Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod Colonel32 » čtv 09 bře, 2017 12:17 am

Jezevec Pepa píše:Colonely polož si otázku ve správném fóru!!!!


a) nikoli "fóru" ale "vláknu"
b) ta otázka je ve správném vláknu, jen nevidíš souvislosti
Colonel32
 
Příspěvky: 986
Registrován: čtv 24 pro, 2009 12:43 pm

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod sidlo » čtv 09 bře, 2017 6:47 am

Colonel32 píše:Otázka. Měl by dům vláčků na Petřinách šanci fungovat a udržet se v provozu, kdyby mu návštěvníky neubírala odfláknutá (na tom se shodují defacto všichni, kdo měli možnost porovnat) konkurence v podobě Království železnic na Andělu?

Řečnická otázka. V malém, středním, velkém městečku je plno malých obchodů s poměrně kvalitním zbožím. V jejich blízkosti je postaven super/hyper/mega market s velkým parkovištěm kde prodávají napodobeniny potravin. Kdo přežije?
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod Brejla » čtv 09 bře, 2017 7:11 am

sidlo píše: Řečnická otázka. V malém, středním, velkém městečku je plno malých obchodů s poměrně kvalitním zbožím. V jejich blízkosti je postaven super/hyper/mega market s velkým parkovištěm kde prodávají napodobeniny potravin. Kdo přežije?


Tento příspěvek se svou myšlenkou vrací k pointě tohoto vlákna. MTB kvalita by se mohla prodávat v super/hyper/mega marketech, kam patří, a nemusela by zabírat místo v modelářských obchodech. :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod hank61 » čtv 09 bře, 2017 7:14 am

Patří to sice jinam, ale zajímavý názor na téma Dům vláčků kontra království ž. u Anděla mi sdělil minulý týden majitel jedné mé oblíbené prodejny mašinek. "Petřiny bych přirovnal k ČT2 a Anděl k TV Nova. Bohužel ta ČT dvojka bez dotací dlouho vysílat nebude....."
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod George V. » čtv 09 bře, 2017 7:17 am

Brejla píše: Tento příspěvek se svou myšlenkou vrací k pointě tohoto vlákna. MTB kvalita by se mohla prodávat v super/hyper/mega marketech, kam patří, a nemusela by zabírat místo v modelářských obchodech. :mrgreen:


Třeba Dráček a Pompo se přímo nabízí... :mrgreen:

sidlo píše:
Colonel32 píše:Otázka. Měl by dům vláčků na Petřinách šanci fungovat a udržet se v provozu, kdyby mu návštěvníky neubírala odfláknutá (na tom se shodují defacto všichni, kdo měli možnost porovnat) konkurence v podobě Království železnic na Andělu?

Řečnická otázka. V malém, středním, velkém městečku je plno malých obchodů s poměrně kvalitním zbožím. V jejich blízkosti je postaven super/hyper/mega market s velkým parkovištěm kde prodávají napodobeniny potravin. Kdo přežije?


...ale zapoměl jsi dodat, že ty napodobeniny potravin se prodávají za o dost nižší ceny. Což ovšem není případ Království železnic (viz. vstupné...).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod novk2007 » čtv 09 bře, 2017 7:23 am

Jsme tu již s vámi 7 let .Děkujeme za vaší přízen. I tak by se to dalo papsat. Pokud to máte tak jak říkáte . Tak by zde asi tato firma nebyla skoro 7 let . To je slušný výkon na Českou modelářskou firmu . Jsem zvědav kolik lidí si koupí Hydru . bude to podle mě asi dost lidí. budu mezi nima i já :) a na modelb azaru budu asi poptávat zkušební 751 004
Naposledy upravil novk2007 dne čtv 09 bře, 2017 8:04 am, celkově upraveno 2
novk2007
 
Příspěvky: 854
Registrován: ned 23 říj, 2011 6:58 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod sidlo » čtv 09 bře, 2017 7:45 am

