Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka
cíba píše:...jo a když už jsme u toho, neměl by někdo fotky vojenský techniky na vagónech? Kotvení tanků, nákladních aut a tak? Vím, že kdysi se o tom někde diskutovalo, ale nemůžu to nikde za živýho boha najít.
Předem díky.
Podle Atlasu trolejbusů je to typ Škoda 7 Tr, výroba 1951-1955, celkem 166 kusů. Po roce 1961 skoro všechny prošly rekonstrukcí, a to jak "doma", tak ve Škodovce, tj. na vagonech se určitě objevovaly často (plus ještě různé přesuny ojetin mezi městy). Cílová stanice Plzeň je jistota.marwin píše:...jak jsem se docetl na netu, zacali ho vyrabet uz v roce 1951(BTW netusite z ktere doby je toto barevne schema?). Obdobi ktere modeluji jsou 60. leta, tak me napadlo, jestli by ho bylo mozne videt na vagone v teto dobe. Otazka je jak casto se vubec trolejbusy po zeleznici prepravovaly, jestli jen po vyrobeni do ciloveho mesta a pak si ho v mistnich dilnach opravovali, ci je posilali na generalky nekam do opraven mimo mesto...
Martin Srb píše: Cílová stanice Plzeň je jistota.
Yarda píše:Martin Srb píše: Cílová stanice Plzeň je jistota.
Malá poznámka: Trolejbusy se až do 90.let vyráběly ve Škodě Ostrov n.Ohří. Teprve po privatizaci se výroba přesunula do Plzně.
maayaa píše: No jo,ale tam se vyráběl až typ 8Tr.Ten se začal vyrábět v Plzni a v r.1960 se výroba přesunula do Ostrova.Jo a zkušební trať v Ostrově byla od r.1963
Martin Srb píše: Po roce 1961 skoro všechny prošly rekonstrukcí, a to jak "doma", tak ve Škodovce...Cílová stanice Plzeň je jistota.
Model trolejbusu na který odkazuješ je podle stránky 7 Tr, ale chybí mu jeden podstatný rozlišovací znak trolejbusu 7 Tr od 8 Tr. A sice trolejbusy 7 Tr měly nad zadními dveřmi "krabičku" na čislo linky.
Modro-bílé trolejbusy 7 Tr se vyskytovaly ve městech: Brno, Děčín, Mariánské lázně, Pardubice, Gottwaldov/Zlín
Píšeš, že období, které modeluješ jsou 60. léta. Ale trolejbusy 7 Tr se vyráběly v 1. polovině 50. let, 8 Tr do roku cca 1961/2 a typický trolejbus ze 60. (ale i 70.) let je 9 tr. Pokud by jsi chtěl opravdu nějaký extra trolejbus ze 60. let, tak doporučuji T11 (1964-1967) pouze 8 kusů bylo vyrobeno. Jinak o ten modrý lak trolebusy ve všech městech (krom Gottwaldova) záhy přišly, protože přišlo nařízení od stranických orgánů, že všechny prostředky MHD v Československu mají být červeno - bílé.
Většina trolejbusů jela po železnici opravdu jen jednou a to z Plzně/ od roku 1960 z Ostrova nad Ohří/dnes opět z Plzně do místa určení. Jen vyjímečně se třeba trolejbusy posílaly na GO nebo opravy po vážných nehodách do jiných DP či do Ostrova nad Ohří. Občas došlo i k prodeji ojetých vozů mezi jednotlivými DP, či cestě poslední do kovošrotu.
Trolejbusy se na vagónech zajišťovaly stejně jak dnes, to se myslím nezměnilo. Sběrače se z trolejbusů marozdíl od tramvají nesundávají, jen se musí pořádně zajistit v hácích. Ale i tak se občas chybička vloudí. Je to tak 4 roky zpátky, co jeden trolejbus nepřežil ve zdraví cestu z Plzně do Zlína, protože se jeho sběrač potkal s trolejí, když byl ještě na vagóně.
Našel jsem akorád jednu fotku navagónovaných trolejbusů 7 Tr z Encyklopedie ČS autobusů a trolejbusů, tak ji přikládám. Potom jsem ještě našel na www.bmhd.cz skládání nových 6 Tr z vagónů v Brně.
http://bmhd.goo.cz/foto.php?6tr-vagon1_ ... 80823:nove
"
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků