Moderátor: Michal Dalecký
Milan Meisl píše:Pravě se dost trapim se 434 od tohoto výrobce. Mám již druhou a je to přímo katastrofa co dnes může tato firma za cenu přes 6000kč dodávat.
Oba modely přišly poškozeny, protože obal je naprosto nedostatečný.Lokomotivy jsou zabaleny pouze v papíru a zasunuty do těsné papírové krabičky.
Milan Meisl píše:Co se týče pojezdu, tak není špatně vymyšlen. Z tendru je poháněna kardanem i lokomotiva a tak má docela slušný tah.
Kardan ale dře o propojovací konektor. Navíc rozvody, které se svým provedením blíží modelům starým 30 roků, jsou špatně zkonstruovány a silně dřou o plastová vedení. Motor má sice setrvačník, ale o nějakém dojezdu nemůže být ani řeči. I na prázno má maximální odběr aby vůbec lokomotivu roztočil. Pohon od motoru je gumovým řemínkem a tak se stane že se lok. zastaví a motor se točí. Navíc soukolí nejsou vystředěna a tak se lokomotiva a tendr při jízdě silně kývají. Na lok.je spousta otvorů pro doplňky. ale výrobce je nedodává. Osvětlení je dobré, montáž dekodéru jednoduchá.
Milan Meisl píše:Tento typ lok. se mi moc líbí, ale i tuto druhou vrátím. Nejsem ochoten za tuto cenu akceptovat tak mizerný výrobek. Abych jen nekritizoval - mám také asi 10 nákladních vagonů od tohoto výrobce a jsem s nimi velice. spokojen.
Michal Dalecky píše:Panove a uz jste zkouseli novou 354.717? Mel jsem take v ruce na prestavby par prechchozich loko od tohoto vyrobce a opravdu to nebylo nic moc. U noveho modelu je ale vse ok. Tendr se ani nehne. Po instalaci dekoderu jede krasne plynule na prvni stupen. Co se tyce baleni, tak je to nestastne, ale vsechny lokomotivy, ktere mi dorazily byly ok.
Michal Dalecky píše:Rozmery a dvojkoli jsem nemeril. KMB stehuje vyrobu z Vidne do Linze. Nedavno jsem koupil vetsi mnozstvi Eas-u a musel jsem objednat dalsi. Uz je meli vyprodane, ale v patek mi od pana Kleina prisel mail, ze je budou dodelavat dalsi serii. Zatim firma rozhodne nekonci spis se jedna o financni krizi. Uvidime za pul roku.
Michal Dalecky píše:U tech parnich loko se mozna blyska na lepsi casy. Roco v tomto roce uvede radu 93 (ta tu jezdila?) a pro rok (dva) dalsi uvazuji dokonce o nejake velke skodovacke tendrovce (498, 375, 477, 556). Zatim jen UVAZUJI. Myslim, ale, ze by zajem byl a to nejen u nas.
Zippich píše:Páni kolegové, zajímala by mě nějaká recenze na modely parních lokomotiv tohoto výrobce. Máte někdo něco doma? Jak to jezdí? Jak jsou provedeny rozvody a detaily? Co osvětlení? Díky...
Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.
Zdenek Valter píše:Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.
No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.
MaHa píše:Zdenek Valter píše:Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.
No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.
Rozpočet výroby se dělal pro cca 40 000-60 000 ks. Dnes je to možná o něco méně (modely zdražily asi o 100%) - tak na polovinu (30 000ks) při ceně za 1ks jak napsal Rudolf(6-10 tis Kč). Cenová výrobní kalkulace je zde bohužel neúprosná, takže pokud se počítá se 1000 ks na trhu tak musíš cenu násobit alespoň 10-20-krát (malovýrobci mají menší režii). Ceny maloseriových výrobců (1000-5000ks) tomu pak také koneckonců odpovídají.
Zdenek Valter píše:MaHa píše:Zdenek Valter píše:Rudolf píše:Osobně se mi nechce moc věřit, že by Roco začalo dělat čistě československou (poválečnou) parní lokomotivu. Při ceně cca 6-10 kkč jich prodá tak něco přes sto ks (a to jsem ještě možná velký optimista). Spíš bych věřil na nějakou rakouskou parní lokomotivu, kterou budou prodávat po celém bývalém Rakousku-Uhersku a Německu.
No já optimista jsem. Ve vím že třeba ve FREMO je cca 30 lidí zajímajících se o naše vozidla.
a)Kluci z Německa i Rakouska dokážou rozhodně ocenit pěknou loko ať je odkudkoliv.
b) Naše mašiny jsou zejména pro ně rozhodně velmi zajímavé a atraktivní.
Můj odhad je že z půlky by byla tahle serie rozebrána právě ze zahraničí.
Mít kapitál rozhodně bych se nebál investovat to výroby 1000 kusovů takovéhle mašiny.
Rozpočet výroby se dělal pro cca 40 000-60 000 ks. Dnes je to možná o něco méně (modely zdražily asi o 100%) - tak na polovinu (30 000ks) při ceně za 1ks jak napsal Rudolf(6-10 tis Kč). Cenová výrobní kalkulace je zde bohužel neúprosná, takže pokud se počítá se 1000 ks na trhu tak musíš cenu násobit alespoň 10-20-krát (malovýrobci mají menší režii). Ceny maloseriových výrobců (1000-5000ks) tomu pak také koneckonců odpovídají.
Sorry Maha ale tos přehnal - těch 60 000 kousků - to počítáš s tím, že si půlku koupí Evropa a druhou i Amerika ?
Co se týče kalkulace tak málokterá forma vydrží víc jak 10 000 výlisků to znamená že pro každou cca 8 až 10 tisícovou sérii se ta forma dělá znovu. Dnes už asi výlučně u velkých výrobců pomocí CNC.
MaHa píše:Nevím jaké máš informace Zdenku, ale firma LGB počítá resp. počítala (je v konkurzu) s prodejem na 30 000 ks od typu - cena tomu také odpovídá.
A firma Trix měla kalkulaci na cenu modelu pro oněch 40 000-60 000 Ks
někdy v roce 1993. Ta druhá informace je od I.Nepraše právě z toho roku.
S oněmi 60 000 ks se zřejmě počítá u modelů levnějších (BR 215 ROCO, Steinz u LGB) S o něco menším počtem se pak počítá u modelů dražších.
(např. U99 u LGB, cena se zde přitom pohybuje od 17 000,- Kč do 30 000,-- Kč a propočet byl na víc jak 30 000 ks)
Zpět na Velikost H0 (komunita H0)
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků