sidlo píše:Žďár nad Sázavou - Ostrov nad Oslavou je sloup novějšího typu.
Staré sloupy se zužovaly směrem vzhůru.
Nové sloupy mají stejnou šířku nahoře i dole.
A tak toho jsem si nevšimnul
Přeci jenom po té trati už nejezdím, takže některé detaily se z té hlavy pomalu vykuřují
Mcx píše:Vzhledem k tomu, že mým cílem je dát dokupy "modulovou skupinku", která bude schopna postavit moduly - aspoň 10 metrů jednokolejné tratě, obsahující nájezd na TV před skryťákem, moduly s napínáním TV, stanici - 3 dopravní koleje a modul ukončení TV s napínáním. Tedy takový minimalistický základ pro první modulový provoz pod dráty, tak se určitě nebudu pouštět do elektrifikace let 90. a dále. Takže pro mne to končí tak, jak jsem uvedl na webu OstraMo. Měly by to být moduly E-3kV-ČSD. Tedy moduly pro 3 kV stejnosměrné napájecí soustavy. Je to mimo jiné i dáno sortimentem použitelných vozidel.
V tom tě chápu. Asi nemá cenu za každou cenu tlačit v modelařině 2 trakční soustavy, jak je tomu v reálné síti. Navíc je opravdu fakt, že těch vozidel co mohou jezdit pod 3 kV stejnosměru se vyrábí více druhů. Ale na obranu střídavého systému bych řekl, že těch typů v dobách ČSD zase tolik nebylo
Pak je taky otázka jak moc velké jsou rozdíly mezi stejnosměrem a střídavinou. Nechcu se vydávat za odborníka, ale myslím si, že při použití sloupů typu T a AP a sestavy 40 by takový rozdíl být neměl.