TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod sidlo » stř 17 led, 2018 7:46 am

Pokud jsou ve stanici mechanická návěstidla a nějakého důvodu se doplňují světelná, tak to má svá pravidla viz. https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0ahUKEwjJgJi2v97YAhUDEVAKHZl-DK8QFghEMAU&url=http%3A%2F%2Fwww.szdc.cz%2Fdocumentpublisher%2Fdownload%3FdocumentId%3D1%253B%25233dcf584e-93d8-4bef-9424-8cbeda715a7f%26contentId%3D0&usg=AOvVaw3qlFq2qpsM0uTxrcjDjwOl

Odjezdová na jednom zhlaví musí být buď všechna světelná nebo všechna mechanická.

Vjezdová návěstidla, pokud jsou souběžné tratě, tak musí být obě stejného typu. Pokud tratě souběžné nejsou, tak může být jedno návěstidlo světelné. V tom případě se dá předpokládat, že nahrazuje dřívější návěstidlo mechanické a proto bude návěstit stejné návěsti jako bývalé návěstidlo mechanické. Pokud tedy původní návěstidlo mechanické bylo jednoramenné, tak nově instalované světelné návěstidlo bude mít také jenom zelenou a červenou. Současně s vjezdovým návěstidlem musí být vyměněna i příslušná předvěst z mechanické na světelnou.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3680
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » stř 17 led, 2018 1:42 pm

Ok díky, takže si ty mechaniky nechám raději někam jinam a osadím vše CCCP.
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Morris Zapp » stř 17 led, 2018 5:42 pm

sidlo píše:Odjezdová na jednom zhlaví musí být buď všechna světelná nebo všechna mechanická.
A bylo tomu tak vždy? Voľačo sa mi marí, ale na žádný konkrétní důkaz sporem si teď nevzpomínám...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod jirmicz » stř 17 led, 2018 8:30 pm

Třeba hezký příklad jsou Heřmaničky na trati Praha Č.Bud. Kde na Votickém vjezdu a zhlaví jsou světelné návěstidla a dokonce jenom skupinové a na Ješetickém zhlaví a vjezdu jsou mechaniky a dokonce se světelnou přivolávačkou.
jirmicz
 
Příspěvky: 243
Registrován: pát 09 pro, 2011 9:43 pm
Bydliště: Turnov

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod sidlo » stř 17 led, 2018 9:07 pm

Také třeba Nový Bydžov. Půlka stanice jsou světelná návěstidla a půlka mechanická. Ale není to v rámci jednoho zhlaví. A na to asi naráží Morris Zapp.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3680
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 18 led, 2018 6:58 am

Přesně tak. Že je něco jiného na každém zhlaví, není vůbec nic neobvyklého.
Ale už mi přišel mail, že na Hlavním nádraží na hrabovsko-vítkovském zhlaví koexistovaly mechaniky se světly až do 70. let.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod sidlo » čtv 18 led, 2018 7:42 am

Morris Zapp píše:Ale už mi přišel mail, že na Hlavním nádraží na hrabovsko-vítkovském zhlaví koexistovaly mechaniky se světly až do 70. let.

To mě nijak nepřekvapuje. Moje zkušenost s tímto fórem je taková, že když chce modelář udělat nějakou anomálii tak se vždy najde nějaký vzor z reálného provozu.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3680
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 18 led, 2018 7:57 am

Přesně tak... 8)
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Morris Zapp » pát 19 led, 2018 10:02 am

Kajinek11 píše: Morrisi, věřím a doufám, že přijde doba kdy se pokusím tomu dát nějakou elektronickou a provozní logiku (reléovku), ale do té doby musím nabrat zkušenosti z provozem, kterými nyní nedisponuji. Až bude kolejiště hotové a budu mít vše vychytané, mohu se pak pustit do složitějších kombinací a PC řízení. Takže cíl je dodělat kolejiště - tak nějak, a pak se uvidí. Víš Morrisi, není to úplně jednoduché pro nás začátečníky něco se přiučit. Na fóru se takřka pravidelně objevují protichůdné informace až hádky a na modulové setkání nás amatéry nechcete a nepozvete, abychom se něco přiučili.. Takže bojuji jak se dá a pak uvidíme.. Ale to patří do jiného vlákna..
No Morrisi , ale když už jsme u toho, jak by si řešil takovou stanici ty, aby to nebyl paskvil:? (...)

epocha IV rok 1976-1982
odbočná stanice - provozně hodně podobná stanici Jeseník - Lázně
Rád bych tam měl stavědla a drátovody , ale není to nezbytně nutné
Ok.
Za těchto podmínek bych jednoznačně doporučoval základní vybavení. Tzn. vjezdová návěstidla pouze červená -zelená (plus rychlostníky 40), odjezdová jakbysmet - lhostejno, zda skupinová, nebo u každé koleje. To klade i nejmenší nároky na zabezpečovací zařízení. A až, jak píšeš, získáš zkušenosti, tak vybuduješ třeba model elektromechaniky (abys měl ty drátovody) fplný palbě.

Protichůdné informace - však ano, jsme tady na diskusním fóru, není to encyklopedie nebo učebnice. Informace z fór obecně je potřeba těžit, oddělovat rudu od hlušiny, hrudkovat, tavit a rafinovat... Pak jsou teprve použitelné.

Nechcete a nepozvete - no, já mám furt v živé paměti svoje začátky s modulovkou: nejdřív mě prakticky zabouchli dveře před nosem, protože TT nemá perspektivu, potom zase synek kladl tuhý odpor, protože chtěl pořádné kolejiště s propletencem tratí... Nebylo to jednoduchý. Proto se snažím zájemcům jejich první kontakty usnadňovat. Na naše setkání jsem tady i několikrát zval - akorát že admini mi to přesunuli z Modulů do Výstav a akcí, kde to nikde nenajde...
Takže jestli se chceš nechat pozvat na provozní setkání zababovské sekce TT-Provoz, pošli třeba SZ.
Ovšem takhle hluboce propracovaná zabezpečovací zařízení, o jakých se tu bavíme, u nás bohužel zatím nenajdeš: prošli jsme v podstatě explozivním růstem počtu modulů, priorita samozřejmě byla uvést je do základního provozovatelného stavu, ostatní zatím poněkud stagnuje. Ale máme šikovný zabezpečovácký tým, který teď pracuje hlavně na elektrické standardizaci, aby byly zabezpečovácké prvky (zejména návěstidla) univerzálně zaměnitelné bez ohledu na konkrétního majitele. Bohužel nám do toho politika trochu hodila vidle, protože kvůlu EET skončil dodavatel plošných spojů...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Pozvánka

Příspěvekod MirekTT » pát 19 led, 2018 10:38 am

Kajinek11 píše: ....... na modulové setkání nás amatéry nechcete a nepozvete, abychom se něco přiučili.....

Ahoj,
pokud mohu hovořit za náš klub, tak zveme vždy spoustu lidí jmenovitě a ty co se přihlásí sami, vědí, kdy jezdíme a jak se pozvat. A nerozlišujeme přitom fundovanost. Chodí k nám i naprostí laici
Pokud tedy máš zájem navštívit naše setkání, získat nějaké rady a zkušemosti, rádi tě osobně poznáme. Je všeobecně známo, že jezdíme červen a listopad. Jestli chceš, pošlu ti termín hned, jakmile jej stanovíme.
MirekTT
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2582
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod rawen » pát 19 led, 2018 11:09 am

No, my taky jezdíme :). Letos v květnu v Suchdole nad Odrou.
Jde o to, kam máš blíž a k jakému typu setkání tě to táhne. Každý z klubů, které se tu ozvaly, to dělá trošku jinak. :)

Radek
Naposledy upravil rawen dne pát 19 led, 2018 12:34 pm, celkově upraveno 1
rawen
 
Příspěvky: 1770
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Morris Zapp » pát 19 led, 2018 12:10 pm

No vida, jaký se tu strhl lov na nováčka! A pak prý, že není zájem! :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Kajinek11 » úte 30 led, 2018 6:52 pm

Ahoj, ještě ladím nějaké detaily ohledně vzhledu nádraží. Chci se zeptat, když budu vypravovat Mn, nebo Pn vlak ze stanice, tak ho vždy musím pouštět z dopravní koleje? Předpokládám, že z manipulační nikdy, že?

Proces je teda takový, že na manipulačních kolejích posunuji a postupně házím vozy z manipulačních na dopravní, kde nakonec připojím lokomotivu a jedem pryč??
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 609
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod lajblt » úte 30 led, 2018 7:17 pm

Ano, přesně tak. Vjezd na manipulační kolej přímo ze širé trati či odjezd z ní přímo na trať se nevyskytoval, byl dokonce zakázán ((alespoň pokud moje paměť sahá do epochy IV). A to ani pokud u koleje stálo seřaďovací návěstidlo.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT ŘÍMOV - BRANIŠOVICE

Příspěvekod Polabský » úte 30 led, 2018 8:09 pm

lajblt píše:Ano, přesně tak. Vjezd na manipulační kolej přímo ze širé trati či odjezd z ní přímo na trať se nevyskytoval, byl dokonce zakázán ((alespoň pokud moje paměť sahá do epochy IV). A to ani pokud u koleje stálo seřaďovací návěstidlo.


Byly výjimky které byly ve staničním řádu zakázané ale z manipulační koleje se vesele odjíždělo.
Nebudu jmenovat stanici nedaleko Kralup, kde to bylo běžné :D
Hezký večer Všem !!
Polabský
 
Příspěvky: 855
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků