TT Lko 330x260

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » stř 08 úno, 2017 7:49 am

sidlo píše:A s jakou přesností budou vyvrtané díry pro připevnění těch čepů na rám?


Dobrá otázka :) , co myslíš, od oka? :wink:
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » pát 10 úno, 2017 8:58 am

lahva píše:
sidlo píše:A s jakou přesností budou vyvrtané díry pro připevnění těch čepů na rám?


Dobrá otázka :) , co myslíš, od oka? :wink:


Ještě zpátky k tomuto, věřím, že je zdroj znám, ale ...

http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/03/2 ... aci-kolik/

... při dodržení postupu a pečlivosti montáže věřím, že to bude stejně dobré, jako na modulu.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lajblt » pát 10 úno, 2017 9:57 am

Ohledně návěstidel:

pochopil jsem, že budou použita mechanická návěstidla. Při rychlosti 40 km/h v celé stanici bych udělal osazení podle obrázku. Odjezdová návěstidla jen dvě na každém zhlaví (každé pro jednu skupinu kolejí, odpovídající příslušné trati). Seřaďovací návěstidla jen u výjezdu z výtopny a pro povolení posunu na vlečku. V mezilehlé stanici na "lokálce" jen jedno skupinové odjezdové návěstidlo na každém zhlaví. A i tady se předpokládá 40 km/h v celé stanici, jinak by návěstidla musela být dvouramenná (nebo by mohlo být vjezdové návěstidlo světelné ž-z-č-b-ž, ovšem bez rychlostní soustavy - i takové kombinace se vyskytovaly).

Když se ovšem na plánek podívám blíže, zaráží mě, že takto velká stanice, dokonce s výtopnou, má pouze 3 dopravní koleje - pro lokálku dokonce jen jednu, což bude poněkud komplikovat provoz.
Přílohy
navesti.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 786
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » pát 10 úno, 2017 2:18 pm

Díky za připomínky, předem bych chtěl upozornit, že jsem v tomto neznalý a informace čerpám pouze z webu, omlouvám se proto, jestli se nebudu vyjadřovat dostatečně přesně :) Toto je také důvod, proč jsem s návrhem vyrukoval, získat lepší představu o tom, jak by to mělo vypadat. Důvod znalosti umístění návěstidel už teď je použití přestavníku SIBA a jejich předpokládané umístění u tratě.

lajblt píše:Ohledně návěstidel:

pochopil jsem, že budou použita mechanická návěstidla. Při rychlosti 40 km/h v celé stanici bych udělal osazení podle obrázku. Odjezdová návěstidla jen dvě na každém zhlaví (každé pro jednu skupinu kolejí, odpovídající příslušné trati). Seřaďovací návěstidla jen u výjezdu z výtopny a pro povolení posunu na vlečku. V mezilehlé stanici na "lokálce" jen jedno skupinové odjezdové návěstidlo na každém zhlaví. A i tady se předpokládá 40 km/h v celé stanici, jinak by návěstidla musela být dvouramenná (nebo by mohlo být vjezdové návěstidlo světelné ž-z-č-b-ž, ovšem bez rychlostní soustavy - i takové kombinace se vyskytovaly). ...


Pominu-li mezilehlou stanici, kde tedy budu počítat s rychlostí 40km/h, pouze se skupinovými návěstidly a bez seřaďovacích návěstidel ...

Domníval jsem se, že pokud jsou ve stanici obloukové výhybky, není přípustná vyšší rychlost než 40, tudíž stačí jednoramenná návěstidla a rychlostní návěsti před stanicí. Toto jsem volil i z důvodu složitosti zpracování návěstidel a jejich ovládání. Pocitově se mi ta stanice líbila více, když byla návěstidla u každé koleje. Bylo by to možné takto udělat za splnění jiných podmínek? Je možné mít provoz ve stanici i s vyšší povolenou rychlostí? Jak by pak situace vypadala? (dvojramenná návěstidla?)
Napojení vlečky doznalo změny a teď už si vážně nejsem jistý, kam ta seřaďovací návěstidla umístit.

Obrázek

lajblt píše:Když se ovšem na plánek podívám blíže, zaráží mě, že takto velká stanice, dokonce s výtopnou, má pouze 3 dopravní koleje - pro lokálku dokonce jen jednu, což bude poněkud komplikovat provoz.


Pokoušel jsem se dostat do stanice ještě jednu kolej pro skupinu lokálky, ale na tom rozměru 90cm to už ubralo hodně místa pro staniční budovu a objekty v pozadí...řekl bych daň za rozměr rámu a rozteč kolejí pro širší nástupiště. Holt při zmenšení dochází i k redukci :D ... Výtopna s točnou...co říct :) , použití tohoto prvku bylo na fóru zmíněno už snad milionkrát, nicméně jsem po tom vždy toužil. A u takovéto stanice to snad až tak rušivě nepůsobí..teda doufám :wink:
Ještě k tomu provozu...je nemožné, aby vlak z lokálky přejel na kolej ze skupiny hlavní tratě a naopak?
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lajblt » sob 11 úno, 2017 10:24 pm

Pokud jsou ve stanici obloukové výhybky, dovolují obvykle do směru s větším poloměrem naopak rychlost větší než 40 km/hod (60, 80...). Vjezdové návěstidlo by pak bylo dvoramenné s nezávislým ovládáním spodního ramene. Při jízdě do odbočky by návěstilo "Vjezd odbočkou" (obě ramena šikmo vpravo vzhůru v úhlu 45 stupňů), při průjezdu po hlavní koleji by návěstilo "Volno" (horní rameno šikmo vzhůru v úhlu 45 stupňů). Nezávislé ovládání ramen mají ale jen návěstidla firmy Viesmann, přestavníku Siba toto neumějí. Seřaďovací mechanická návěstidla se používala i dříve jen výjimečně v uzlových stanicích s častým posunem a ke krytí výjezdů z vleček a lokomotivních dep. Na tomto plánku by stačilo jediné seřaďovací návěstidlo na výjezdu z vlečky. Na výjezdu z depa poslouží stejně pevné "vyčkávací návěstidlo".

Pokusil jsem se do stanice přidat další dopravní kolej pro lokálku.
Přílohy
LR-04d.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 786
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT Lko 330x260

Příspěvekod lahva » čtv 23 úno, 2017 1:15 pm

Po konzultacích s kolegou Lajblem jsem si z jeho rad snad něco málo odnesl a provedl jsem úpravy v návrhu :) ten se mi jeví ještě "učesanější" než předtím. Aktuální návrh je dostupný pod odkazy v úvodním příspěvku, nerad bych to tu plevelil množstvím obrázků. Drobných změn doznalo podzemí a stanice. Zde došlo ke změně 5. koleje na dopravní, čímž se počet zvýšil na 4 a to by pro provoz mohlo být snad dostačující. Skladiště pak bude přesunuto k 7. koleji. Zúžením osové vzdálenosti dopravních kolejí bych sice získal prostor ještě pro jednu další, ale šířka nástupiště 11mm se mi vážně moc nelíbí. Předsunutá kolejová spojka se jeví jako nápad dobrý, nicméně se mi zdá, že dost zkrátí trať mezi stanicemi. S rozložením depa jsem byl spokojený už prve, původní návrh ve vizualizaci dost podobný uspořádání v Milanově návrhu Rychvald - město.

Obrázek

Návrh se mi takto líbí, pokud mě někdo nenakopne k dalším změnám, vrhnu se brzy na kompletaci rámů, aby bylo něco i vidět.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Brejla » čtv 23 úno, 2017 2:25 pm

lahva píše:pro zpestření ... na vycentrování rámů jsem si nechal vyrobit pár čepů podle známé předlohy ... vůle 0,05mm je snad dostatecna :P


Já rámy spojuji takto:
http://maluch.rajce.idnes.cz/Ramy/#SPOJRM.jpg
Čep je z kulatiny průměr 8h8, na koncích vyřezány závity M8, pouzdra z kulatiny průměr 20mm, provrtáno a vystruženo na průměr 8H8. Při montáži rámy svěrkami staženy k sobě, vyvrtána díra 11,5 (vrták jí trochu rozhodí), pouzdra potřena epoxidovým lepidlem a natlačena do děr. Následně vložen čep a staženo normálními maticemi, případně postupně při vytvrzování lepidla dotahováno. Po vytvrzení lepidla matice nahrazeny samojistnými.
Brejla
 
Příspěvky: 1154
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » čtv 23 úno, 2017 4:45 pm

Brejla píše:
lahva píše:pro zpestření ... na vycentrování rámů jsem si nechal vyrobit pár čepů podle známé předlohy ... vůle 0,05mm je snad dostatecna :P


Já rámy spojuji takto:
http://maluch.rajce.idnes.cz/Ramy/#SPOJRM.jpg
Čep je z kulatiny průměr 8h8, na koncích vyřezány závity M8, pouzdra z kulatiny průměr 20mm, provrtáno a vystruženo na průměr 8H8. Při montáži rámy svěrkami staženy k sobě, vyvrtána díra 11,5 (vrták jí trochu rozhodí), pouzdra potřena epoxidovým lepidlem a natlačena do děr. Následně vložen čep a staženo normálními maticemi, případně postupně při vytvrzování lepidla dotahováno. Po vytvrzení lepidla matice nahrazeny samojistnými.


Nevím, možná byly moje obavy zbytečné, nikdy jsem nic takového nespojoval ... velikost a váha rámů může dát dost silnou páku, tak jsem nechtěl použít něco, co bude zároveň středící a spojovací prvek.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod Brejla » čtv 23 úno, 2017 5:03 pm

lahva píše:Nevím, možná byly moje obavy zbytečné, nikdy jsem nic takového nespojoval ... velikost a váha rámů může dát dost silnou páku, tak jsem nechtěl použít něco, co bude zároveň středící a spojovací prvek.


Já používám rámy 1,8x1,8m a je jich v řadě spojeno 5 až 6. Kolejiště má tvar písmene E (obvodový rozměr 9x10,8m), takže jsou i rohové spoje ve dvou rovinách. V každém spoji mám 5 svorníků.
Brejla
 
Příspěvky: 1154
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: TT Lko 330x260

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 23 úno, 2017 5:27 pm

No já bych tu rotundu trochu pootočil do středu a to uhlí bych dal z druhé strany. Za tou rotundou ti to docela zanikne a vlastně ani pohled na mašiny stojící uvnitř, v této poloze není optimální. Když to přehodíš, tak budou vidět jak spinkající mašinky v rotundě, tak i detaily zauhlování.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 950
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: TT Lko 330x260

Příspěvekod Sandy » čtv 23 úno, 2017 5:34 pm

Divím se, že se s "hanlivými" připomínkami jestě nepřihlásil místní "guru". Podle mne celé to depo patří do pravého zadního rohu.... :oops:
Sandy
 
Příspěvky: 1045
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Re: TT Lko 320x260

Příspěvekod lahva » čtv 23 úno, 2017 8:24 pm

Brejla píše:Já používám rámy 1,8x1,8m a je jich v řadě spojeno 5 až 6. Kolejiště má tvar písmene E (obvodový rozměr 9x10,8m), takže jsou i rohové spoje ve dvou rovinách. V každém spoji mám 5 svorníků.


Jak říkám, má zkušenost = 0, čepy už mám, tak je využiji :) .. a tak nějak doufám, že žádné příště už nebude :D

Radek Strnad píše:No já bych tu rotundu trochu pootočil do středu a to uhlí bych dal z druhé strany. Za tou rotundou ti to docela zanikne a vlastně ani pohled na mašiny stojící uvnitř, v této poloze není optimální. Když to přehodíš, tak budou vidět jak spinkající mašinky v rotundě, tak i detaily zauhlování.


Sandy píše:Divím se, že se s "hanlivými" připomínkami jestě nepřihlásil místní "guru". Podle mne celé to depo patří do pravého zadního rohu.... :oops:


dispozice depa byla znázorněna tu viewtopic.php?f=1&t=10644&start=15#p213616 a Milan se k tomu vyjadřoval hned :wink: ... zauhlování bude v první řadě ... žádné výrazné připomínky nebyly, tak snad to je OK .. pootočení rotundy z důvodu náhledu dovnitř je dobrá poznámka, nicméně s tím už asi moc nevyčaruji vzhledem k rozložení s administrativní budovou a budoucí věží, přišel bych o tu kolej vedle rotundy, kde chci umístit jeřáb.
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 330x260

Příspěvekod Radek Strnad » pát 24 úno, 2017 12:42 pm

To uhlí jsem bral podle předposledního obrázku. Ale i tak si myslím, že pootočit by to šlo. Alespoň o ten jeden paprsek. Volná kolej by tedy byla před rotundou(z pohledu diváka). Admin. budovu bys mohl dát z druhé strany nebo vlastně kamkoliv. Je to kus plastu a dá se to lehce upravit. Podle mě je důležitější vidět do rotundy a mít do ní dobrý přístup, než mít vidět v podstatě nezajímavou a statickou adm. budovu.. Můžeš si tam třeba i vymodelovat vnitřní zařízení. Také tam občas budeš muset vyčistit koleje. Když bude špatný přístup, budeš muset udělat odnímatelnou střechu. Ale je to tvá volba. Na svém kolejišti, bych to takto nestavěl.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 950
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: TT Lko 330x260

Příspěvekod lahva » pon 27 úno, 2017 2:42 pm

Radek Strnad píše:To uhlí jsem bral podle předposledního obrázku. Ale i tak si myslím, že pootočit by to šlo. Alespoň o ten jeden paprsek. Volná kolej by tedy byla před rotundou(z pohledu diváka). Admin. budovu bys mohl dát z druhé strany nebo vlastně kamkoliv. Je to kus plastu a dá se to lehce upravit. Podle mě je důležitější vidět do rotundy a mít do ní dobrý přístup, než mít vidět v podstatě nezajímavou a statickou adm. budovu.. Můžeš si tam třeba i vymodelovat vnitřní zařízení. Také tam občas budeš muset vyčistit koleje. Když bude špatný přístup, budeš muset udělat odnímatelnou střechu. Ale je to tvá volba. Na svém kolejišti, bych to takto nestavěl.


To je právě ten problém ... rotundu jsem si dělal už nějaký ten pátek zpátky v zápalu stavby nového kolejiště a je upravená tak, že má tvořit celek společně s tou administrativní budovou a nějakou budoucí věží na vodu - ještě nemám úplně představu jakou. Ta má být pak za tou admin budovou. Do alba jsem přidal pár dalších fotek stavby pro představu. Budovy jsou kompletně osvětleny, admin budova pak má mimo venkovních lamp v každém patře 3 samostatné světelné okruhy a i vnitřní vybavení. Rotunda má samozřejmě vybavení a osvětlení také a střecha jde sundat. Otvírání vrat jsem ještě neřešil, ale po zhlédnutí některých příspěvků je dozajista udělám na el. ovládání nejspíše servy. Do stavby se mi už právě zasahovat nechce, abych to přetvořil na opačnou stranu. Pokud bych rotundu o paprsek pootočil, byl by nejspíš problém s průjezdností přes obloukové výhybky ve spojce a nebylo by dost místa na vecpání nějaké cesty pro příjezd aut k jeřábu, který u té koleje u rotundy má být. Vím, že to není úplně ideál, ale neřekl bych, že to bude zase tak zásadní :wink:

Obrázek
TT DCC eIII.-IV. do r82

http://lahva01.rajce.idnes.cz/
lahva
 
Příspěvky: 54
Registrován: čtv 11 zář, 2014 12:08 pm

Re: TT Lko 330x260

Příspěvekod lajblt » pon 27 úno, 2017 9:50 pm

Byla by opravdu škoda, aby do rotundy nebylo vidět. Co třeba takhle?
Přílohy
Lahner Roman - 06b-3D.jpg
Lahner Roman - 06b-výřez.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 786
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Ferys, Google [Bot] a 3 návštevníků