



hank61 píše:Je to naprosto přesně tak, jak popisuješ a mě to také při porovnání s jiným videem na youtube zarazilo. Výfuk má za cca dvě a půl otáčky. Můžeš mi prosím tě sdělit, jak se ten zvuk synchronizuje? Případně se můžeme domluvit formou SZ. Diky. H
Nevím, jaký máš dekodér v té páře, tak jsem ti napsal návod na ESU LokSound, u něj ladím parní odfuky běžně

Synchronizace parních odfuků u dekodéru ESU LokSound
Pro zapnutí této funkce (a vypnutí jakýchkoli externích senzorů) se používají CV 57 a CV 58. Vše, co potřebuješ jsou stopky a trochu času. Nad touto operací se vyplatí nějaký čas strávit, abys dosáhl optimálního výsledku. Ujisti se, že řízení zátěže je pefektně uzpůsobeno tvé lokomotivě a nastav maximální a minimální rychlost, to je důležité. Potom můžeš začít se synchronizací parních odfuků. Doba mezi dvěma parními odfuky na nejnižší možnou rychlost (krok 1 ) se definuje v CV 57. Jednotka CV57 je 32 ms (milisekund). Do CV58 pak musíš dát ESU LokSound dekodéru informace o převodech tvé lokomotivy.
Tady je návod jak na to:
1. Dej lokomotivu na trať a rozjeď ji na rychlostní stupeň 1 a zapni zvuk.
2. Použitím stopek změř, kolik sekund trvá náhonu v této rychlosti udělat jednu kompletní otáčku.
3. Vyděl změřený čas 0.128 (za předpokladu, že používáš 2 nebo 4 válcovou lokomotivu).
4. Zadej zaokrouhlenou výslednou hodnotu do CV57. Doporučuju používat POM, abys mohl okamžitě sledovat výsledek.
5. Sleduj lokomotivu a ověř, že se nyní přehrají 4 parní fuky za jednu otáčku. Pokud je potřeba, postupně upravuj hodnotu CV57 zvýšením ci snížením o jedničku.
6. Pokud jseš s výsledkem spokojený, zvyš rychlost lokomotivy na rychlostní stupeň 4 (z 28).
7. Zkus zjistit, jestli se stále ozývají 4 parní výfuky na jednu otáčku. Pokud zjistíš, že se ozývá příliš mnoho odfuků, zvyš hodnotu v CV 58 (standardně je 43). Pokud se ozývá málo fuků, sniž hodnotu v CV 58. Tato procedura doladí převodový faktor ESU LokSound dekodéru.
Snad ti tenhle návod pomůže doladit parní odfuky lokomotivy.