Toto je citát z príspevku užívateľa "Brejla", nie Brzda
Chtít 98 Kč za něco, co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je..... (Nevím jak to slušně nazvat). Pokud budou prodejci pokládat prodej nepoškozených a funkčních výrobků jako nadstandardní službu pro náročné zákazníky ochotné si připlatit, tak je někde něco hodně špatně....
Pane Brzdo, mohu poprosit odkaz na konkrétní paragraf, kde je napsáno cituji Vás:
...co je předepsáno Občanským zákoníkem jako povinnost prodávajícího před prodejem zboží je.....?
V tom případě všechny ty Mally, Alzy, Kasy a další internetové obchody tento paragraf porušují. Anebo snad když si tam koupíte pračku, telefon, televizi tak ji před expedicí vyzkoušejí jestli je plně funkční a nevykazuje žádné vady? (teď si představují jak v Mall.cz zkouší, jestli všechny programy myčky nádobí fungují před odesláním každého kusu zákazníkovi
)
Děkuji za odpověď.[/quote]
Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú jednoznačné definované v iných zákonoch a paragrafoch, ako je Občiansky zákonník. Povinnosť skúšky tovaru je, pokiaľ si dobre pamätám, špecifikovaná a definovaná v "Zákone o ochrane spotrebiteľa". Nájdem to.......takže....pre SR ( určite ČR nebude mať nič iné, leda tak prísnejšie ) - citujem -" Predávajúci je povinný predviesť spotrebiteľovi výrobok, ak to povaha výrobku umožňuje. Súčasne je povinný pri predaji informovať spotrebiteľa o vlastnostiach predávaného výrobku alebo charaktere poskytovanej služby, o spôsobe použitia, montáže a údržby výrobku a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia, montáže alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania, ako aj o riziku súvisiacom s poskytovanou službou.
Zákonný podklad:
§ 4 ods. 1, § 11 ods.1, 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
Následne k tomu by som sa pohrabal aj v Zákone č. 513/1991 Zb. ( platí pre SR )
Pre ČR - Zákon č. 634/1992 Sb. - treba naštudovať, ak je záujem - je tam kopec užitočných vecí
Zákon č. 513/1991 Sb.
Ak teda pôjdem do detailu, tak povaha výrobku ( súčasti modelovej železnice ) jednoznačne zákonne umožňuje skúšku tovaru. Takže všetky tie "neskryté nedostatky" modelov, ako nepojazdnosť, zlá povrchová úprava....atď... sú v prvom rade výsledok absolútne nevykonanej výstupnej kontroly výrobcu, teda jeho zlyhanie a následne zlyhanie predajcu. Je jedno, či je to internetový obchod, alebo " kamenná predajňa" - zákon vraví o " predávajúcom". Výrobca robí len to, čo mu trh umožňuje, to je jasné. Trh sú v prvom rade predajcovia, tí berú na seba prvotnú investíciu do nákupu ( samozrejme mimo predom zaplatených predobjednávok) a následne spotrebiteľ, v našom prípade sme to my, ktorí potom plačú na podobných fórach, ako nás všetci klamú a dodávajú nám haraburdy a riešime, ako z daného kusu urobiť model. Celé zle. Ale aby som nehádzal všetkých predajcov do jedného mecha, sú aj takí, ktorí za svojím obchodom nevidia iba a len peniaze, ale peniaze a serióznosť - aj takáto kombinácia existuje. Takže IT vlaky by Vám vlastne mali dať zľavu na každý model v hodnote 98 Kč z dôvodu nevykonania toho, čo je ich zákonná povinnosť. IT vlaky majú možno len smolu:), že oficiálne ponúkli takúto službu,alebo?