Ještě jsem našel staniční budovu Ronov nad Doubravou. Asi bych chtěl, aby bylo skladiště s vypravní budovou spojené. Taky jsem si udělal radost s 372. Foto zase na rajčeti.
Nejsem žádný spisovatel, ale něco málo z historie:
Léta páně 1865 rozhodl říšský sněm o vybudování železnice v tomto kraji. Jelikož zde bylo město s cukrovarem a nějaké manufaktury. Stavba byla náročná, protože zdejší terén je dost kopcovitý a je zde dosti velké převýšení, které bylo třeba překonat. K vybudování tunelů a velkých zářezů bylo třeba 7let stavby než zde mohl projet vlak. Jelikož se stavba vyhnula menšímu městu. Ale to se nelíbilo místní samosprávě a protože se zde pěstovalo hodně řepy rozhodlo se o vybudování odbočky z tratě a krátké lokální trati do koncové stanice onoho malého města. Zázemí pro lokální trať bylo ve větší stanici u velkého města. Při počátcích provozu zde byly smíšené vlaky a až se objevily první motorové vozy hned převzaly vozbu osobních vlaků a pouze při sklizni řepy se nakládalo na koleji číslo 6. Obě války přežilo bez větších ztrát i naše část kolejiště. V 60-tých letech se rozhodlo o zatrolejovaní dvojkolejné tratě. Provoz převzaly lokomotivy elektrické. Z dnešních a pár desítek let předešlých je provoz následující. Na hlavní trati jsou osobní dnes dá se říct příměstské dopravy v režii vlaků 141 a Bmto, které časem vystřídají nové moderní ešusy a nebo panteři. Protože naše město je krajské. Na rychlikách se jezdí stále v motorové trakci, protože v další větší stanici odbočuje trať a zde už dráty nejsou. V nákladní doprava je zde rozmanitá, jelikož jsou v našem větším městě kovohutě. Na lokálce stále jezdí motorové vozy 810 a na koleji číslo 6. se příležitostně nakládá dřevo a protože se rozhodlo o velké modernizaci stanice ve velkém městě a kousek od našeho malého města je i menší lom a do velkého města je to po silnici o dost dál nakládá se zde štěrk do vysypných vozů, který se sem vozí do stanice auty. To jsem se teda rozepsal
za pravopisné chyby se omlouvám, ale píšu to v mobilu a ten mi to ještě přepisuje.