Zdravím,
Pouštím se do stavby 498.1. Zatím pracuji na tom nejdůležitějším - pojezdu, válcích, rozvodech. Stavba válců není složitá... nejde to "samo", ale s průměrnými zkušenostmi s pájením mosazných leptů se není čeho bát. Hlavní je vždy zapřemýšlet co s čím sletovat jako první, co si předem pocínovat, kam cín naopak přijít nesmí a jak to při pájení uchytit. Bez předchozích zkušeností tohoto rázu by asi byla stavba dost oříšek.
Chtěl bych poprosit o informaci, pokud jste někdo už stavěl 498.1 - jak jste se "poprali" s náhonem od prostředního třetího válce? Do jaké míry jej lze udělat realisticky, co všechno se může hýbat a jsou k tomu ve stavebnici všechny komponenty? Dívám-li se do seznamu v návodu, mám pořád pocit, že něco chybí (minimálně asi popis jak na to ).
Pojezd 498.1 bych rád udělal ze starší BR 39 od Fleischmanna (E-bay). Až dorazí a změřím ji, uvidí se jestli to bude dobrá cesta. V návodu ke stavebnici 498.1 se mluví o prodloužení kotle o 5.8 mm vůči předloze... nicméně porovnáním výkresu od Miloše Kratochvíla a délky vyleptaného plechu kotle (13.5 mm) mi vychází, že je toto prodloužení o dost menší. Skoro zanedbatelné. Otázka je zde asi co se všechno ještě počítá za kotel. Návod, který mám k dispozici, má také na nákresu leptu rozmístění součástek trošku jinak, než jak je tomu ve skutečnosti u leptu z http://www.lepty.cz
Plášť tendru mám samozřejmě od DK-Model (nějakou dobu už čeká na svou lokomotivu...), pojezd tendru ze starší BR 52 do firmy Liliput, kde se spodní rám dá krásně rozřezat a prodloužit o cca 5 mm. Horní část vanového tendru pak může sloužit jako dekorativní těžítko. Každopádně jsou od sebe spodní a horní část snadno oddělitelné, ne jako u nové BR 52 od Roco, kde je celý spodek tendru jeden velký odlitek s odnímatelným plastovým "víkem". Spodní část tendru Liliput je potřeba ořezat o zbytečné části, což jde velmi dobře. Plošný spoj potom použít k prodloužení tendru jako pomocná výstuha - rám ve vhodném místě rozříznout a prodloužení zafixovat překlenutím vzniklé mezery přilepením plošného spoje sekundovým lepidlem. Na bocích potom přidat např. mosazné profily a železný hranol jako zpevnění a zátěž. Podvozek se třemi nápravami je pak samozřejmě potřeba vyrobit extra, základem je jedna krajní hnaná náprava z původního tendru. Uložení dalších dvou je nutno dotvořit nově kvůli jinému rozvoru.