od radeksindy » úte 09 srp, 2016 11:41 am
U CSD, Tillig:
Jestli bude výsledný mode vypadat jako na současných obrázcích Tillig, tak to bude hodně promarněná příležitost. Vypadá naprosto odporně a s předlohou nemá nic společného. Vůbec těžko říct, co vlastně má být předloha. Předpokládám, že by to mělo být nějaké provedení 7 voz. skupiny. Vůbec nesedí tloušťka prken a jejich počet v bočnici, ta se zdá celá dost nízká. Na skutečném voze je horní hrana klapky na úrovní osmého prkna, celkem jich je 12, model je zcela mimo. Bočnice kombinuje několi různých provedení. Nejdříve byly sloupky z profilu L a šikmá výztuha v krajním poli vozu byla tvořena jen plochým pásem. Později se objevuje místo plochého pásu obrácený profil T. Potom dochází k velké změně a sloupky se vyrábějí z U profilů a teprve s odstupem přichází změna u šikmé výztuhy na L profil. Ale L profil je vždy orientovaný obráceně než na modelu. Nějak nevidím naznačení čelních klapek, něco by přes roh i v tomto pohledu vyčuhovat mělo. Samotné klapky jsou dost hupolácky provedené, uchycení neodpovídá skutečnému provedení. Provedení madel u vozů s budkou se měnilo, buď byly svislé na vnější straně rohového sloupku nebo šikmé na čelnici. Zábradlí na čele vozu nemá vodorovnou část a bylo vyrobeno z plného kruhového železa a ne z L profilu jako na modelu. Z výroby měly vozy naše dvoupatkové nárazníky, u DB a DR dostaly trubkové. Starší provedení dvoupatkového nárazníku Verbandsbauart na voze s budkou je úlet jak u ČSD, tak u DR nebo DB. Budka celkem odpovídá, ale plošina, resp. celý rám vůbec nesedí. Rám je převzat z nějakého kotlového vozu a proto má navíc výztuhy v podélníku a širší plošinku. Na skutečném voze končí čelník pod budkou v podstatě hned za nárazníkem.
Zatím je to děs, běs. Jestli to v této podobě vyleze od Tilliga na trh, tak si ho může vetknout za klobouk.