Brejla píše:Tento příspěvek se svou myšlenkou vrací k pointě tohoto vlákna. MTB kvalita by se mohla prodávat v super/hyper/mega marketech, kam patří, a nemusela by zabírat místo v modelářských obchodech. :mrgreen:

Tento příspěvek se svou myšlenkou vrací k neustále ignorovanému faktu. Abyste v normálním tržní prostředí bez dotací přežil, tak musíte být v zisku. Všechno ostatní jsou bláboly.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod George V. » čtv 09 bře, 2017 8:04 am

A o kolik by se p. Báňovi ten zisk snížil, kdyby vyráběl tvarově přesné modely? Detailnost mně osobně vyhovuje...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod ČouĎák » čtv 09 bře, 2017 8:18 am

Nebudu patřit mezi Hydráky.....Stačilo kolik napodobenin vyrobil... :lol:
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod Kulsud » čtv 09 bře, 2017 8:33 am

sidlo píše:
Brejla píše:Tento příspěvek se svou myšlenkou vrací k pointě tohoto vlákna. MTB kvalita by se mohla prodávat v super/hyper/mega marketech, kam patří, a nemusela by zabírat místo v modelářských obchodech. :mrgreen:

Tento příspěvek se svou myšlenkou vrací k neustále ignorovanému faktu. Abyste v normálním tržní prostředí bez dotací přežil, tak musíte být v zisku. Všechno ostatní jsou bláboly.


Neberte to jako výpad proti Vám, nejsem ani kritik ani srdcař MTB. Mám kocoura v H0....Váš text si lze vysvětlit tak, že aby bylo MTB v zisku, dělá tak rozsáhlé kompromisy u svých výrobků? To přeci nemá logiku. Kabina na kocourovi by přeci nebyla ani dražší ani levnější - je prostě jenom pokažená. Aby byla správně - nestálo by to přeci ani o halíř víc. Samozřejmě nejsem odborník na velkovýrobu modelové železnice, takže pokud se pletu, rád se nechám poučit.

Také je škoda, že MTB dotací nevyužívá, jak píšete. Dnešní dotační program je tak rozsáhlý, že ve svém okolí znám kde koho, kdo dotací využívá - např. programy úřadu práce na zaměstnání hůř zaměstnatelných lidí mají dneska zelenou.

Nedávno jsem četl rozhovor s šéfem významné české firmy a docela se mi líbilo, co napsal. Firma nemusí být v zisku, stačí, když není ve ztrátě.
Naposledy upravil Kulsud dne čtv 09 bře, 2017 8:37 am, celkově upraveno 1
Kulsud
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod sidlo » čtv 09 bře, 2017 8:58 am

Problém není něco vylisovat.

Něco obecných pouček. Každý z nás každý den něco řešíme. A výsledek našeho snažení se pohybuje někde mezi kvalitou, rychlostí vyhotovení a celkovými náklady. To jsou základní tři parametry jakéhokoliv projektu a tyto tři parametry jsou si protichůdné. Nelze je dosáhnout současně. Říká se tomu projektový trojúhelník.

Pokud budete mít dostatek času a dostatek peněz na konstruktéry a kontrolory kvality tak budete vyrábět perfektní produkt. Ale ve skutečnosti čas nemáte a v nákladech jste limitován přísunem peněz z prodejů.
Výsledná kvalita produktu je odrazem požadavky trhu jak často si žádá nový produkt a schopností trhu utratit peníze za vaše výrobky. Výrobky si kupují jenom skuteční (reální) kupující a ti jsou jiní než ti druzí co jenom chtějí a nemají na to peníze.

Problém je to v omezeném čase a s omezenými prostředky správně vyprojektovat, zkontrolovat, zorganizovat výrobu, prodej a servis.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod vvitty » čtv 09 bře, 2017 9:09 am

Kulsud píše:Také je škoda, že MTB dotací nevyužívá, jak píšete. Dnešní dotační program je tak rozsáhlý, že ve svém okolí znám kde koho, kdo dotací využívá - např. programy úřadu práce na zaměstnání hůř zaměstnatelných lidí mají dneska zelenou.
Nedávno jsem četl rozhovor s šéfem významné české firmy a docela se mi líbilo, co napsal. Firma nemusí být v zisku, stačí, když není ve ztrátě.


Kdyz pominu ze dotace povazuji za prasarnu (duvody presahuji ucel tohoto vlakna, ale uz jen jejich rozsah neco naznacuje) tak pro firmu podnikajici v Praze neni sance.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod Kulsud » čtv 09 bře, 2017 9:10 am

sidlo píše:Problém není něco vylisovat.

Něco obecných pouček. Každý z nás každý den něco řešíme. A výsledek našeho snažení se pohybuje někde mezi kvalitou, rychlostí vyhotovení a celkovými náklady. To jsou základní tři parametry jakéhokoliv projektu a tyto tři parametry jsou si protichůdné. Nelze je dosáhnout současně. Říká se tomu projektový trojúhelník.

Pokud budete mít dostatek času a dostatek peněz na konstruktéry a kontrolory kvality tak budete vyrábět perfektní produkt. Ale ve skutečnosti čas nemáte a v nákladech jste limitován přísunem peněz z prodejů.
Výsledná kvalita produktu je odrazem požadavky trhu jak často si žádá nový produkt a schopností trhu utratit peníze za vaše výrobky. Výrobky si kupují jenom skuteční (reální) kupující a ti jsou jiní než ti druzí co jenom chtějí a nemají na to peníze.

Problém je to v omezeném čase a s omezenými prostředky správně vyprojektovat, zkontrolovat, zorganizovat výrobu, prodej a servis.


...a v tom by se podle Vás promítla ta vyšší cena.
Kulsud
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod Kulsud » čtv 09 bře, 2017 9:11 am

vvitty píše:
Kulsud píše:Také je škoda, že MTB dotací nevyužívá, jak píšete. Dnešní dotační program je tak rozsáhlý, že ve svém okolí znám kde koho, kdo dotací využívá - např. programy úřadu práce na zaměstnání hůř zaměstnatelných lidí mají dneska zelenou.
Nedávno jsem četl rozhovor s šéfem významné české firmy a docela se mi líbilo, co napsal. Firma nemusí být v zisku, stačí, když není ve ztrátě.


Kdyz pominu ze dotace povazuji za prasarnu (duvody presahuji ucel tohoto vlakna, ale uz jen jejich rozsah neco naznacuje) tak pro firmu podnikajici v Praze neni sance.


S tím naprosto souhlasím. Naprosto pokřivují tržní prostředí. Já jsem ze severních Čech. Všichni mojí známí podnikají v Praze. Nebo tam mají jenom sídlo firmy? :D :D To dotované místo, o kterém jsem mluvil - a jenom jako příklad - kdyby někdo chtěl slovíčkařit, to není žádný problém. Využívá to kde kdo. A je to prasárna...Ale pro firmu výhodné.
Kulsud
 
Příspěvky: 471
Registrován: stř 23 říj, 2013 7:52 am

Re: Zmenšené měřítko vozů a Lokomotiv firmy MTB

Příspěvekod sidlo » čtv 09 bře, 2017 9:23 am

Kulsud píše:...a v tom by se podle Vás promítla ta vyšší cena.

Hypotetický výpočet:
Nechť stojí výrobek 4.000 Kč.
Místo 1 konstruktéra najmu 3 konstruktéry.
Místo 1 kontrolora najmu 3 kontrolory.
Místo 1 roku budu vyvíjet 3 roky.
V ceně výrobku je 50 % mzdových nákladů.
Změna ceny výrobku:
2.000 Kč - materiálové náklady
2.000 × ((3 × 3) + (3 × 3)) = 36.000 Kč mzdové náklady
Celková cena výrobku po zvýšení mzdových nákladů 38.000 Kč, což je téměř desetinásobek.

Dosaďte si vlastní čísla za počet konstruktérů, kontrolorů, doby prodloužení vývoje a můžete modelovat cenu.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron