku ? Jinak setrvacnik u motoru lze prirovnat neco jako ekvivalent dolni propusti (z elektrotechniky), to znamena "vyhlazuje" nebo "tlumi" vibrace, ktere jsou zpusobeny proudovym zvlnenim na motoru a je jedno jestli je to analog nebo digital, pokud je k rizeni pouzit princip PWM.
A já zatím žádný model s modelově dlouhým dojezdem neviděl udělaný jinak, než tak, že má na hřídeli s motorem véééliký setrvačník,
Ja jsem si vzal prvni model, ktery mne prisel pod ruku a sice model el.loko rady 120 of firmy LIMA, coz je celkem bezny stroj risskych spolkovych drah a je tam pro velikost HO bezny setrvacnik.