Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » čtv 08 zář, 2016 5:48 pm

Tomáš píše:Takže pokus II . :) Lepší?


Ano Tomáši,
je to lepší.
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Gene_Simmons » čtv 08 zář, 2016 8:59 pm

Tomáš píše:Tak ve volné chvíly jsem předělal ten šrot a znovu naložil. Samozřejmě to bude chtít ještě dobarvit,ale s tím odstínem do černa jsem spokojen.Je to rozhodně lepší než ta ostrá rez

Ten šrot vypadá pěkně, ještě trochu patiny a bude to super.
Modelový svět H0 Gene Simmonse
http://modelovy-svet-gene-simmonse.cz/
Uživatelský avatar
Gene_Simmons
 
Příspěvky: 439
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:50 pm
Bydliště: Praha 8

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pát 16 zář, 2016 10:25 am

Pokračoval jsem dál,se vším tím zapojováním horní stanice a musím konstatovat,že k dnešnímu dni mám hotovo...dle svých možností. Další dílčí věci,jako třeba lampy už budu zapojovat na připravených místech a práce bude jednodušší. Ale k jádru problému...
Výhybky obládám pomocí těch relátek a funkčnost zdá se býti dobrá. Z konstrukčního hlediska je vedle táhla výhybky vyvrtán otvor,tudy je protažená struna a ta se stará o přesun.Jak jste si možná všimli používám,jako podklad pod koleje tu reciklovanou gumu. Její vlastnosti se jeví jako dobré i dostupnost a cena jsou příznivé. Jako jediné negativum je její "obrábění". Přesněji,špatně se do ní vrtá.Ona se spíš trhá a otvor pak není úplně hladký a rovný. Ani nový ostrý vrták si s tím moc neporadil.Takže jsem musel každý ten otvor pro strunu v gumě začistit nožem a otvor zvědšit,aby roztřepená guma nevadila. No a teď jsem u problému co s dírami? Průměr kolem 6mm. Do díry se totiž v žádném případě nesmí dostat štěrk,o lepidle ani nemluvě. Následky by byly fatální. Co s tím? Jak tyto místa ošetřit,,přitom aby se výhybka mohla pěkně pohybovat,zároveň aby nebyla vidět ta díra. Težký to úkol a mě toho moc nenapadá. Vypadá to asi jako na obrázku a tím táhlem vyčuhuje asi 1mm ta struna. Takže nainstalovat tam třeba "dlouhý pražec" by nešlo. Chtěl jsem použít ,něco aby tam byla ta "bedna" https://www.google.cz/search?q=v%C3%BDh ... 7JyEmmM%3A
ale stavebnice v TT je moc malá a díru to bohužel nezakryje. Třeba toto by bylo ideální,ale muselo by to být duté,aby se tam vlezlo to táhlo výhybky i s vyčnívajícím trnem. http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=3274 Mám hrůzu,že budu muset doma něco bastlit na míru,ale nemám představu co.Měl by někdo nějaký nápad? díky
Přílohy
KU72620.jpg
KU72620.jpg (36.88 KiB) Zobrazeno 5449 krát
Naposledy upravil Tomáš dne pát 16 zář, 2016 10:29 am, celkově upraveno 1
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 zář, 2016 10:28 am

Tomáši,stačí vystřihnout kousek smirglu (160 černý),proříznout nožem řez pro dostatečnou délku pohybu jehly a ten to upravený smirgl přilepit nad tím škaredým otvorem a vizuálně budeš vidět jen tu pohybující se jehlu. Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod sirgeorge67 » pát 16 zář, 2016 3:18 pm

Ahoj, náhodou jsem se zde nachomýtl a nedalo mi to. Kolik se vlastně do malého "uhláku" dá naložit drceného skla? Pokud vezmu, že sklo má objemovou hmotnost 2500 kg / m3, pak podle technických údajů vozu řady Es https://www.cdcargo.cz/es-11-12-13?inheritRedirect=true, mi pro traťovou třídu C (hlavní tratě s nejvyšší povolenou hmotností na nápravu) vychází max. ložná hmotnost 27 tun. Což znamená, že sklo by mohlo být naloženo do výšky zhruba 45 cm. Pro vedlejší tratě (traťová třída B, lokálky A - to je jen hrubý nástřel) te bude ještě méně, konkrétně 38 a 31 cm. Jen ještě dodám, že ložná výška pro daný vůz je max 150 cm.
Takže ten druhý obrázek s upraveným nákladem už asi odpovídá skutečnosti. :)
sirgeorge67
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 10 čer, 2015 8:15 am

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pát 16 zář, 2016 5:42 pm

sirgeorge67 píše:Ahoj, náhodou jsem se zde nachomýtl a nedalo mi to. Kolik se vlastně do malého "uhláku" dá naložit drceného skla? Pokud vezmu, že sklo má objemovou hmotnost 2500 kg / m3, pak podle technických údajů vozu řady Es https://www.cdcargo.cz/es-11-12-13?inheritRedirect=true, mi pro traťovou třídu C (hlavní tratě s nejvyšší povolenou hmotností na nápravu) vychází max. ložná hmotnost 27 tun. Což znamená, že sklo by mohlo být naloženo do výšky zhruba 45 cm. Pro vedlejší tratě (traťová třída B, lokálky A - to je jen hrubý nástřel) te bude ještě méně, konkrétně 38 a 31 cm. Jen ještě dodám, že ložná výška pro daný vůz je max 150 cm.
Takže ten druhý obrázek s upraveným nákladem už asi odpovídá skutečnosti. :)


To jsou věci. Nikdy by mě nenapadlo,že sklo může být tak těžký. Skutečně jsem to šel omrknout a je to tak. V Majlontě zrovna šibovali sklo,sice už v Eas, ale i tak bylo jednoznačně vidět,že je na dně. Takže můžu i ubrat. Jinak díky za informace.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod mnitka » sob 17 zář, 2016 6:23 am

Přepravy drceného skla si pamatuju v sypácícch Faccs. Střepy se běžně vozí do skláren ve vozech řad E případně F (velmi podobné řadě E viz druhý obrázek). Výšku naložení dokazuje obrázek.
sklo.jpg

sklo1.jpg
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod PajaF » sob 17 zář, 2016 7:23 am

Ono to sklo, kdyz je do vozu volne sypane, nezabira cely objem, mezi strepy je vzduch. Myslim, ze sklo bude tak 60 max. 70 procent objemu.
Aby zabiralo cely objem, muselo by byt rozdrceno na prasek.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod mnitka » sob 17 zář, 2016 7:35 am

PajaF píše:Ono to sklo, kdyz je do vozu volne sypane, nezabira cely objem, mezi strepy je vzduch. Myslim, ze sklo bude tak 60 max. 70 procent objemu.
Aby zabiralo cely objem, muselo by byt rozdrceno na prasek.


A to přesně se svým příspěvkem snažím říct. Drcené sklo je objemově mnohem těžší než střepy.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 17 zář, 2016 2:25 pm

mnitka píše:
PajaF píše:Ono to sklo, kdyz je do vozu volne sypane, nezabira cely objem, mezi strepy je vzduch. Myslim, ze sklo bude tak 60 max. 70 procent objemu.
Aby zabiralo cely objem, muselo by byt rozdrceno na prasek.


A to přesně se svým příspěvkem snažím říct. Drcené sklo je objemově mnohem těžší než střepy.


:? aha já netušil,že rozlišujeme drcené sklo a střepy. To "moje" sklo jsou kousky autoskla = nejsou ostrý. Já bych se bál použit klasický střepy. I když možná by to šlo.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod mnitka » sob 17 zář, 2016 4:46 pm

Jenže zrnitost drceného skal je stejná jakou máš naloženu v modelových vozech. Vypadá to spíš jako přeprava ledu...
Obrázek
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 17 zář, 2016 5:24 pm

Ano,na tom jsme se přece už shodli,že ty krystaly byly moc velký. Tak jsem dal menší kousky,ale jinak to je pořad stejný materiál. Možná to na fotce zkresluje.
download/file.php?id=20524&mode=view
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod MirekTT » sob 17 zář, 2016 6:21 pm

Já k tomu sklu mám enem totok. Velký nevelký, byť na prášek drcený. Nevím, jak obrovské kolejiště bych musel mít, abych byl nucen znázorňovat přepravu i této komodity.
Ale tím ti nechci brát nadšení.
Každopádně bych to ještě více rozemlel a udělal směs s jemně na kousíčky nastříhanou průsvitnou folií coby úlomků tabulového skla.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod mnitka » sob 17 zář, 2016 6:22 pm

I tak je to moc velké. Drcené sklo by mě lo být jako cukr moučka.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod PajaF » sob 17 zář, 2016 7:01 pm

S tim cukrem to neni spatny napad, zkus krystalovy :)
Kdyz si vezmes strep 6mm skla o velikosti 60x60, tak to mas pul mm na pul mm a tloustka 5 stovek.
Klidne to dej do nejakeho hmozdire a rozmlat na prasek.
PajaFt
Uživatelský avatar
PajaF
 
Příspěvky: 205
Registrován: sob 31 črc, 2010 4:36 pm
Bydliště: Waier in Sudetenland

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kapmor a 1 návštěvník