Nejdříve jeden obrázek pro Pavla, abych doložil, proč se postupně snažím své vozy patinovat - ráno jsem v rychlosti vyfotil dva identické vozy Roco (nový je poprvé vyndaný z krabičky bez nalepených madel a s odmontovaným standardním třemnovým spřáhlem). Samozřejmě s patinou vždy přichází i přeznačení vozu.
Podle mě máte pravdu - Sidlo a Hummus - oba
- myslím si, že modrá i červená V100 v počátcích "vyjížděly z PIKO továrny" se začerněnou střechou (v jejich katalogu jsou obě na kolejišti vyfocené se začerněním, modrou V100 jsi se začerněnou střechou pamatuji i jako model), později PIKO dodávalo červenou verzi určitě bez začernění střechy (tu jsem vlastnil včetně těch gumových nárazníků
).
Děkuji Greenery a Radkovi za skvělé obrázky a tipy - primárně se snažím napodobit provozní zašpinění a působení počasí, "fleky" jsem dodal pocitově pro rozbití větších celistvých ploch a je pravda, že nemají na voze opodstatnění (teda kromě jednoho na bočnici, který je jen "šťastnou" náhodou nad bufíkem
)
. Pokusil jsem se udělat větší detail dveří a části poprsnice, kde je lépe vidět můj pokus o provozní zašpinění a stékání vody. Obecně je ale těžké foťákem postihnout model tak, jak model vypadá za denního světla ve své skutečné velikosti - tam nejsou jak provozní zašpinění, tak "fleky" tak výrazné zejména kvůli tomu měřítku (při patinování používám lupu ,obrázky jsou detaily). Navíc na patinování je úžasné to, že je možné model dál upravovat (zesvětlit bočnice, zmírnit fleky a pod)
.
Tady je větší detail (na mém monitoru je klika vozu větší než koruna
)