Koncová stanice_navrh

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Koncová stanice_navrh

Příspěvekod Vladimír » úte 09 zář, 2008 7:52 pm

Ahoj všem,
tak jsem konečně po několika (tedy více než několika :) ) úpravách, změnách apod. dokončil svůj návrh koncové stanice. Jedná se o měřítko HO a proto jsem se přiklonil ke koncové stanici, popravdě řečeno kdysi jsem se tady na fóru inspiroval podobně řešeným kolejištěm (to MichalM díky) a přizpůsobil ho svým rozměrům. Stavbu míním realizovat kolejivem Peco Code 100, zejména z flexi kolejí.
Zamýšlím zde provozovat pravidelnou osobní dopravu pomocí motoráků a příležitostní spoje parním vlakem zaměřeným na turisty a milovníky podobných malebných koutů kdesi v Bohem zapomenutém kraji :). Nákladní dopravu předpokládám na vlečku, kterou ještě nemám najisto rozhodnutou, co to bude (snad pila).
Vzhledem k tomu, že prvotní impuls vrátit se po letech k tomuto koníčku vyšel od mých malých synů, tak je zde zamýšlená i točna pro tendrovky.
A nyní by jsme Vás zkušenější požádal o kritiku, konstruktivní připomínky, náměty, apod. Jenom mi prosím nenavrhujte změnu rozměrů panelu, to prostě nejde. Jinak ten panel bude pojízdný, abych se dobře dostali k zadní části.
Děkuji všem předem.

http://vladimirho.rajce.idnes.cz/Koncova_stanice_navrh
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 zář, 2008 8:22 pm

Skrytá část je mi povědomá :wink: Ta točna nad tím tunelem je rušivým elementem.Když už ji chceš mít ,tak pro velikost H0 navrhuji točnu o průměru 168,4mm (reál 14,65m) a přemístil bych na opačný konec stanice.Upřímně musí tam být :?: Když tak se dívám na ty rozměry panelu ,tak mám pocit ,že pro návrh jsi použil poloměry oblouků R380mm :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » úte 09 zář, 2008 8:29 pm

S prostorem (a tím i rozměry panelu) tě plně chápu :lol: :!: Koncovou stanici, jak jsi ji navrhnul, bych nechal, i když ta první výhybka je dosti daleko před stanici - ale chápu, že ti natahuje délku staniční koleje ! Kusá kolej vlevo od staniční budovy bude ta vlečka, že ?

U točny počítáš s jednomístnou (dvoumístnou) remízou + volná kolej ? Bude tam nějaké základní zbrojení - nafta pro motoráky a dieselové loko ? Párovky píšeš pouze v občasném provozu, takže jejich zbrojení ve stanici asi neplánuješ (kromě vodního jeřábu a možná malé skládky uhlí ?!). A točna /jak se i zmiňuje Milan o přesunu na jiné místo/ tam asi tak nutně být nemusí ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod el_salamo » úte 09 zář, 2008 9:37 pm

Asi bych zrušil tu točnu a dal tam jen jednu malou remízu s pár barely na pivo... ehm... na naftu :-D
Uživatelský avatar
el_salamo
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 30 lis, 2007 8:48 am

Příspěvekod petrh » stř 10 zář, 2008 5:54 am

el_salamo píše:Asi bych zrušil tu točnu a dal tam jen jednu malou remízu s pár barely na pivo... ehm... na naftu :-D

plne souhlas, ta tocna je tam jak pest na ocko opileho nadrazaka:D
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Vladimír » stř 10 zář, 2008 3:45 pm

Díky za Vaše připomínky.
Bylo mi jasné, že se to neobejde bez ztráty květinky. Sám jsem si vědom, že ta točna není úplně šťastné řešení, ale jak jsem se už zmínil, mám malé kluky a pro ně taková točna na kolejišti je pomalu tím nejdůležitějším. Mně by se více zamlouvala remíza (asi dvoumístná) s malým zbrojením pro diesely a nějaká ta odstavná kolej. Ještě nad tím popřemýšlím s cílem najít argumenty pro přesvědčení kluků :) Jejich asertivita je totiž občas obdivuhodná.

to Jarda H: ano, ta kolej vlevo od stanice bude vlečka, zapomněl jsem to dokreslit :oops: na té kusé koleji vpravo plánuji skladiště.

to Milan Ferdián: v té skryté části se mi nepodařilo nějak vymyslet něco jiného a proto ta povědomost. Máš dobrou pamět :D. Ve skryté části a v tom obloukovém zhlaví před stanicí jsou skutečně poloměry 380 mm, ve zbytku je to už lepší.

Pokud používám špatné názvy či označení jednotlivých částí nebo prvků kolejiště tak se omlouvám, nejsem v této oblasti odborník, i když se snažím vzdělávat :).
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod chameleon » stř 10 zář, 2008 5:42 pm

Když tam točna musí být, tak co schovat pod zem tu trať přímo pod točnou? Točna by měla mnohem víc prostoru...
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Vladimír » stř 10 zář, 2008 5:51 pm

chameleon píše:Když tam točna musí být, tak co schovat pod zem tu trať přímo pod točnou? Točna by měla mnohem víc prostoru...


To mně už také napadlo, ten prostor navíc vypadá lákavě. Naproti tomu se mi líbilo to zpestření jízdou vlaku mezi dvěma tunelovámi portály. Ještě o tom pouvažuji, zřejmě si zkusím nakreslit i tuto variantu, ať vidím jak by to vypadalo. Mám sice relativne dobrou představivost, ale plánek bude lepší.
Nechci nic uspěchat, říkám si, že delší příprava se mi vrátí menšími komplikacemi při stavbě (ať už finančními nebo konstrukčními). Alespoň v to doufám. :D
Přeci jen nemám moc zkušeností a proto se zde i táži na názory ostatních.
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 zář, 2008 6:51 pm

Díval jsem se na ten tvůj návrh,mám pocit ,že jsi použil špatnou geometri kolejiva jestli se jedna o PECO.Jedině ,že by šlo PECOSETRACK,ale ta trojcestnou výhybku nemá.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod chameleon » stř 10 zář, 2008 7:01 pm

Vladimír píše:
chameleon píše:Když tam točna musí být, tak co schovat pod zem tu trať přímo pod točnou? Točna by měla mnohem víc prostoru...


To mně už také napadlo, ten prostor navíc vypadá lákavě. Naproti tomu se mi líbilo to zpestření jízdou vlaku mezi dvěma tunelovámi portály. Ještě o tom pouvažuji, zřejmě si zkusím nakreslit i tuto variantu, ať vidím jak by to vypadalo..


Nakresli, dej vybrat dětem, a budeš z obliga :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Vladimír » stř 10 zář, 2008 7:22 pm

chameleon píše:
Vladimír píše:
chameleon píše:Když tam točna musí být, tak co schovat pod zem tu trať přímo pod točnou? Točna by měla mnohem víc prostoru...


To mně už také napadlo, ten prostor navíc vypadá lákavě. Naproti tomu se mi líbilo to zpestření jízdou vlaku mezi dvěma tunelovámi portály. Ještě o tom pouvažuji, zřejmě si zkusím nakreslit i tuto variantu, ať vidím jak by to vypadalo..


Nakresli, dej vybrat dětem, a budeš z obliga :wink:


Demokracie je sice pěkná věc, ale má mobavy, že by kluci ve věku 3 a 6 let byli jsou skutečně těmi pravými rádci a trápí je takové (pro nás důležité) věci jako modelovost, logické uspořádání kolejiště apod. :D

to Milan Ferdián: Jako obvykle jsi to odhadl spráně. Je to Peco Setrack, ta trojcestná je samozřejmě Streamline. Domníval jsem se, že s tím nebude až takový problém, protože výrobce ve svém katalogu sám uvádí, že oboje kolejivo je plně kompatibilní. Teď jsi mně trochu znejistěl, protože zrovna tu trojcestnou výhubku i tyobloukové mám už doma (ne tedy pro celé kolejiště).
Pokud máte tedy někdo konkrátní poznatky ke kombinování obou druhů (Setrack a Streamline) uvítám Vaše postřehy a zkušenosti.
HO, DCC
Vladimír
 
Příspěvky: 129
Registrován: pon 04 úno, 2008 6:47 pm
Bydliště: Kladno

Příspěvekod milan ferdián » stř 10 zář, 2008 7:59 pm

Vladimír píše:
chameleon píše:
Vladimír píše:
chameleon píše:Když tam točna musí být, tak co schovat pod zem tu trať přímo pod točnou? Točna by měla mnohem víc prostoru...


To mně už také napadlo, ten prostor navíc vypadá lákavě. Naproti tomu se mi líbilo to zpestření jízdou vlaku mezi dvěma tunelovámi portály. Ještě o tom pouvažuji, zřejmě si zkusím nakreslit i tuto variantu, ať vidím jak by to vypadalo..


Nakresli, dej vybrat dětem, a budeš z obliga :wink:


Demokracie je sice pěkná věc, ale má mobavy, že by kluci ve věku 3 a 6 let byli jsou skutečně těmi pravými rádci a trápí je takové (pro nás důležité) věci jako modelovost, logické uspořádání kolejiště apod. :D

to Milan Ferdián: Jako obvykle jsi to odhadl spráně. Je to Peco Setrack, ta trojcestná je samozřejmě Streamline. Domníval jsem se, že s tím nebude až takový problém, protože výrobce ve svém katalogu sám uvádí, že oboje kolejivo je plně kompatibilní. Teď jsi mně trochu znejistěl, protože zrovna tu trojcestnou výhubku i tyobloukové mám už doma (ne tedy pro celé kolejiště).
Pokud máte tedy někdo konkrátní poznatky ke kombinování obou druhů (Setrack a Streamline) uvítám Vaše postřehy a zkušenosti.


To je jednoduché,spoj trojcestnou s obloukovou a uvidíš. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod pudl » čtv 11 zář, 2008 6:07 am

A co napojit točnu za trojcestnou vyhybku.
pudl
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 17 úno, 2008 1:06 pm
Bydliště: Mladá Boleslav-Dobrovice

Příspěvekod milan ferdián » čtv 11 zář, 2008 1:57 pm

pudl píše:A co napojit točnu za trojcestnou vyhybku.


Málo místa,to už rovnou místo té trojcestné výhybky :D :D :D ,ale u nás neznám ttakové zhlaví......
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 11 zář, 2008 2:00 pm

Vladimíre, a nevejde se tam něco na způsob točny ve zrušené koncové stanici Klutz (Německo) ? Odkaz na plánek tady, třebaže jde o modul ve vel. H0 :

http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#klutz_h0.jpg

I když je to řešení, o kterém Milan píše, že mu není v ČR známo (de facto točna místo té tvé trojcestné výhybky :wink: ?)
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků