Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký
Mcx píše:No a na co ten prst - zkušenost mne přivedla k tomu, že žádný zbytek štěrku nedostanete z pražců lépe než suchým prstem.
Mcx píše:Rychlost šterkování je velká - jeden oblouk trval cca 15 minut i se zastříknutím..
michal_n_cz píše:Teď - kolik toho štěku tam má být?
Mcx píše:michal_n_cz píše:Teď - kolik toho štěku tam má být?
Přiměřeně modelovanému období, jak jsem psal děláme 3/4 epochu, to se zásadně dělala KUF (čili konečná úprava figury) tedy tvaru štěrkového lože ručně pomocí RV9 (čili ručních vidlí devítizubých ) a tak tvar postrádal strojový charakter dnešního štěrkového lože. Takže asi takto:
el_salamo píše:Pokus o štěrkování č. 2:
michal_n_cz píše:el_salamo píše:Pokus o štěrkování č. 2:
Záleží na tom co to má znázorňovat - takhle je to už dost špinavá trať - třeba na můj vkus moc. Zároveň ty šutry jsou už moc stmelené, nevím jestli tam máš moc lepidla nebo husté lepidlo. Všechno už to splívá a má skoro stejnou barvu. Takové štěrkové lože ve skutečnosti asi někde být může, ale to je stav kdy to přestává plnit svoji funkci. Píšeš tu o patinátorech, ať je to cokoliv tak je toho asi moc. Mě se na tyhle věci osvědčily tyhle suché křídy - foto. Je to i výrazně levnější neš ty plastikářské prášky. Aplikuje se to tak , že se to práší tvrdým štětcem směrem k místu kam to chceš, pěkně se to tak dávkuje. Až to naprášené množsví můžeš trochu pojezdit zase tím štětcem, někde můžeš znovu a eventuelně přidat.
el_salamo píše:Pokus o štěrkování č. 2:
- štěrky Mnitka TT, Polák TT a Polák N
- koleje stříknuté rezavou barvou po nalepení, barva se dostala i na pražce a drobné kolejivo
- zasypání, uhlazení, voda s jarem, lepidlo s vodou
- patina štěrku: patinátory světle hnědá a světlá rez - hlína všude, roztahat ve směru jízdy. Rez velmi opatrně, barví fest (viz tmavší oblast ve štěrku N).
- nalepit ubrousky, natřít nahnědo (na to pozor - v jednom místě mi sikativ s Umbrou velmi rychle vyvzlínal do pražců.
- potom už foliáže
Připadá mi to lepší než předtím, ale stále ne ještě úplně pěkné. Patinátory štěrk hodně zjemní - zkusím to ještě zalakovat a případně přejet metodou suchého štětce.
Stále uvítám tipy, komentáře, nápady... a pochvaly .
Polabský píše:Hezký den,
takto znázorněné štěrkové lože je úplně vzorové pro období před rokem 1989, někde na uhelné magistrále, nebo tak nějak.
Vůbec se nevysmívám !! Takto bych si představil svršek někde ve stinném zářezu, s nevyčištěným odvodněním, příkopy zarostlé travou a rákosím.
Ale tak to na mnoha místech bylo, například v oblasti u Kolovrat u Prahy.
Fakt dobrý
Zdravím.
rawen píše:Koukni nahoru na mcx, jak vypadá výchozí stav po zaštěrkování.
Až ti to proschne (min. za 24 hod), tak to ztratí lesk a bílé stopy laku mezi šutříky a bude to vypadat jako čerstvě nasypaný štěrk.
rawen píše:Teprve potom si odměř trošičku patinátoru anebo toho křídového prachu - asi tak na silnější konec párátka - a toto množství postupně starým štětcem se zkráceným vlasem na cca 2mm rozetři po patě kolejnice a přes drobné kolejivo. Uvedené množství patinátoru ti vystačí na dvě prezentovaná dioramata, takže opravdu šetři!
Až budeš mít rozetřeno, tím samým štětcem to rozšmrdlej do boků po náspu a mezi pražce.
Nakonec vezmi vysavač a trubicí na temeni kolejí to celé projeď.
Takhle to dělám na modulech a stejně je mám rezavější než bych chtěl.
Radek
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků