Po delší době přínáším další WIP (a mezitím jsem udělal BR 672, takový německý šukafon:
https://www.shapeways.com/shops/minitra ... BR+672&s=0).
I když to nejde vidět, celý model (úplně všechny plochy) jsou jiné - je to uděláno podle výkresu hrubé stavby, které sem dal zmar (čímž mu moc děkuji).
Teď můžu říct, že základní rozměry jsou přesné.
Rozhodně je to nejtežší model, jaký jsem zatím dělal (kam se hrabou Tatry T1/T2/T3).
Je to takový trochu hybrid mezi současným stavem v muzeu (ten je nejlépe zdokumentovaný) a původním stavem v době provozu.
Pokud chce někdo původní stav, musí si provrtat díry skrz pluh, zatmelit dva větrací otvory na "čumáku" a odbrousit okap nad oknama. Oproti současnému stavu je zase jiný tvar stupátka pode dveřma.
Tady je screenshot modelu v N (už odpovídající tloušťky stěn atd.), který je nejmíň modelový, protože musí mít nejvíc kompromisů (tloušťky stěn, šířka příček v oknch atd. - ale je to minimum materiálu - 0,6 mm)
Ještě chybí nějaké detaily - klapka ventilačního kanálu, detaily výfuků, hrdlo nádrže, ...
Nevím, jestli budou nýtky v N vyrobitelné. V H0 budou určitě, v TT taky, v N je asi budu muset nemodelově zvětšit (měly by vystupovat minimálně o 0,1 mm, teď mají asi 0,07).
Zatím mě pořád nejvíc trápí lvíček
marian1311> Ano, model v TT bude. Klasicky dělám N, TT, H0 (protože základ - cca 80% práce je pro všechan měřítka stejný).
Díky tomu, jak je v reálu vůz udělán (podvozek o velkém rozvoru má docela malý prostor pro otáčení), bude to model spíš pro větší poloměry oblouků. Kdo ho bude chtít provozovat na (v TT) 310 mm, si asi bude muset dole vypilovat výrazně větší díru.