H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Tomas Lebeda » stř 18 říj, 2017 8:46 am

hopeter píše:Nějak se to začíná zamotávat... Co zkusit se vrátit k verzi VIII na straně 28 bez toho sakramentského můstku , který je pro zlost už při návrhu... :wink:

Mě přijde Milanovo řešení s posunutím dvojkolejky dobré.
To že je konstrukčně náročnější udělat otočný díl se přeci vědělo.
Přerušit tři koleje na dvou místech, ale není zas takový problém.
Mě se studie č.6 líbí zatím ze všech nejvíc.
Tomas Lebeda
 
Příspěvky: 288
Registrován: úte 24 led, 2017 12:41 pm
Bydliště: Praha 6

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod hopeter » stř 18 říj, 2017 9:30 am

Mě se šestka taky líbí. Jenom bych ještě pustil dvoukolejku dříve do tunelu aby bylo více místa na oddělení těch portálů vpravo dole. Prostě o kousek most a vjezd dvoukolejky do tunelu posunout vlevo.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 18 říj, 2017 9:58 am

vmucha píše:Co tu lokalku narovnat (vest za dvojkolejkou) a ta esička vest stejně, jen zrcadlově otočena kolem osy x.

Ahoj Milane,
na pětku jsem se netěšil marně. Vmuchův návrh se mi taky líbí.
Edysi, neboj, viadukty nezmizí. Jeden povede přes řeku, druhý přes boční údolí s potokem. Pokud bude lokálka stejně stoupat vychází mi minimální výšky řeka hladina - 0 2K trať - +5 cm (nad stoletou vodou)
spodek konstrukce mostu +11 cm (průjezdný profil + rezerva) konstrukce mostu min. 2 cm.. Tedy most vychází cca 13 cm nad řekou. Téměř stejné to bude nad strží s potokem, i když ta může být strmější, ale zase lokálka o něco nastoupá. Nabízí se i udělat most přes řeku např. ocelový příhradový s horní mostovkou, a most přes strž kamenný ala Žampach, nebo Podlešín.
Pokud se nebudou nadjíždět trati může být stoupání menžší, vyjde i menší výška ale nNabízí se posunout oblouk dvoukoljeky tak aby šikmou hranu otáčecího dílu přecházela kolmo. Řeku bych nechal +- ve stejné pozici, jen oblouk mezi mosty přisunout blíž k okraji, na hraně kolejiště mít jen nízký břeh a vznikne i místo pro dva mosty dvoukolejky.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod milan ferdián » stř 18 říj, 2017 10:30 am

Michal Šuhajda píše:
vmucha píše:Co tu lokalku narovnat (vest za dvojkolejkou) a ta esička vest stejně, jen zrcadlově otočena kolem osy x.

Ahoj Milane,
na pětku jsem se netěšil marně. Vmuchův návrh se mi taky líbí.
Edysi, neboj, viadukty nezmizí. Jeden povede přes řeku, druhý přes boční údolí s potokem. Pokud bude lokálka stejně stoupat vychází mi minimální výšky řeka hladina - 0 2K trať - +5 cm (nad stoletou vodou)
spodek konstrukce mostu +11 cm (průjezdný profil + rezerva) konstrukce mostu min. 2 cm.. Tedy most vychází cca 13 cm nad řekou. Téměř stejné to bude nad strží s potokem, i když ta může být strmější, ale zase lokálka o něco nastoupá. Nabízí se i udělat most přes řeku např. ocelový příhradový s horní mostovkou, a most přes strž kamenný ala Žampach, nebo Podlešín.
Pokud se nebudou nadjíždět trati může být stoupání menžší, vyjde i menší výška ale nNabízí se posunout oblouk dvoukoljeky tak aby šikmou hranu otáčecího dílu přecházela kolmo. Řeku bych nechal +- ve stejné pozici, jen oblouk mezi mosty přisunout blíž k okraji, na hraně kolejiště mít jen nízký břeh a vznikne i místo pro dva mosty dvoukolejky.

Mrknu na to,Edys mi poslal ještě menší úpravu,které se nebráním,ale dnes už ne.Snad možná večer.Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 18 říj, 2017 12:09 pm

Ahoj, dovolil jsem si do Milanovi studie načrtnout námět. Není to tak hezký, ale Snad se Milan nebude zlobit, že mu jeho obrázky przním v paintbrushi.
Jak vidno viaduktů bude dost i bez křižování tratí. Most přes řeku by byl v mezipřímé mezi obloky - není vykresleno do detailu.
Orientační nástřel výšek:
Řeka - 0
Dvoukolejka +5
Lokálka 1.Most +14
Lokálka 2. most +15
Lokálka 3.most (u tunelu) +19
Lokálka zastávka +22
Lokálka vlevo +25

Na dvoukolejce přibyla zastávka pro vesnici mim. o kolejiště (cesta do vsi je to hnědý) místo podchodu využit trasu pod jedním z mostů (při povodni přes koleje). Ale je to jen nápad k zamyšlení. Zřízení dvou zastávek je kvůli neexistenci lávky a cesty přes strmý pravý břeh řeky. Rokle s potokem je opravdu hodně strmá, že se tam ani řádně jít nedá.

Edit: Po nahrání obrázku mě napadlo, že vlnovka u kam. mostu je zbytečná a trať je ožno napřímit - Snadno si to představíte, nebudu to překreslovat.
Přílohy
012%20DF.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Brejla » stř 18 říj, 2017 1:08 pm

Tomas Lebeda píše:... To že je konstrukčně náročnější udělat otočný díl se přeci vědělo.
Přerušit tři koleje na dvou místech, ale není zas takový problém.
Mě se studie č.6 líbí zatím ze všech nejvíc.


Pokud jde o moduly nebo segmenty, které jsou vůči sobě přesně ustaveny a sešroubovány, tak přerušení kolejí skutečně problém při trochu pečlivé práci není. Něco jiného je řešit přechod mezi dvěma navzájem nijak nepropojenými panely, které jsou vyrobeny ze dřeva reagujícím na jakoukoliv změnu vlhkosti a teploty a tudíž podléhajícím dost velkým deformacím. A mezi nimi bude panel na otočném pantu, který k jednomu panelu nebude jak pořádně zafixovat v případě, že bude nutno průchodem často procházet, nebo se bude muset složité spojení (šrouby?) neustále rozpojovat. To všechno lze akceptovat a slušně vyřešit, když koleje přechází kolmo k dělící hraně. V případě většího úhlu, a tady bude ten úhel hodně ostrý, prakticky nelze vyřešit souosost tratí vedených spojem při různých úhlech a navíc nějak rozumně udržet mezeru mezi kolejemi ve spoji, když mezera nepůjde nijak seřídit a bude podléhat deformacím rámu.
Sám jsem si tento problém na svém kolejišti vyrobil a i přes použití přesných ložisek a čepů na otoči panelu jsem to nakonec vyřešil vybouráním zdi a osazením dveří a ten otočný díl jsem pevně zafixoval. Na novém projektu mám podobný problém, ale asi do otočného panelu znovu nepůjdu. Zřejmě to vyřeším dlouhým příhradovým odnímacím mostem usazeným na čepech.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Edys » stř 18 říj, 2017 3:01 pm

Brejla píše:
Tomas Lebeda píše:... To že je konstrukčně náročnější udělat otočný díl se přeci vědělo.
Přerušit tři koleje na dvou místech, ale není zas takový problém.
Mě se studie č.6 líbí zatím ze všech nejvíc.


Pokud jde o moduly nebo segmenty, které jsou vůči sobě přesně ustaveny a sešroubovány, tak přerušení kolejí skutečně problém při trochu pečlivé práci není. Něco jiného je řešit přechod mezi dvěma navzájem nijak nepropojenými panely, které jsou vyrobeny ze dřeva reagujícím na jakoukoliv změnu vlhkosti a teploty a tudíž podléhajícím dost velkým deformacím. A mezi nimi bude panel na otočném pantu, který k jednomu panelu nebude jak pořádně zafixovat v případě, že bude nutno průchodem často procházet, nebo se bude muset složité spojení (šrouby?) neustále rozpojovat. To všechno lze akceptovat a slušně vyřešit, když koleje přechází kolmo k dělící hraně. V případě většího úhlu, a tady bude ten úhel hodně ostrý, prakticky nelze vyřešit souosost tratí vedených spojem při různých úhlech a navíc nějak rozumně udržet mezeru mezi kolejemi ve spoji, když mezera nepůjde nijak seřídit a bude podléhat deformacím rámu.
Sám jsem si tento problém na svém kolejišti vyrobil a i přes použití přesných ložisek a čepů na otoči panelu jsem to nakonec vyřešil vybouráním zdi a osazením dveří a ten otočný díl jsem pevně zafixoval. Na novém projektu mám podobný problém, ale asi do otočného panelu znovu nepůjdu. Zřejmě to vyřeším dlouhým příhradovým odnímacím mostem usazeným na čepech.

Možná pro osvětu dělící hrana bude takto šikmo.
012%2520DF.jpg
012%2520DF.jpg (97.02 KiB) Zobrazeno 5024 krát
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Brejla » stř 18 říj, 2017 3:43 pm

Pokud budou koleje v místě řezu takto téměř kolmé k hraně, tak to řešitelné je. Tam půjde jen o šíři mezery. Kdyby se výrazně lišil úhel jednotlivých tratí jak bylo u varianty 6, tak to by byl téměř neřešitelný problém z důvodů mezery i nesouososti kolejí při ustavení do správné polohy. Tam by se asi vlaky z jednokolejky dost často koupali v říčce. :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 19 říj, 2017 6:42 am

Edys píše:Možná pro osvětu dělící hrana bude takto šikmo.
012%2520DF.jpg

To je vidět v předchozích příspěvcích, ale neškodí to zopakovat. Přece jen toto vlákno už je dost dlouhé, zvlášť, když se tu tapetuje na témata realizace Milanových plánků - Admine, co to mírně probrat?
Kolmý přechod kolejí přes rozhraní jsem zapomněl uvést. To se jeden rozepíše o viaduktech, zastávkách, roklích a podobných "blbostech" a na důležitější věci zapomene.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Edys » čtv 19 říj, 2017 11:23 am

Edit: zruseno
Naposledy upravil Edys dne čtv 19 říj, 2017 7:37 pm, celkově upraveno 3
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 19 říj, 2017 1:54 pm

Edys: jak kreslit šikminy- Mám nějakou starší verzi WT, navíc ho používám minimálně, páč je na starém compu, který už skoro nezapínám, ale neměl jsem nikdy problém s libovolným hranatým tvarem kolejiště.
Možná je to v nové verzi WT jinak, ale nad ikonou kde si volíš "tvar kolejiště" je možnost volby jen jedné hrany. Tou začneš na vybraném místě a při posunu myší si hlídáš kóty u kuzoru, kde se objevuje posun v cm, posuneš se o správé rozměry (x+ 40 cm, y-50) a máš šikmou hranu. Pokud se nmůžeš trefit musíš si upravit rstr po kterém se kurzor pohybuje aby Ti neskákal třeba po 5 cm. To už si nepamatuju, nastavil jsem to jen jednou.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod milan ferdián » čtv 19 říj, 2017 7:05 pm

Nešlo to po dobrotě,půjde to po zlém :wink: .Na vedlejší trať jsem se,víte co :mrgreen: a zaměřil se na hlavní,která je hlavním námětem.Vyřádil jsem se i s barvičkami :lol: .Milan
Přílohy
015 DF.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod Edys » čtv 19 říj, 2017 7:28 pm

To ale vůbec není špatný nápad upřednostnit hlavní trať. Ze nás to nenapadlo dřív.
Stavím pro zábavu ne pro 100% věrohodnost. Zábava je to oč tu běží.
http://www.moje-vlacky.cz
Uživatelský avatar
Edys
 
Příspěvky: 626
Registrován: sob 05 lis, 2016 9:24 pm
Bydliště: Slaný, práce Praha

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod look23 » čtv 19 říj, 2017 8:39 pm

Bohužel výhybna v tunelu zůstává dále. :?
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1236
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: H0 - Slaný předměstí 3950x5700

Příspěvekod vmucha » čtv 19 říj, 2017 9:40 pm

Podle mě může být ta odbočka klidně přiznaná.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků