od Tobyška » sob 21 led, 2017 2:15 pm
Taky se přimlouvám za zveřejnění.
Původní BR23 vznikla za války ve dvou prototypech, byl to kotel nákladní BR50 posazený na pojezd pro osobní lokomotivu. Po válce oba kusy přešly do NDR. Mašinky byly úspěšné a tak se znovu stavěly v modernizované podobě jak v NSR BR23, tak v NDR BR23.1. Ty BR23.1 byly někdy kolem roku 1970, když se upravovalo číslování, přečíslovány na řadu 35. Vzhledem k tomu, že obě pokračování vznikala nezávisle, neshodují se oba typy ani v základních rozměrech, ale rozdíly nejsou velké. Určitě západoněmecké (možná obojí) měly valivá ojniční ložiska, což je na modelu znázorněno a bude to činit problém. Modely od Roca měly pohon v tendru, který byl čtyřnápravový a 365.0 měla standardně třínápravový 818.0. Takže na to jak řešili pohon u té přestavby, to jsem zvědav. Někde jsem viděl, že byl u 365.0 zkoušen čtyřnápravový tendr, snad, když se zkoušelo topení uhelným prachem, ale teď to nemůžu nikde najít. Tož tak..