Koncová stanice_navrh

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Vladimír » čtv 11 zář, 2008 4:43 pm

Jarda H. píše:Vladimíre, a nevejde se tam něco na způsob točny ve zrušené koncové stanici Klutz (Německo) ? Odkaz na plánek tady, třebaže jde o modul ve vel. H0 :

http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#klutz_h0.jpg

I když je to řešení, o kterém Milan píše, že mu není v ČR známo (de facto točna místo té tvé trojcestné výhybky :wink: ?)


Díky za nápady, tu variantu s točnou místo trojcestné výhybky jsem také zvažoval. Nejdřív jsem to zavrhnul, protože to vypadalo tak nějak divně. Pak se tady na fóru objevila ta zmínka o stanici Klutz, tak jsem se k tomu vrátil, ale výsledek byl stejný :( . Možná to bylo tím, že jsem marně hledal nějaký český vzor. Milan Ferdián tam tehdy zmiňoval Dubí nebo Hrušovany n. Jevišovkou, ale snímky co jsem našel, mi nic takového nepotvrzovali. Je ale také pravda, že Milan tam používá minulý čas, takže kdeže loňské sněhy jsou :wink: . A u té Jevišovky jsem si téměř jist, že už je to minulost, protože teď v létě jsem z toho nádraží několikrát jel všemi směry, ale ničeho takového jako točny a kolejí ústící přímo do rotundy jsem si nevšiml. To je jen malá poznámka na okraj.
Jinak teď zkusím nakreslit obě varianty co mi tady byly doporučovány a zase půjdu s kůží na trh. Jenom nevím kdy to bude, přeci jen je rozdíl sledovat toto fórum a něco jiného je najít souvislejší časový úsek na navrhování. Tedy já potřebuji více klidu a času, takže zřejmě až o víkendu.
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Točna

Příspěvekod milan ferdián » čtv 11 zář, 2008 5:51 pm

V Dubí byla točna na konci stanice ,průměr 14,65m.Hrušovany nad Jevišovkou,točna byla na levé straně lokomotivního depa.Obě zmiňované točny sloužily jen pro otočení lokomotivy a ústila do nich jen jedna kolej,tak,jak to máš na svém návrhu.U tebe spíše jsi blíže k tomu Dubí.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Vladimír » čtv 11 zář, 2008 6:16 pm

A Milane, prosím Tě nenašel by jsi ve své bohaté studnici podkladů nějaké fotky či nákresy, jak to v Dubí vypadalo? Popravdě řečeno letecký snímek stanice co je na mapy.cz není zrovna dvakrát vypovídající. TeĎ mně napadlo zda se oba bavíme o Dubí u Teplic? Ono je Dubí i tady u nás v Kladně, ale to není koncová stanice, zatímco Dubí u Teplic je, mám takový pocit, úvraťová stanice :?: a celou dobu si myslím, že je řeč o ní.
Díky předem za snahu a pokud nic nemáš, nedá se nic dělat, jenom jsem to zkusil, neboť jak se říká holá huba, holé neštěstí :wink: . Ne že bych byl líný na netu hledat nebo i neco nastudovat, ale nemám zatím moc podkladů nebo knížek, spíše si přečtu to co u nás seženu v knihovně.
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod Jarda H. » čtv 11 zář, 2008 7:04 pm

Vladimír píše: ..... jak to v Dubí vypadalo? Popravdě řečeno letecký snímek stanice co je na mapy.cz není zrovna dvakrát vypovídající. TeĎ mně napadlo zda se oba bavíme o Dubí u Teplic? .....


Dubí u Teplic = na mapy.cz už nic nevykoukáš, je to úvraťová stanice a točna už tam dávno není :

Točna v Dubí o průměru 14,65m s kusým nezakrytým paprskem. Zhruba v 70. létech došlo k sesuvu okolního kamení a točna byla zavalena. Pozůstatkem zůstal kousek zábradlí a brzda. K jejich zavalení došlo koncem zimy 2000, kdy velké množství vody naplavilo z okolních hor do točny další kameny a červený krušnohorský písek.
(Historie železniční tratě Most – Dubí - Moldava v Krušných horách)

Takže jen ty historické fotky, pokud je někdo má :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod JanoH0e » čtv 11 zář, 2008 8:54 pm

Na planíku st. Dubí čiarkovane http://koleje.kx.cz/abc.htm
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod Jarda H. » pát 12 zář, 2008 5:43 am

Jano, díky :lol: za zajímavý odkaz ! A dovolím si ho uložit k sobě do PC, třeba se někdy bude hodit :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Vladimír » pát 12 zář, 2008 3:55 pm

Ahoj Jano,
také díky za plán stanice. Ten jsem už sice měl, ale bez dalších informcí mi byl vcelku k ničemu. A ten odkaz je také velmi přínosný, takže jsem si ho uložil do oblíbených co kdyby :) .
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod JanoH0e » pát 12 zář, 2008 5:20 pm

Nie je za čo, rád som pomohol. V jednom starom čísle Dráhy, z 90 rokov ( ako ten čas letí) bol článok o trati Krupá - Kolešovice. O stanici Kolešovice sa uvádzalo, že na konci kusej konečnej koľaje sa nachádzala remíza, zrejme aj s točňou a ta remíza bola asi priechodná, točňa za ňou ? Ale ako to bolo presne si už nespomínam, ešte si pamätám, že z tej kusej koľaje odbočovala vlečka do cukrovaru. Vlečka zrušená v 30 rokoch a v 60 remíza.
Podobný plánik som našiel Modely železnice v terénu od V. Zusky strana 78.
Snáď ťa to bude inšpirovať.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod Vladimír » sob 13 zář, 2008 4:24 pm

Ten obrázek v knížce od p.Zusky jsem si vybavil až poté jak jsi mně na to navedl. Pokud mně pamět neklame, tak právě tam je vysvětlováno co to je úvraťová stanice vlastně je. Teď tu knížku mám zrovna (již poněkolikáté) zamluvenou u nás v knihovně společně s knihou Moldavská horská dráha, autoři Urban, Šádek a Žaba (neznáte ji někdo?). Možná tam najdu zase něco nového co by mi pomohlo při úpravě toho mého návrhu kolejiště. Ale nebudu to lámat přes koleno, pokud se mi nepodaří uspokojivě vyřešit otázku točny, tak ji odstraním a dám tam malou remízu + zbrojení pro diesely a nějakou kusou kolej.
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 zář, 2008 12:55 pm

Vladimír píše:Ten obrázek v knížce od p.Zusky jsem si vybavil až poté jak jsi mně na to navedl. Pokud mně pamět neklame, tak právě tam je vysvětlováno co to je úvraťová stanice vlastně je. Teď tu knížku mám zrovna (již poněkolikáté) zamluvenou u nás v knihovně společně s knihou Moldavská horská dráha, autoři Urban, Šádek a Žaba (neznáte ji někdo?). Možná tam najdu zase něco nového co by mi pomohlo při úpravě toho mého návrhu kolejiště. Ale nebudu to lámat přes koleno, pokud se mi nepodaří uspokojivě vyřešit otázku točny, tak ji odstraním a dám tam malou remízu + zbrojení pro diesely a nějakou kusou kolej.


Samozřejmě ,že ji mám,akorát jim z tisku vypadlo schéma žst.DUBÍ stav 1948
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod maayaa » ned 14 zář, 2008 1:25 pm

Vladimír píše:... knihou Moldavská horská dráha, autoři Urban, Šádek a Žaba (neznáte ji někdo?). Možná tam najdu zase něco nového co by mi pomohlo při úpravě toho mého návrhu kolejiště. Ale nebudu to lámat přes koleno, pokud se mi nepodaří uspokojivě vyřešit otázku točny, tak ji odstraním a dám tam malou remízu + zbrojení pro diesely a nějakou kusou kolej.

Pokud ti jde hlavně o Dubí tak moc novinek nečekej,asi 4 fotky,popis stanice na 1 stránku a situační plánek neni
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 zář, 2008 1:28 pm

maayaa píše:
Vladimír píše:... knihou Moldavská horská dráha, autoři Urban, Šádek a Žaba (neznáte ji někdo?). Možná tam najdu zase něco nového co by mi pomohlo při úpravě toho mého návrhu kolejiště. Ale nebudu to lámat přes koleno, pokud se mi nepodaří uspokojivě vyřešit otázku točny, tak ji odstraním a dám tam malou remízu + zbrojení pro diesely a nějakou kusou kolej.

Pokud ti jde hlavně o Dubí tak moc novinek nečekej,asi 4 fotky,popis stanice na 1 stránku a situační plánek neni


Naštěstí já ho mám,jestli je zájem ,hodím scen.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Vladimír » ned 14 zář, 2008 3:07 pm

Ahoj Milane,
to bych byl za ten plánek stanice za moc rád. Něco jsem zatím našel na webu, zítra jsi jdu pro tu knížku do knihovny, ale pokud máš něco co tam nění a jsi ochotný tak poskytnout tak budu jen rád. Předem díky.
Musím se přiznat, že z toho co jsem se zatím o této trati dočetl mně velmi zaujalo (dosud jsem svoji pozornost upínal spíše na šumavské lokálky), takže uvažuji ztvárnit buď to Dubí nebo Moldavu. Vím, že prostoru nemám moc, ale myšlenka úvraťové stanice mně vábí. Takže by se jednalo spíše o inspiraci než převedení skutečnosti na model. Ale zatím jsem neměl čas to hodit do Wintracku jak to bude vycházet a také čekám na tu knížku o celé dráze. Pokud bude tak dobrá jak očekávám :wink: , tak si ji koupím v Modeltrainu až pojedu do Plzně. Mám také pár dalších otázek k tomuto tématu (trať Most -Moldava), ale počkám co se dočtu, ať tady zbytečně neotravuji ostatní s něčím co si mohu sám sehnat. Ale samozřejmě pokud máte někdo něco o čem si myslíte, že lze jen obtížně ne-li vůbec z veřejných zdrojů získat a jste ochotni se o to podělit jste vítáni :D . Díky.
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod milan ferdián » ned 14 zář, 2008 3:36 pm

Dávám zde chybějící plánek žst.DUBÍ 1948 z publikace MOLDAVSKÁ HORSKÁ DRÁHA.
A propo.když jsem tady začínal tak u sco_27 jsem měl připravené do jeho místnosti dva návrhy.První ,kteří všichni znáte a druhá varianta byla právě z této horské tratě s napojením do Německa.

Obrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Vladimír » ned 14 zář, 2008 3:47 pm

Milane díky moc. Zjednodušenou variantu plánu stanice jsem včera našel na webu, ale netušil jsem ke kterému roku je to platné. O pár příspěvků výše Jarda H. píše, že točna byla zavalena až :D v 70.letech, takže lze říci, že takhle to platilo minimálně ještě dalších 20 let?
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků