Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Patrik Novák » pát 09 zář, 2016 7:49 pm

takže stav po vyrobení ,
čerpáno z : Železničář 88 / 12
modrá barva je dle ČSN 4550 / dnešní RAL 5010

jinak výrobní barva 919 oranžová s černým pruhem ,
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod vvitty » pát 09 zář, 2016 9:49 pm

Tomáš píše:Vždyť si můžeš pořídit verzi "albina" a tu barvu si udělat podle svého.


Presne tak. Albini budou koncem rijna, +- par tydnu.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod radula63 » sob 10 zář, 2016 7:15 pm

Patrik Novák píše:takže stav po vyrobení ,
čerpáno z : Železničář 88 / 12
modrá barva je dle ČSN 4550 / dnešní RAL 5010

jinak výrobní barva 919 oranžová s černým pruhem ,

Děkuji.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod RSC » ned 11 zář, 2016 7:59 am

Patrik Novák píše:takže stav po vyrobení ,
čerpáno z : Železničář 88 / 12
modrá barva je dle ČSN 4550 / dnešní RAL 5010


S tímhle odstínem bych souhlasil. Přiložím-li si vedle sebe číslo z lokomotivy a tuto barvu z vzorníku, tak jsou barevně velmi blízko. Pro mne to odpovídá a tímto ji je třeba stříkat. Takže díky za potvrzení. :wink:
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Tomáš » ned 11 zář, 2016 12:29 pm

Když jsem loni pátral po odstínech barev na ty Brněnský brejlovce,tak zrovna modrou jsem měl potvrzenou jak první. Nejvíc modré barvy se používalo na karoserie Avie. Takže údajně všechny státní podniky pokud potřebovali modrou,obdrželi "aviackou modř". Nejlíp dostupné ve velkém množství. No a když koukám na ten RAL 5010.... mohla by to být ona
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Patrik Novák » ned 11 zář, 2016 2:30 pm

no třeba ta avia by měla být 4350 , některý odstíny byly jen pro konkrétního zákazníka (např , automobilky )

k těm barvám , už se to řešilo X-krát , dříve bývali odstíny dost nestabilní ,
................................................................. , (prostě se mi nechce psát)
když to nikdo neudělal tak já najdu ten ŽM kde je srovnání barvy , sice je to červenohnědá ,
ale obdobný to bylo i u jiných barev
nejde ani srovnat loko proti tabulce , kdy nikdo neví jestli je barva původní , a další jevy , jako vylepšení-vyleštění lokomotivy
naftou , ....
Patrik Novák
 
Příspěvky: 756
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod RSC » ned 11 zář, 2016 3:53 pm

Patrik Novák píše:no třeba ta avia by měla být 4350 , některý odstíny byly jen pro konkrétního zákazníka (např , automobilky )

k těm barvám , už se to řešilo X-krát , dříve bývali odstíny dost nestabilní ,
................................................................. , (prostě se mi nechce psát)
když to nikdo neudělal tak já najdu ten ŽM kde je srovnání barvy , sice je to červenohnědá ,
ale obdobný to bylo i u jiných barev
nejde ani srovnat loko proti tabulce , kdy nikdo neví jestli je barva původní , a další jevy , jako vylepšení-vyleštění lokomotivy
naftou , ....


Ta barva je skutečně původní, žádná spekulace, žádná záměna není možná a korespovala přesně s tou co byla na lokomotivě - časem lokomotivy po mnoha letech bledly, to je pravda, ale tohoto čísla se to netýká. Ve fabrice bylo jedno zda lokomotiva má čísla nebo ne... tak jej prostě mám, takže nikdo to přebarvit nemohl a já také ne, je prostě původní. Číslo co je na fotce, kterou jsem sem dal je zaručeně původní i s barvou a mám jej hodně dlouho. Protože není ani na světle za posledních 25 let, takže se určitě odstín nemohl moc změnit.
Barva se mi "loupala" jen u čísel z elektrických lokomotiv, tam je to opraveno, když jsem si brával čísla elektrických lokomotiv ze ŽOSek, když dostávaly nová značení - tam bych připomínku bral, ale ty stejně měly jiné barvy karoserie, ale z čkd mi barva drží.

S teorií barev modrá typ ala Avia nemám problém se ztotožnit, nějak takhle to bylo, takže to možné je, ale ta světlá na H0 modelu ani náhodou, již jen proto, že to těm fabrikám bylo jedno a mnohé bylo uniformní... to není jak dnes, že každý má namalováno cokoliv.

Takže doporučuji se držet fotky (focena na denním světle a celkem to odpovídá, ikdyž tady asi nepoužíváme kalibrované monitory) či uvedeného RAL čísla pro věrnost tohoto provedení lokomotivy pro ty, kteří ji chtějí mít na kolejišti v socialistickém provedení.
Uživatelský avatar
RSC
 
Příspěvky: 563
Registrován: sob 28 bře, 2015 4:07 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod j p » pon 12 zář, 2016 9:35 pm

Pokud ovsem lokomotivu v ramci zlepsovaciho navrhu neumyli ziravinou. Po takove "peci" vznikaly uplne nove odstiny.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Tomáš » stř 14 zář, 2016 2:22 pm

No a proto si stále myslím,že MTB má vydat tak max 3 barevná schémata v malém množství a pak už jen sázet albíny jak Baťa cvičky. Toho si pak může každý z nás udělat dle svých představ. A mistři to zvládnou líp jak v MTB a tímto by jim odpadly i problémy se špatnou povrchovou úpravou. Obtisky a tabulky se dají taky nechat udělat. Je to sice náročnější akce,ale ten pocit,když mám svého kocoura třeba v původní "růžové" barvě :mrgreen:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod vvitty » stř 14 zář, 2016 3:39 pm

Kotatka v Albinu by mely byt v rijnu.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Jeff Hopper » pát 16 zář, 2016 7:33 am

Tome stříknout takhle členitou mašinu, nebo každou jinou, dokáže tak jeden mašinkář ze sta - nehledě na vybavení. Takže albíni jsou spíše jako doplněk.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Adam96 » ned 18 zář, 2016 10:03 am

Když to vezmu kolem a kolem: Když nebudu šaškovat se šuplerou a hledat přesné rozdíly mezi seriemi tak od oka je to hezký model ( viděl jsem naživo ). Takže vychytat kus s dobrou povrchovkou, doplnit obtisky ( tradičně jich dost chybí ), pohrát si s detaily ( houkačky, píšťala, hadice s barvenými kohouty, potažmo ještě písečníky, obruče kol na bílo, zábradlí na šedo atd ) a bude to moc hezká mašina. Za ty finance by to nemuselo být, to je fakt, ale já bych to třeba zkousnul.

jeden dotaz, nepročítal jsem to všechno, tak možná budu dublovat: Ta ohrádka nad ventilátory na dlouhé kapotě je napevno nebo je kvůli rozdílným seriím sejmutelná ? Protože mi přijde příliš nízká, tak bych si ji nahradil leptanou.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod radula63 » ned 18 zář, 2016 1:40 pm

Adam Buchal píše:... Ta ohrádka nad ventilátory na dlouhé kapotě je napevno nebo je kvůli rozdílným seriím sejmutelná ? Protože mi přijde příliš nízká, tak bych si ji nahradil leptanou.

Žaluzie nad ventilátory jsou napevno. Je to jeden výlisek s kapotami. Tj. jsou 3 různé výlisky - Bez žaluzií a bez prolisů, s žaluziemi bez prolisů a s žaluziemi a s prolisy. Myšleny prolisy na bocích a střeše budky fíry.

EDIT: čtvrtý výlisek je elektronik.
Naposledy upravil radula63 dne úte 20 zář, 2016 6:01 pm, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Ferys » ned 18 zář, 2016 3:47 pm

Je v plánu verze se žaluziemi a s prolisy ve verzi ČSD?
TT Ep. III/IV, DCC TC
Ferys
 
Příspěvky: 300
Registrován: pon 01 říj, 2012 11:02 am

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod j p » úte 20 zář, 2016 5:21 pm

Tak uz i ke me dorazila T466 2024.
A tak by me zajimalo jestli k tomu nekdo dela tabulky?
Dalsi moznost by byl obtisk. Jak jste tabulky vyresili vy?
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: U37.002 a 4 návštevníků