Diskuze - novinky TT 2016

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » ned 09 říj, 2016 8:04 am

no myslím ,že použijí tu slitinu co na záváží proč by měli jít do něčeho jiného ,když jim to nařizuje EU co mají používat za materiál...
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Radek Strnad » ned 09 říj, 2016 8:23 am

No, a to je právě to, čeho se docela obávám. Ta slitina je moc lehká. Starý model od JATT je kovový celý i s boudou a armaturami a z nepoměrně těžší slitiny, než používá Tillig. Plast je tam jen na dvojkolích(paprsky), nárazníkách a destičce se sběrnými kartáčky. I převody jsou z mosazi.Tady už kromě boudy vidím spoustu plastových doplňků a to si ještě myslím, že budou muset ubrat i na síle materiálu, pokud chtějí někam nacpat patici a někudy vést vodiče k osvětlení. Pokud je ta mašinka takto malá, musí se využít každý gram hmotnosti, který konstrukce dovoluje. Jsem spíš skeptik, ale rád bych byl příjemně překvapen.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod j p » ned 09 říj, 2016 8:26 am

Tak me napada v teto souvislosti: byl by zajem o nahradni zavazi vyrobena z olova?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod MkTT » ned 09 říj, 2016 10:23 am

j p píše:Tak me napada v teto souvislosti: byl by zajem o nahradni zavazi vyrobena z olova?

Pro rosničku a pro páru 455.2 určitě. Ale navrhoval bych to řešit v jiném vlákně, ať to tady neplevelíme.
MkTT
 
Příspěvky: 569
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Trainmaniak » ned 09 říj, 2016 10:37 am

Kluci, já bych se toho hned nebál. Vezměmež si kupříkladu BR 101 od Piko. Kastlička je plastová, hmotnost modelu činí 52 gramů, ale zvládne 7 mrňousků od PMT na 30 ‰ bez prokluzu, pomalou jízdou při napětí cca 3 V. U BR 89 máme o nápravu více a kovový vršek, takže se dá předpokládat, že horší o nebude. Tahle splašená kamna asi taky netahala kdovíjak dlouhé vlaky. :-)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Radek Strnad » ned 09 říj, 2016 10:52 am

Ale tady nejde prioritně o to, kolik mašinka utáhne, to je jasné, že zázraky čekat nejdou. Jde spíš o to, že pokud bude lehká, bude špatně sbírat proud a při malém celkovém rozvoru by to mohlo působit v digitálním ovládání problémy. Závaží nebude možnost nějak zvětšit/doplnit, neb si nedovedu představit kam s ním, když v mašině bude patice a zcela jistě se bude dekodér muset doplnit packem. Zde je kratičké video, jak se dá vymazlit mašinka od JATT, aby byla schopná projet minimální rychlostí sestavu angličanů. https://www.youtube.com/watch?v=evt-dS8TvlU a ještě také dost utáhne https://www.youtube.com/watch?v=vN3btdAPqJE
Naposledy upravil Radek Strnad dne pon 10 říj, 2016 4:34 pm, celkově upraveno 2
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Patrik Novák » ned 09 říj, 2016 11:17 am

MkTT píše:
j p píše:Tak me napada v teto souvislosti: byl by zajem o nahradni zavazi vyrobena z olova?

Pro rosničku a pro páru 455.2 určitě. Ale navrhoval bych to řešit v jiném vlákně, ať to tady neplevelíme.

2) pro starou bttb
4) pro novou
http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/ ... 230001.JPG
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Trainmaniak » ned 09 říj, 2016 11:58 am

Radku, omylem jsi dal odkaz na video s Rosničkou. Ale jede pěkně, potvora. :)

Ta BR 101 jezdí i na nenapájených srdcovkách velice krásně. Pára bude mít o nápravu víc pro sběr a rozvor možná i o fous větší. Prostě celkově budou podmínky příhodnější než u toho prcka od Piko. takže by to nemuselo být špatné. Ale až praxe nám opravdu ukáže, do té doby můžeme jen špekulovat. :-)
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Radek Strnad » ned 09 říj, 2016 12:08 pm

No jo, máš pravdu. Tak si tam tu páru představ, je to stejné, ale jede ještě líp než Rosňa. :lol: :lol: :lol: Samozřejmě jsem to opravil.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod PaMi » ned 09 říj, 2016 5:21 pm

Není nad to, řešit problémy u neexistující lokomotivy :D :D :D
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 507
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod Radek Strnad » ned 09 říj, 2016 7:35 pm

Je fakt, že v teoretických úvahách předbíháme výrobu. Podle toho musteru bude určitě pěkná. Hlavně by se nabízela možnost přestavby na nějakou českou 310-tku.Ideální by bylo, kdyby se toho chytil nějaký výrobce leptů a nějaký leptík vytvořil.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod JBr » ned 09 říj, 2016 8:26 pm

Ještě ke kauze "pluh u Tilligovy bangle". Přikládám foto od kolegy, kde to už vypadá dobře. Váže se k němu příběh, který by šel do jedné věty shrnout asi tak, že soudruzi v NDR to narychlo blbě zacvakli :)
Přílohy
14632649_1832335290333728_1567668538_o.jpg
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod JendaTT » ned 09 říj, 2016 10:02 pm

Nevím, ale dneska v Letňanech na výstavě pořád pluh a kastle asi 1mm mezera...
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod George V. » pon 10 říj, 2016 5:07 am

I kdyby se podařilo zmenšit mezeru, nic to nemění na tom, že je střed toho pluhu vysunutej dopředu před čelník. Já nevím, ale mne MTB celkem uspokojuje, z 1m na kolejišti to je bangle se vším všudy. A 743, kterou asi Tillig jen tak neudělá, pak obzvlášť; tam trefil i perfektně tu nádrž...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod JBr » pon 10 říj, 2016 7:36 am

JendaTT píše:Nevím, ale dneska v Letňanech na výstavě pořád pluh a kastle asi 1mm mezera...


Zkoušeli to upravit až včera odpoledne.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků