Kolejiště TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Kolejiště TT

Příspěvekod RadekN(TT) » stř 06 srp, 2008 1:06 pm

Zdravím všechny modeláře. Rozhodl jsem se postavit modelové kolejiště TT (Epocha III) a protože jsem skoro začátečník :lol: rád bych poznal názor zkušenějších kolegů - modelářů. Navrhnul jsem si kolejiště pomocí programu WinTrack.
Základem kolejiště je dvoukolejná trať se skrytým nádražím
www.volny.cz/r.nahodil/plan1.jpg
Snažil jsem se dodržet minimální hodnoty stoupání na hlavní trati.
Rád bych realizoval ještě vedlejší trať do stanice B, ale nevím jestli už tím není kolejiště moc přeplácané:
www.volny.cz/r.nahodil/plan2.jpg
Prosím poraďte. Budu rád za každou dobrou připomínku.

Díky a zdravím
Radek
RadekN(TT)
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř 06 srp, 2008 6:44 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Jarda H. » stř 06 srp, 2008 3:21 pm

Pouze osobní názor - ta dvoukolejka mi takhle v plánku připadá jako pravidelný, symetrický vlakodrom :? ! Nevím, co na to ostatní (co člověk, to může být jiný názor), ale já bych popřemýšlel i o krajině a tomu přiblížil i vedení kolejí - vyhni se téhle podivné symetričnosti :?:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod VoVo » stř 06 srp, 2008 10:35 pm

Svůj příspěvek jsem se rozhodl odstranit jako nesouhlas s praktikami, které zde probíhají ze strany majitele diskuzního fóra, kdy jsou nezištně míněné diskuze a poskytnutné informace od modelářů zneužívány pro komerční aktivity, překrucovány, je zde na úkor komerčních aktivit omezováno svobodné vyjadřování, probíhá neustálé řízení diskuzí, zamykání vláken, odstraňování příspěvků a sám vlastník se zde chová mnohem méně vhodně a slušně, než co ostatním uživatelům vyčítá. Nashledanou v lepších časech :)
Naposledy upravil VoVo dne stř 27 srp, 2014 5:19 pm, celkově upraveno 1
Přátelé, tak s tímhle fórem, já jsem skončil.
Uživatelský avatar
VoVo
 
Příspěvky: 383
Registrován: pon 16 čer, 2008 11:58 am
Bydliště: kdekoliv, hlavně mimo toto fórum :)

Příspěvekod petrh » čtv 07 srp, 2008 6:04 am

Jarda H. píše:Pouze osobní názor - ta dvoukolejka mi takhle v plánku připadá jako pravidelný, symetrický vlakodrom :? ! Nevím, co na to ostatní (co člověk, to může být jiný názor), ale já bych popřemýšlel i o krajině a tomu přiblížil i vedení kolejí - vyhni se téhle podivné symetričnosti :?:

me to spis pripomina potapecsky brejle:) ale souhlas dal byhc ji pryc, nevim proc, ale posledni dobou vsichni chteji dvoukolejku a tocnu:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Kolejiště TT

Příspěvekod RadekN(TT) » čtv 07 srp, 2008 7:06 am

Děkuji moc všem za cenné rady a připomínky. Dříve jsem provozoval kolejiště s hlavní dvoukolejkou a asi to zanechalo následky :) . VoVo má pravdu s tím, že jsem měl hlavní stanici u zdi, ale počítal jsem s tím, že kolejiště bude posunovací a budu ho moci vysunout do prostřed místnosti, ale stále víc se teď přikláním k variantě umístit hlavní stanici dopředu a rozšířit ji. Zkusím vymyslet jiný návrh a trochu si pohrát s prostorem. Ono se zdá, že mám dost prostoru, ale moc ho není :)
Ještě jednou díky a jakmile něco vymyslím budu rád pokud mi můj návrh zhodnotíte.
RadekN(TT)
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř 06 srp, 2008 6:44 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 07 srp, 2008 7:22 am

VoVo píše:...Vzhledem k tomu, že chceš dělat třetí epochu, moc bych to s tou dvoukolejkou nehrotil, spíš bych toho místa využil k nějaké "hlavní" jednokolejce případně s odbočnou - například hlavní jednokolejku obtočit v jednom rohu a lokálku ve druhém. Přeci jen tehdy se ještě ty "hlavní tahy" tolik nevedly jako dneska...
Nejsem žádný velký historik, ale co vím, tak většina dvoukolejných tratí u nás stála už před válkou. Tam kde chyběla druhá kolej, většinou chybí dodnes :( (vlastně kvůli nižší intezitě zejména nákladní dopravy už zase nechybí)
Takže argument, že dvoukolejku ne, protože modeluju 3. epochu , není zrovna na místě.
Jinak souhlas s předěláním i s tíém, že jednokolejná hlavní a vedlejší trať nabízí mnohem víc možností. Pokud někomu chybí pohledna vlaky, které se míjení na trati, lze to šikovně vyřešit souběhem tratí před nádražím. (dokonce lze simulovat pravostranný i levostranný provoz... :D :D )
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » čtv 07 srp, 2008 7:49 am

Předěláním tomu pomůžeš, a v provedení se přikláním k té jednokolejné (hlavní) trati a k tomu vedlejší ! Ten původní návrh mně nějak neoslovil ?!

Tak hodně zdaru !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod RadekN(TT) » čtv 07 srp, 2008 8:59 pm

Původní projekt jsem pustil k vodě. Měli jste pravdu, opravdu to vypadalo jako potápěčské brýle :lol:
Zkoušel jsem udělat více variant, ale stále jsem moc nevycházel s prostorem a hlavně s dodržením stoupání a klesání v rozumné míře a tak jsem znovu promyslel tvar kolejiště. Najkonec i s tichým souhlasem manželky jsem ho mohl rozšířit a udělat tzv.hada :lol:
Také jsem opustil myšlenku dvojkolejné hlavní tratě a místo toho jsem vedl hlaví jednokolejku přes stanici B a z ní pak vedlejší trať přes zastávku C do koncové stanice D.
No můžu Vám říci, že to byla docela fuška to celé dát do kupy, ale myslím si, že je to určitě lepší varianta než ta první.
Budu moc rád za Vaše postřehy a rady.
Rád bych kdyby mi někdo poradil s hlavní stanicí A zda by šlo ještě něco vylepšit.
Plánek kolejiště:
www.volny.cz/r.nahodil/plan4B.jpg
Plánek skrytého nádraží:
www.volny.cz/r.nahodil/plan4A.jpg
RadekN(TT)
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř 06 srp, 2008 6:44 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod Jarda H. » pát 08 srp, 2008 2:58 pm

To RadekN(TT) :
děláš pokroky, je to zajímavé a dobré :idea: Hodím se pár svých názorů, pro orientaci v popisu ještě doplním pojem směru :
SEVER - nahoře / JIH - dole / ZÁPAD - vlevo / VÝCHOD - vpravo

1) sklad s kusou kolejí na východním zhlaví stanice B - myslím, že by si zasloužila zaústit do prostřední staniční koleje nebo zcela samostatnou kolej ?! Vnitřní staniční kolej je totiž odjezdová (příjezdová) do koncové stanice D a tak si myslím, že případný posun ke skladu a od něj by mohl komplikovat odjezd (případně i příjezd ?) vlaků do stanice D :?: To mě ale asi doplní zkušenější nádražáci :lol: !

2) zakreslená staniční budova ve stanici C je předpokládám pouze fikce, něco vybraného z Wintracku - jako jednokolejná (neobsazená) zastávka by mohla být jen jako zpevněný peron (hrana peronu) s cedulí - název stanice, max. bouda :?:

3) na jižním zhlaví stanice A navrhuji propojit výhybkou první a druhou kolej (počítáno od vnitřní hrany tohoto segmentu) na konci oblouku po výjezdu z tunely skryťáku - zůstane zachována možnost přejetí vlaku ze skryťáku do stanice A, nejen na první (krajní) kolej a pak už pryč nebo couvat zpět do stanice A :?:

4) řešení koncové stanice D - líbí se mi kusá kolej zpětně do směru příjezdu, jen bych tu výhybku posunul trochu "severněji" ! Důvod - aby třeba nákladní vlak s 5 - 6 vagony, který přijde celý na kusou kolej (asi vykládka - sklad ?!) se vešel do nádraží a lokomotiva ho mohla nacouvat na kusou kolej (snad to píšu srozumitelně ?)

5) na středním horním segmentu (je tam most nebo viadukt) - vím, že tohle místo s množstvím kolejí / tratí, je daň za propojení stanic (kompromis modeláře na malé ploše), ale zkusil bych :
a) udělat kratší most (na severním konci)
b) trať, která jde ze stanice B vnějším obloukem na jih a pak esíčkem do tunelu - ten portál tunelu bych posunul blíže ke stanici B, možná do poloviny délky segmentu ( trať bude více v tunelu, v inkriminovaném místě bude méně kolejí, bude i kratší most (viadukt)

Jinak plánek se mi líbí, vlastně na poměrně malé ploše dost stanic a možnosti simulace zajímavého provozu. Jenom pozor na výhybky severního zhlaví stanice A, končí ti na hraně, na přechodu segmentů - budeš je mít spojeny natrvalo nebo je to na pravidelnou montáž/demontáž ?

Uvidíme, co na to ostatní :?:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Kolejiště TT - analog

Příspěvekod RadekN(TT) » sob 09 srp, 2008 6:36 pm

Díky Jardovi se můj návrh kolejiště postupně vylepšuje :)

Předně jsem upravil rozměry jednotlivých modulů ze kterých se bude skládat moje kolejiště. Napojení jednotlivých segmentů je teď příznivější pro realizaci stanice "A".
Stále ale ještě nevím jak ji přesně vyřeším. Líbilo by se mi nějaké pěkné depo, ale nechci ten prostor příliš "hustit" :lol:
O tom propojení kolejí ze skrytého nádraží jsem již přemýšlel, ale
s těmi obloukovými výměnami je problém to utočit a ještě realizovat přejezd z vnější do vnitřní a zpět.

Stanici "B" jsem doplnil o samostatnou příjezdovou a odjezdovou kolej. Uvažuji, že bych ji ještě doplnil o remízu pro lokálku.

Poopravený plán je na stejném odkazu jako minule.
Zatím ahoj a díky za příspěvky.
RadekN(TT)
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř 06 srp, 2008 6:44 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod TTcko » sob 09 srp, 2008 7:49 pm

jeste bych mozna rozsiril trosku to skryte nadrazi... je to tam takove prazdne Jinak je to dobre.
Miluju tt lokomotivy a kolejiste
TTcko
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 25 kvě, 2008 10:15 am
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod Jarda H. » ned 10 srp, 2008 5:20 am

K upravenému plánku už jen pár mých postřehů, poznámek :

1) máš-li představu o malém depu ve stanici A, zkus se inspirovat třeba literaturou, MŽ - sešit A-4, str.14 (druhý obrázek odspodu) :
http://jerry62.rajce.idnes.cz/Planky/#N ... o-male.JPG a třeba ji uprav tak, že remíza bude jen dvoumístná (dvoukolejná) a na té třetí koleji dej jeřáb (opravy lokomotiv, demontáže, ....) tak, jak to máš kreslené na současném plánku :!:

2) remíza ve stanici B - pokud ji tam budeš dávat, nejvhodnější místo asi bude kusá kolej z vnitřní koleje "jižním" směrem (tj. na opačné straně koleje, než je kolej ke skladu). Navíc bych na "východním" zhlaví dal anglickou výhybku na kolej do skladu :?:

3) trochu mi nesedí množství křižujících se tratí na horních segmentech, možná bych odstranil oblouk trati, který vede jakoby pod zastávkou C ?! Třeba ten prostor nechat jen přírodě - hrad (zřícenina ?!) na kopci nebo vodní plocha s několika lidičkama, lodičky ...... Ale jak řešit tratě v tomto úseku celkově, nemám žádný nápad !!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Kolejiště TT - analog /III

Příspěvekod RadekN(TT) » ned 10 srp, 2008 10:05 am

Tak toto by už měla být finální podoba mého budoucího modulového kolejiště.
www.volny.cz/r.nahodil/plan4B.jpg
Plánek skrytého nádraží:
www.volny.cz/r.nahodil/plan4A.jpg

Díky všem za cenné rady a připomínky :) Bez nich bych se asi pokoušel natěsnat kolejiště do malého prostoru a celkový dojem by nebyl to pravé.

Upravil jsem depo hlavní stanice "A"....
A na závěr malou poznámku:
Včera dopoledne jsem se synem jel rychlíkem taženým 475.101 u příležitosti 110let trati Kostelec u Jihlavy - Telč a můžu všem řící, že to byla naprostá paráda. Přikládám pár fotek na zkouknutí.
www.volny.cz/r.nahodil/Parni_leto31.jpg
www.volny.cz/r.nahodil/Parni_leto4.jpg

Zatím ahoj
RadekN(TT)
 
Příspěvky: 10
Registrován: stř 06 srp, 2008 6:44 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod TTcko » ned 10 srp, 2008 11:56 am

to verim :) to je hezky zazitek
Miluju tt lokomotivy a kolejiste
TTcko
 
Příspěvky: 69
Registrován: ned 25 kvě, 2008 10:15 am
Bydliště: PRAHA

Příspěvekod milan ferdián » úte 12 srp, 2008 7:51 am

Jedna poznámka u strojové stanice-stanice A.Křižovatku zruš,ty dvě výhybky prohoď a je to. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků