Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod Tomáš » ned 04 pro, 2016 8:30 pm

A vždyť je to nakonec úplně jedno.....
Před léty jsem vyráběl mašiny z odlitků,rval do nich mosazné pojezdy....a všechno to skládal na koleně do kupy,aby to přibližně odpovídalo té které řadě. Za komponenty různorodé kvality mi nebylo lito vysolit nemalý peníz. Ani ve snu by mě nenapadlo,že tu bude někdo,kdo bude prodávat naše domácí stroje v sériové výrobě..... Ano jistě jsou tu mezi námi páni modeláři,co to dovedou lépe,tak přece mohou směle pokračovat ve svém umění. Já kdybych to uměl poradně,tak taky raději vyrábím....zdá se mi,že až na výjimky,se z nás stávají spíš nákupčí,jak modeláři....je však vidět,že domácí výroba,tak nějak upadá.Lidé raději kupují ty nepřesné sériové modely. No nedivím se.... času je málo a hodnoty se posunuly úplně jinam.... možná škoda.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod vlk30 » ned 04 pro, 2016 8:51 pm

Napsal jsi to velmi trefně,vzpomínám jak se za pěkně udělanou lokomotivu z odlitku na podvozku V -100 dávalo třeba 5000- 6000 kaček,když vezmeme, že se měna znehodnocuje,tak já to za tovární výrobek se zárukou prostě zaplatím.Jistě bych byl radši kdyby bylo víc takových výrobců typicky českých lokmotiv,ale v TT se toho nedočkáme.Vím,že ty lokomotivy mají chyby,ale devadesát procent lidí to stejně z metru nepozná,ostatně ani já ne.Tím samozřejmě neříkám,že by se výrobce neměl víc snažit.
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod radula63 » ned 04 pro, 2016 9:01 pm

Tomáši---
100% s tebou souhlasím.
Ještě v roce 2010 jsem se rozhodl pro stavbu brejlovců a zamračených z leptu a pojezd ala V100. Postavil jsem 2ks brejlovců a tím jsem skončil... Proč? Nedostal jsem se na stejnou úroveň jako je sériová výroba. O ceně nemluvě. Myslím, že takových nás je víc, jen to leckdo nechce přiznat. Jednoho brejlovce jsem prodal na modelbazaru, dokud to ještě někdo kupoval, jednoho si nechal jako památku, ale nejezdím s ním, přece jenom sériový vypadá líp. Netvrdím, že nejsou borci, kteří dokážou udělat echt model. Před takovými se skláním.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod czhunter » ned 04 pro, 2016 9:12 pm

Tomáš píše:zdá se mi,že až na výjimky,se z nás stávají spíš nákupčí,jak modeláři....je však vidět,že domácí výroba,tak nějak upadá.Lidé raději kupují ty nepřesné sériové modely.

To je ovšem hlavně proto, že průmyslově vyráběných modelů je mnohem víc (není to zas tak dávno - maximálně 15 let, co v TT existoval Sergej, Rosnička, Hektor a Němka - všechno neskutečně drahé - tedy zhruba stějna jako dnes, ale české platy byly poloviční).
A průmyslově se jich vyrábí mnohem víc, protože je průmyslová výroba mnohem levnější. Dřív se muselo nabouchat desetitisíce modelů, aby se vyplatilo vyrábět formu. Dneska při formě z Čajny stačí nižší tisíce.
Dnes po 15 letech je na trhu těch českých lokomotiv kolik? 20? Nemám to spočítáno.

Nezdá se, že by se na tomto trendu něco mělo změnit, takže v budoucnu by mělo být česk(oslovensk)ých modelů ještě víc od více výrobců za relativně ještě nižší ceny.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod Tomáš » ned 04 pro, 2016 9:59 pm

:mrgreen: Tak to abych vykradl banku.
Přesto by se mělo více kutit. Vzpomenu web mojeTT a jeho začátky...to bylo nápadů,jak doma modelářit
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod Jiřik » ned 04 pro, 2016 10:07 pm

Ono ceny se už asi moc snižovat nebudou v porovnání s kupní sílou v ČR.
A jen tak na okraj k modelovému zpracování. Skutečně si myslíte, že Tillig s kocourem by dělal takové předváděčky a změny vedoucí ke zlepšení vzhledu, kdyby tu nebyl kocour od MTB? Když se doma podívám na jeho hektora nebo rovnou na rosničku, tak ha ha...
Jiřik.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 04 pro, 2016 10:58 pm

Tome pravda - stavěl jsem a už nestavím - např. 20 let rozdílu - http://jefftt.rajce.idnes.cz/740_versus_742/ a v poslední době - co jsem postavil začal někdo hned vyrábět(že bych si koupil epoxid kastli čmeldy 8) )
Jsem rád, že je tu český výrobce a fandím mu, ale měl by si ohlídat zpracování dle předlohy a finální výsledek - http://jefftt.rajce.idnes.cz/Brejlovec/ - třeba 754049 je rozhodně zpracován lépe od Roca :shock: .
735 vypadá vcelku na fotkách pěkně(počkám až uvidím naživo). Jinak tu někdo jiný určitě nebude vyrábět, takže až bude v ČD tak se přidám k té 90% skupině - určitě bude lepšejší než moje 20 let stárá retro epoxid verze na podvozku BTTB. A pozor - porovnávání fotografií focených v jiném úhlu a skutečnost s modelem může být někdy zrádná.
Doufám že výrobce zlepší výstupní kontrolu a kvalitu dílů - né jako u mé 742, že jsem musel rozhýbat podvozek, vyměnit jedno dvojkolí a čeká mě výměna toho bonusového repráčku.
Tilligova rosňa - tam by se soudruzi z DDR měli nad sebou už zamyslet. Hektor je v cajku. Čekám jak se pochlapěj s tou 742 - seriové provedení - žádnej handhnusner.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod Jiřik » ned 04 pro, 2016 11:13 pm

No například chybějící dveře ze stanoviště na bruknu moc v cajku nejsou, ale i tak radost dělá...
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod j p » pon 05 pro, 2016 9:59 am

Rosnicka i Hektor jsou 50 let stare modely a krasne nam ukazuji problem - nechce se jim to predelavat. I kdyz mnohe nemecke masiny uz predelali.
Totez plati bohuzel i pro modely MTB - sance na opravu chyb je minimalni. Zustane to s temi chybami dalsich 40 let, protoze kdyz uz investovat do novych forem, tak je lepsi udelat uplne jiny model (po kterem lze predpokladat vyssi poptavku).
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod petrha » pon 05 pro, 2016 11:09 am

Velká kritika a modely vyprodané, tak nevím jestli model kritizují ti na něž se nedostalo nebo jen věční kritici, kteří nic jiného neumějí a zkritizovali by i kouzelným proutkem zmenšenou skutečnou lokomotivu.
Nad modelem za necelé čtyři tisíce se snáší kritika a nad patlaninou za 5-6 tisíc se mlčí, a to jsem viděl i dražší patlaniny. Já jsem nikde nečetl ani jsem se nikde nedoslechl, že by firma MTB někoho nutila kupovat její výrobky, Umíš-li to lépe udělej si, a nebo si kup omalovánku a pastelky, nikdo nikdy nenutil nic kupovat, chceš čekat na Kuehna, čekej na něj ale nevím, když se ti to nelíbí, proč se snažíš protivit to druhým!!!!!
petrha
 
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06 lis, 2011 6:51 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod brzda » pon 05 pro, 2016 1:51 pm

Jasne že kúpi, je to na každom osobne . Musím podporiť MTB, lebo keď nebude MTB, nebude ani do čoho tu rýpať a nebudem tu mať čo čítať ( často úplne od veci ). Zoberiem hneď dva, proti tomu modelu nič nemám a nemám ani tak geniálne oči, že hneď z fotiek vidím iný uhol výfukov a podobné hovadiny. Nemám toľko času, aby som vyrábal vyrobené ,alebo kupoval doma polepené haraburdy za minimálne rovnaké ceny. Takže mikrometristi, sokoly so špičkovým zrakom, odborníci na pojazdy a nitovanie...môžete písať, teším sa.
brzda
 
Příspěvky: 168
Registrován: stř 13 srp, 2014 12:17 pm

Re: Motorová lokomotiva T466.0 v TT od MTB Model

Příspěvekod ČouĎák » pon 05 pro, 2016 2:50 pm

trainzjohny píše:A přesto, že se opětovně opakují běžné chyby MTB vzrostla nám cena minimálně o 10% oproti ostatním "modelům" této firmy, to opravdu zkouší, co všechno ještě lidi koupí .. a to to opravdu ještě někdo koupí ? :(


zneužívá se jen díry na trhu a jiný výrobce,který by to dělat kvalitně není "zatím!"
plno sběratelů bez-smyslně kupuje,protože vidí s klapkami na očích lokomotivu napodobenou a nestojí o model.

představ si,že by to tímto stylem dělalo roco?...jak by asi dopadlo?
DF porušuje práva svobodného projevu. Příspěvky se přesouvají nebo cenzurují jako za komunistů. ;)
Uživatelský avatar
ČouĎák
 
Příspěvky: 365
Registrován: čtv 18 říj, 2012 6:53 pm
Bydliště: Hohenfurth

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Tomáš » pon 05 pro, 2016 3:44 pm

Ale ano,věcná kritika,proč ne.....ale na správném místě. Proč zde na fóru? Jestli tu byl p.Báňa 5x .? Myslíš,že to tu čte? Já pochybuji. MTB vůbec nějaké fórum nezajímá. Tak mu napište dopis,mail, já nevím co,případně chtějte odpověď,jak se k tomu MTB staví,ale proč pořád plakat někde na fóru. Je taky někdo z oficiálních zástupců firmy? Já mu před léty psal a normálně odpověděl. Chce to ovšem psát z čistou hlavou a nenapsat vaše modely stojí za h..o a jaká bude náprava. Nevěřím tomu,že kocour TT nemá chyby díky kritice zde na fóru kocoura v H0
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod greenery » pon 05 pro, 2016 5:05 pm

....no nechtěl jsem plkat....ale přece......

Vítám každou informaci, která vede k tomu, že dokážu rozlišit model, který byl vyroben s maximálním ohledem na věrnost předloze (pro mě priorita), od modelu, který není přesný, byť na pohled pěkný.
A předpokládám, že DF je pro tento účel ideální platformou, nevím o žádném správnějším místě. A protože mi zdejší debaty už pár kaček ušetřily nebo naopak vedly k pořízení pěkného modelu, tak pokud tu informaci sám mám, pak ji sem vylepím. Jak s ní kdo naloží, už je jen jeho věc.

Takže tomu, že by se nemělo poukazovat na rozdíly a případné nedostatky moc nerozumím. Ale nejlépe bez invektiv a opakujících se urážek.
Nýty nepočítám, drobné rozdíly neřeším, ale považovat zásadní proporční chybu za nepodstatnou blbost, ať už byl důvod jakýkoliv? Mám prostě rád, když jsou věci tak, jak mají být. I modely.

Pokud má výrobce jakékoliv důvody proto, aby jeho modely přesné nebyly, je mi to úplně egál. Nemám potřebu mu psát, proč? Dobře to ví. A je mi úplně jedno, jestli prosperuje nebo ne. Je mi jedno, o jakého výrobce jde. A jestli to tady jeho agenti čtou nebo ne. A jestli to jiný koupí nebo ne.
Já to kupovat nechci a potřebuju to odlišit.
Jediný můj problém je, za co své prachy vydám, a tohle máme každý jinak.
Naposledy upravil greenery dne pon 05 pro, 2016 6:45 pm, celkově upraveno 1
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Všechno možné i nemožné ... (a jiné plky)

Příspěvekod Jiřik » pon 05 pro, 2016 5:50 pm

j p píše:Rosnicka i Hektor jsou 50 let stare modely a krasne nam ukazuji problem - nechce se jim to predelavat. I kdyz mnohe nemecke masiny uz predelali.
Totez plati bohuzel i pro modely MTB - sance na opravu chyb je minimalni. Zustane to s temi chybami dalsich 40 let, protoze kdyz uz investovat do novych forem, tak je lepsi udelat uplne jiny model (po kterem lze predpokladat vyssi poptavku).

Tohle myslíš vážně? Četl jsi pořádně můj příspěvek? Z tvé odpovědi o tom pochybuji. Já nepíši o modelech Zeuke či BTTB, ale o Tilligu. Takhle přesně vznikají fámy a drby. Jak hektor a tak rosnička jsou modely nové. A to jak pojezdy, tak i kastle.
Jiřik
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: blekk1 a 2 návštevníků