Stavba lokomotivy 556.0 v HO (viz. seriál v magazínu)

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 27 bře, 2007 8:41 pm

Karel píše:Tendr váží nakonec 370 g. Zátěž je částečně ocel a částečně něco z rozřezaných zátěží lokomotiv. Musel jsem dělat zátěž z více kusů, motor je šikmo.


Výborně - dík za info ! Je jasné, že ocel není v tomto případě ideálním závažím. Mnohem lepší by bylo olovo nebo nejlépe wolfram. Jestli máš ten pojezd zo ukazoval Michal, pak ten použitý motor není zřejmě to pravé ořechové byť má 11 pólů. :wink:

Stačila by i nějaká Mashima s mnohem menšími rozměry.
Pak by určitě nebyl problém dovážit tendr na vic jak půl kila.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 28 bře, 2007 5:45 am

Zdenku, stale zvazuji prestavet tendr z puvodni BR50 a ponechat spojeni tendru prevodovkou do lokomotivy. Pres vikend se na to podivam a kdyztak dam vedet. Jinak pokud bych mel menit v Pletichovi motor, tak to uz bych radeji postavil pojezd novy. Uvidime, pokud se nas sejde vice, tak to mozna zkusime. ZATIM JE NAS ZA DVA DNY PO ZVEREJNENI 10 STAVITELU :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1865
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 28 bře, 2007 7:46 pm

Michal Dalecky píše:Zdenku, stale zvazuji prestavet tendr z puvodni BR50 a ponechat spojeni tendru prevodovkou do lokomotivy. Pres vikend se na to podivam a kdyztak dam vedet. Jinak pokud bych mel menit v Pletichovi motor, tak to uz bych radeji postavil pojezd novy. Uvidime, pokud se nas sejde vice, tak to mozna zkusime. ZATIM JE NAS ZA DVA DNY PO ZVEREJNENI 10 STAVITELU :lol: :lol:


No asi mne zastřelíte, ale já se hlásím jen o role vrchního kybice a rejpala :cry: :cry: :cry: :cry:

Ještě nemám dodělanou ani svou 555.0. Té jsem upravoval kola.

Pokud je neověřím v provozu nemá pro mne stavba další páry význam.
Nehledě k tomu, že je potřeba zvládnout především technologii výroby kol.
Pak je stavba pojezdu hračkou.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 29 bře, 2007 10:06 am

Michal Dalecky píše:Zdenku, stale zvazuji prestavet tendr z puvodni BR50 a ponechat spojeni tendru prevodovkou do lokomotivy.


To považuji za nejlepší řešení.

Michal Dalecky píše:Pres vikend se na to podivam a kdyztak dam vedet.


Moc bych prosil fotky pojezdu.

Michal Dalecky píše:Jinak pokud bych mel menit v Pletichovi motor, tak to uz bych radeji postavil pojezd novy. Uvidime, pokud se nas sejde vice, tak to mozna zkusime. ZATIM JE NAS ZA DVA DNY PO ZVEREJNENI 10 STAVITELU :lol: :lol:


Doufám, že někteří si je přijedete projet na pořádné štrece ;-)
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 29 bře, 2007 1:09 pm

Tak jsem ted rozebral tendr z BR50 od ROCO a je technicky prakticky nemozne jej predelat na pojezd k tendru 935. Kdyby alespon prvni dvojnapravovy podvozek odpovidal, ale rozdil je 1,5mm. Myslim, ze to bude chtit remotorizovat Pletichu vcetne osazeni novymi dvojkolimi tak, aby zustal zachovany prevod kardanem do lokomotivy. Urcite bych s nim domluvil, aby sestavil zaklad pro pojezd. Dvojkoli a motory by se osadily extra. Co vy na to? On ma totiz ten zaklad pomerne dobre reseny. Oba podvozky jsou otocne (i kdyz to tak ve skutecnosti neni) a spojene kardanem.
Naposledy upravil Michal Dalecký dne čtv 29 bře, 2007 1:11 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1865
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 29 bře, 2007 1:37 pm

Michal Dalecky píše:Tak jsem ted rozebral tendr z BR50 od ROCO a je technicky prakticky nemozne jej predelat na pojezd k tendru 935. Kdyby alespon prvni dvojnapravovy podvozek odpovidal, ale rozdil je 1,5mm. Myslim, ze to bude chtit remotorizovat Pletichu vcetne osazeni novymi dvojkolimi tak, aby zustal zachovany prevod kardanem do lokomotivy. Urcite bych s nim domluvil, aby sestavil zaklad pro pojezd. Dvojkoli a motory by se osadily extra. Co vy na to? On ma totiz ten zaklad pomerne dobre reseny. Oba podvozky jsou otocne (i kdyz to tak ve skutecnosti neni) a spojene kardanem.


Přesto moc prosím pošli fotku. Možná s tím půjde něco dělat.
Pro případnou stavbu nového tendru stejně budeš musit zjistit například převodový poměr od převodního kardanu z tendru do mašiny.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Rudolf » čtv 29 bře, 2007 4:11 pm

Michal Dalecky píše:Tak jsem ted rozebral tendr z BR50 od ROCO a je technicky prakticky nemozne jej predelat na pojezd k tendru 935. Kdyby alespon prvni dvojnapravovy podvozek odpovidal, ale rozdil je 1,5mm. Myslim, ze to bude chtit remotorizovat Pletichu vcetne osazeni novymi dvojkolimi tak, aby zustal zachovany prevod kardanem do lokomotivy. Urcite bych s nim domluvil, aby sestavil zaklad pro pojezd. Dvojkoli a motory by se osadily extra. Co vy na to? On ma totiz ten zaklad pomerne dobre reseny. Oba podvozky jsou otocne (i kdyz to tak ve skutecnosti neni) a spojene kardanem.


Nebylo by jednodušší, aby p. Pleticha udělal sérii pojezdů rovnou komplet podle našich požadavků než aby každý rozebíral a předělával koupený pojezd ? Pokud je už zájemců více než 10, tak by to i pro něho mohlo být zajímavé...
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvekod Ocik » čtv 29 bře, 2007 4:21 pm

Práve je nás 11 :D

A kam byste pane Dalecký dal ten dekodér, když motor od Pletichy je tak velký (jestě, když jste o tomto pojezdu uvažoval)?
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » čtv 29 bře, 2007 4:30 pm

Ocik píše:Práve je nás 11 :D

A kam byste pane Dalecký dal ten dekodér, když motor od Pletichy je tak velký (jestě, když jste o tomto pojezdu uvažoval)?


Ocíku to si myslím, že je až to poslední. Štokr je tak velká mašina a dekodér můžeš dát téměř kamkoliv.
Naposledy upravil Zdenek Valter dne čtv 29 bře, 2007 4:31 pm, celkově upraveno 1
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Michal Dalecký » čtv 29 bře, 2007 4:31 pm

Ocik píše:Práve je nás 11 :D

A kam byste pane Dalecký dal ten dekodér, když motor od Pletichy je tak velký (jestě, když jste o tomto pojezdu uvažoval)?
Dekoder bych umistil do lokomotivy a s tendrem bych jej propojil konektorem.
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1865
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Příspěvekod Ocik » čtv 29 bře, 2007 4:39 pm

Michal Dalecky píše:
Ocik píše:Práve je nás 11 :D

A kam byste pane Dalecký dal ten dekodér, když motor od Pletichy je tak velký (jestě, když jste o tomto pojezdu uvažoval)?
Dekoder bych umistil do lokomotivy a s tendrem bych jej propojil konektorem.


Jo tak.
Nevíte někdo, jestli se prodává kouřový generátor, který umí pořádně bafat aby se z něj kouř jen nelinul? Když štokr, tak pořádně :!:
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod user_178 » čtv 29 bře, 2007 7:39 pm

Třeba nás bude "víc", já bych chtěl zkusit postavit "štokry" dva a to jeden z malýma u druhý s velkýma ušima... ono potom taková přípřež v Hájku (samozřejmě modulovém) nebude k zahození :lol: :P
user_178
 
Příspěvky: 4
Registrován: pon 26 bře, 2007 7:25 pm

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 30 bře, 2007 6:20 pm

Ocik píše:
Michal Dalecky píše:
Ocik píše:Práve je nás 11 :D

A kam byste pane Dalecký dal ten dekodér, když motor od Pletichy je tak velký (jestě, když jste o tomto pojezdu uvažoval)?
Dekoder bych umistil do lokomotivy a s tendrem bych jej propojil konektorem.

Jo tak.
Nevíte někdo, jestli se prodává kouřový generátor, který umí pořádně bafat aby se z něj kouř jen nelinul? Když štokr, tak pořádně :!:


Pak bych Ti doporučil Ocíku doporučil dva vedle sebe. Každej do jedné Kilchapovy díry.
Do jedné můžeš dát bílý a do druhé černý olejíček. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3140
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » pát 30 bře, 2007 6:30 pm

..
Naposledy upravil Ocik dne pát 30 bře, 2007 6:34 pm, celkově upraveno 1
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Příspěvekod Ocik » pát 30 bře, 2007 6:33 pm

Zdenek Valter píše:


Pak bych Ti doporučil Ocíku doporučil dva vedle sebe. Každej do jedné Kilchapovy díry.
Do jedné můžeš dát bílý a do druhé černý olejíček. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Hmm, to je zajímavé, ještě nad tím popřemýšlím
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník