od Radek Strnad » sob 01 dub, 2017 8:24 am
Tak dokonáno jest. Vyzkoušel jsem čtyři mašiny, na třech trojcestných výhybkách, ve všech směrech, ve všech postaveních. Testoval jsem tedy 555.0259(bez uší),555.3(exÖBB bez patice),556.0(exÖBB s paticí), všechny s vanovými tendry a 555.116 s ušima a klasickým tendrem. Jízda 555.0259 a 555.116 naprosto bez problémů. O trochu horší je 556.0 stavěná na pojezdu verze ÖBB s paticí, která je při jízdě ve směru obou pojížděných srdcovek nestabilní, ale projede všude. Nejhorší je nejstarší verze pojezdu ex. ÖBB bez patice, která ve směru přes dvě srdcovky evidentně drhne a má tendenci vyšinutí poslední spřažené nápravy. Zkoušel jsem ji lehce posouvat ručně bez tendru a prostě to na srdcovkách drhne. Můžu tedy potvrdit teorii a zkušenosti TTmili. Čím starší verze pojezdu, tím horší. Mně to tedy všechno projíždí, byť poslední jentaktak.Čím to je, nevím. Snad jedině, že by u Tilliga, vědomi si chybky, u novějších verzí dělali větší vůle ve stranovém výsuvu náprav. Zkusit porovnat pojezdy nové a staré verze, co je jinak. Asi ale než se hrabat v mašině(pokud by vůle byly rozdílné), tak bych spíš zkusil zbrousit křídlové kolejnice, aby vznikla větší mezera.
KYKLOP68