Vagónování vojenské techniky

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 25 led, 2017 12:56 pm

Mobilní rampa UNOR.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 25 led, 2017 9:29 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Dašek » stř 25 led, 2017 2:33 pm

Vidím že ten výcvikový vlak pořád funguje.Jen v roce 1986 byly plošiny šestinápravové a rampy byly jedna skládací /předešlý příspěvek Tempotaxi/ a druhá se rovnala podle předpisu z pražců.
Dašek
 
Příspěvky: 524
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » stř 25 led, 2017 2:53 pm

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 26 led, 2017 10:51 am

Do vojenské soupravy se může podle možností i zařadit vojenská železniční cisterna.

Zařaditel bližšího vozu je SSHR, ten zadní patří VVÚř, neboli Vojenskému vlečkovému úřadu a vozí palivo z Kostelce do Čáslavi a Náměště nad Oslavou.
Obrázek
Obrázek
Kolejiště v Kostelci - souprava vlevo je vojenská a dorazila podle papírů zřejmě tuto sobotu.
foto Martin Janda

Zajištěnou přepravní kapacitou železniční přepravy – pro službu PHM to bylo vyčleněné předem stanovené množství železničních kotlových vozů 20, 40 a 60 metrů krychlových pro přepravu PHM.
Zdroj:http://www.csla.cz/armada/druhyvojsk/sluzbaphm4sklady.htm
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » sob 28 led, 2017 8:59 pm

Vagónoval jsem na dvounápravový nízkostěnný nákladní vůz řady Kbkks /Nsk/ 41 54 341 2 258-4 Tatry T 805 radiovůz, valník a vysokozdvižný vozík.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Brejla » ned 29 led, 2017 1:32 pm

Tempotaxi píše:Vagónoval jsem na dvounápravový nízkostěnný nákladní vůz řady Kbkks /Nsk/ 41 54 341 2 258-4 Tatry T 805 radiovůz, valník a vysokozdvižný vozík.


Ty antény z toho radiovozu musíš sundat. Vše, co přesahovalo přes průjezdný profil nebo se blížilo trolejím se před vagonováním sundavalo.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 29 led, 2017 6:03 pm

Dále by se měl vagónovat traktor Kirovets K 700. Na voze je položen pro upřesnění jeho uložení. Váha stroje je 13 t.
Obrázek
Traktor je volně položen na kola. Výška nad temenem kolejnice je 58 mm.
Obrázek
Další možnost je traktor vagónovat bez kol. Pak je potřeba poloosy a podložit traktor na dřenou konstrukci.
Obrázek
Dále je možné střešní reflektory sundat a umístit je na čela kabiny.

Od roku 1968 exportován do zemí Varšavské smlouvy pod obchodním označením K-700S.
Traktor Kirovets K-700 byl první ruský traktor na gumových kolech. Všechny stroje dříve vyrobené byly pásové, nebo kolové i s hroty. Jelikož byl Kirovets K-700 byl vyroben během studené války, bylo s ním počítáno i v případě užití armády jako tahače dělostřelectva. Jeho užitná hodnota byla v tažné síle a v průchodnosti terénem.
Zdroj: https://sites.google.com/site/kirovetsz/modely/k700

Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 29 led, 2017 7:22 pm

Vagónování Kirovce v roce 1963.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Vladimír_B » ned 29 led, 2017 9:00 pm

Tak jsem pro Vás něco oživil - je to z dnes již mrtvých stránek přilepeno na jiné, živé stránky... Přeprava z Chrudimi do VVP Hradiště jako příprava na Afgánistán...

http://trat160.ic.cz/acr.html
http://trat160.ic.cz/doupov.html
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 29 led, 2017 9:08 pm

Já děkuji za krásné fotky. Každá fotka je právě inspirativní, jak se vagónuje vojenská technika. Kolik vozů se umístí na jeden vůz. Jak se rozmístí automobilové vozy na železniční vůz.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » ned 29 led, 2017 9:17 pm

Vagónování Kirovců.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pon 30 led, 2017 9:34 am

Do vojenského transportu můžete zařadit i zavřené vozy.
Obrázek
Obrázek

Dnes již neopakovatelný snímek z vlečky EK OIL: vojenské "gábiny" Gbkks 44 54 154 0 011 a 009 z Chlumce nad Cidlinou na přepravu paliv v barelech
a kotlové vozy u přípojek potrubí střelnického skladu; 30. 5. 2002. Zdroj:http://spz.logout.cz/provoz/nd-clipa.html
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod Tempotaxi » pon 30 led, 2017 1:08 pm

Po nabarvení usazení na kola to vypadá takto.
Obrázek
Ani nevím, jak jsem to dříve měřil, ale po začištění u upevnění kol je výška traktoru nad temenem kolejnice 53 mm.
Obrázek
Po sundání kabiny je výška kirovce 45 až 46 mm nad temenem kolejnice. Ale je dále nutné sundat vzduchovou rouru a výfukovou rouru.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4910
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod mlha » pon 30 led, 2017 1:37 pm

Byly Kirovce vůbec ve výzbroji ČSLA?
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Vagónování vojenské techniky

Příspěvekod hank » pon 30 led, 2017 2:07 pm

mlha píše:Byly Kirovce vůbec ve výzbroji ČSLA?


Moc dobrá otázka, mlho... 8)

V tomto přehledu techniky ČSLA 1948 - 1989
http://forum.valka.cz/topic/view/36231/ ... -1948-1989 ,
který lze dle mého soudu považovat za dost reprezentativní, se žádný typ Kirovce nevyskytuje. (Nebo aspoň ho tam nevidím, leda že by byl schovaný pod nějakým kódem. Třeba nám to někdo objasní.)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6704
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník