Zdravím všechny, předem chci všem poděkovat za vaše poznatky a výtky k tomuto projektu. A teď k jednotlivým problémům:
Pro lepší orientaci jsem v úvodním příspěvku upravil plánky kolejiště.
Rozdělení kolejí v SN:Tuto problematiku jsme s kolegy řešili několik týdnů. Rozdělení nádraží na dvě skupiny je z důvodu jednodušího zapojení vlakových cest. V případě vjezdu na všechny čtyři koleje by zde byla možnost setkání dvou vlaků "proti sobě". Do stanice by se určitě nějaká ta kolej navíc vešla ale za podmínky, že by již byl horší přístup ze spodní strany rámu kvůli údržbě a případným problémům. Výškový přístup v SN by neměl být problém. V levé části je mezera mezi žebry něco kolem 13cm. V pravé části je již něco kolem 20cm viz přiložené foto.
Napojení depa na stanici:S touto problematikou jsem již seznámen, protože se to tu již několikrát řešilo. Jako řešení vidím udělat z dopravní koleje manipulační, nebo upravit zhlaví stanice tak, aby to bylo modelovější a zároveň pohodlnější na obsluhu.
Význam depa:Myslím si že depo zde svůj úkol a význam splní. V úvodním příspěvku jsem se zmínil o možném(za x let) rozšíření kolejiště o další, nejspíš koncovou stanici. Původně v prostoru pro vlečkový areál měla stát malá koncová stanice s nějakou tou vlečkou a rampou/skladištěm, ale zase mi přijde, že vedlejší trať mezi hlavní a koncovou stanicí by byla příliš krátka(cca 2m). Jako vedlejší úlohu by mělo depo plnit díky rozmanitějšímu provozu na kolejišti.
Kolejové rozvržení depa:Kolejový plán depa samotného je ve fázi vývoje. O rozvržení a provozních "pravidlech" a chodu lokomotivní dep jsem přečetl něco zde na fóru, něco na zde již objevených odkazech a dost take z knih Vladimíra Zusky. Několik "základních" staveb již vyrobené mám (rotunda, zauhlování...) a další stavby budou přibývat postupně podle prostorových možností. Na plánku v úvodním textu je naznačeno pouze umístění točny a její napojení na zhlaví stanice(které se může upravit). Konečná podoba depa se bude určovat až po přesném rozvržení civilních budov, silnice a dlaších. Díky tomu se určí prostorové možnosti a podle toho se bude depo případně upravovat.
Vlečky:Jak jsem psal, tak by na kolejišti měl vzniknout vlečkový areál. Jelikož by byl areál mimo hlavní stanici a trať, tak je zatím též ve stádiu plánování. Jedna z "vedlejších" kolejí vlečky by v budoucnu měla sloužit k případnému napojení vedlejší tratě. O podobě areálu by se s vámi chtěl v budoucnu radit, ale jak říkám. Je to samostatný celek a jako hlavní cíl zatím máme případnou úpravu a následné zprovoznění hlavní stanice a tratě. Poté by mělo přijít na řadu lokomotivní depo a nakonec vlečkový areál. Jeho budoucí umístění je zakresleno na úvodním upraveném plánku. Jako další takovou vlečku, co není v reálu vlečka je samotné lokomotivní depo, kde každou chvíli může probíhat provozní ošetření lokomotiv a zároveň přívoz/odvoz pohonných hmot, materiálu a další potřebných věcí za parního provozu.
Zastávka:Na kolejišti by měla být zřízena jedna obyčejná zastávka pro zpestření provozu. Její přibližná poloha je zakreslena na upraveném plánku kolejiště.
Ovládací panel a hlavní pohled na kolejiště: Ovládací panel by měl být vybudován u stěny s oknem viz. foto současného stavu místnosti. Šířka od stěny ke hraně kolejiště je něco přes 1,5 metru. Z této strany by měl být dobrý výhled na stanici a přilehlé depo. Pro případnou návštěvu bude hlavní pohled v místě, kde rám kolejiště tvoří trvar L. Ale díky celkem pohodlnému přístupu na kolejiště ze všech stran by neměl být problém si kolejiště obejít a podívat se i z druhé strany.
Počet kolejí a zhlaví stanice:Co se týče počtu kolejí v hlavní stanici, tak si myslím že je tak akorát. Ono se zdá, že délka rámu kolejiště je hodně velká, ale při tomto rozvržení stanice má nejdelší staniční kolej užitnou délku ani né 1,5m. A to by byl vlak od návěstidla k návěstidlu. Co se týče zhlaví, tak s tím tak nějak souhlasím. Levá část ještě vcelku jde. Pravá strana je již o něco horší ale myslím si, že kromě zaústění depa to zas tak hrozné není. Ovšem dokud není zapojeno a zaštěrkováno, tak vše jde ještě upravit. To by zas takový problém nebyl.
Toť ode mne zatím vše. Doufám, že jste u té slohovky neusli

a já se aspoň trochu vynasnažil vyjasnit některé nejasnosti. Ke slohovce přikládám několik aktuálních fotek o součásném stavu kolejiště, jeho umístění a rozvržení zbylého nábytku v místnosti.
http://radekh0.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... CF8433.jpghttp://radekh0.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... CF8434.jpghttp://radekh0.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... CF8437.jpghttp://radekh0.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... CF8438.jpghttp://radekh0.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... CF8439.jpgPřeji hezký zbytek dne
Radek
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC