H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 16 pro, 2015 5:36 pm

Díky za úpravu názvu.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod tusakvlasta » stř 16 pro, 2015 6:55 pm

Taky si myslím že by se tvůj prostor dal líp využít, a modelověji, teda pokud vyloženě netrváš na přístavu a těch oválech s mini poloměrem.
Uživatelský avatar
tusakvlasta
 
Příspěvky: 223
Registrován: úte 21 pro, 2010 11:03 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » stř 16 pro, 2015 9:34 pm

Na poloměru ne, ale na přístavu ano, ten je pro mě i se zdymadlem zásadní.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » pát 29 črc, 2016 7:12 pm

Tak po nějaké době to tu zase oživím, návrh jsem ještě trochu upravil a až na pár drobností je to finální verze. Začal jsem pracovat i na rámu, zatím jsou hotové dvě částí ze tří, každá z nich je na otočných kolečkách a dá se rozebrat . Nákres krajiny a budov je zatím jen přibližný(hrubá představa). Omlouvám se za kvalitu fotky z mobilu.
Přílohy
dvojkolejka 3 bez kresby.jpg
IMG_20160710_173355.jpg
zkušební jízda
dvojkolejka 3.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » pát 29 črc, 2016 7:20 pm

A ještě malá vsuvka. Téměř hotový remorkér, který bude umístěn na kolejišti.
Přílohy
20.jpg
20.jpg (59.41 KiB) Zobrazeno 4996 krát
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 30 črc, 2016 6:49 am

Vít Doležal píše:A ještě malá vsuvka. Téměř hotový remorkér, který bude umístěn na kolejišti.

Ahoj,
remokér je krásný,jenže u tvého plánku kolejiště se mi nezdá ta figura napojení vedlejší tratě na dvojkolejku.Nechce se mi věřit,že na tak krátkém úseku,vedlejší trať vystoupá nad zhlaví stanice a dvojkolejná část zase v pohodě klesá pod stanici.
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Dašek » sob 30 črc, 2016 12:46 pm

Ahoj,ten remorkér vypadá velmi dobře.Podle čeho jsi ho dělal? :D
Dašek
 
Příspěvky: 524
Registrován: sob 31 říj, 2009 6:46 pm
Bydliště: Ostrava

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » sob 30 črc, 2016 3:02 pm

Ahoj remorkér jsem dělal podle pár plánků se základní mírou zbytek jsem musel dopočítat a použil mraky fotek. Mohu, když tak poskytnout. Jinak stavba je zdokumentovaná zde- http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=175&t=90413

Jinak Milane děkuji s tou výškou máš asi pravdu, nějak mi to uteklo. Ale už vím, jak to vyřeším lokálka bude odbočovat v tunelu hned za nádražím a z tunelu povede samostatně. To už by mělo vyjít ne?
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Polabský » sob 30 črc, 2016 3:36 pm

milan ferdián píše:
Vít Doležal píše:A ještě malá vsuvka. Téměř hotový remorkér, který bude umístěn na kolejišti.

Ahoj,
remokér je krásný,jenže u tvého plánku kolejiště se mi nezdá ta figura napojení vedlejší tratě na dvojkolejku.Nechce se mi věřit,že na tak krátkém úseku,vedlejší trať vystoupá nad zhlaví stanice a dvojkolejná část zase v pohodě klesá pod stanici.
Milan


Hezký den Všem,
snad bych si i dovolil doplnit mistra, kterého tímto zdravím.
Ta odbočná trať by měla končit alespoň mrňavým nádražíčkem, umožňující objetí soupravy při obsluze vlečky.
A vlečka sama, pokud vede do lomu, by si zasloužila rozvětvení pro manipulaci s prázdnými a loženými vozy.
Odvrat nahradí výkolejka.
Je vůbec otázka, zaústit odbočnou trať rovnou do nádraží a nekomplikovat si to výhybkou v tunelu.

Polabský.
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » sob 30 črc, 2016 4:29 pm

JJ. popřemýšlím a zkusím překreslit. Díky!
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » sob 30 črc, 2016 8:32 pm

Takto už by to šlo ne? malé nádražíčko asi nebude, není kam vtěsnat. A ta vlečka do lomu je teď v podstatě stejná, jako třeba v krhanickém lomu, jen samozřejmě menší.
Přílohy
trať dvojkolejka.tra bez kresby.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Bezmozek » ned 31 črc, 2016 1:30 am

No idea hezká, jen to všechno pořád jede rovnoběžně s hranou panelu, vypadá to tak nějak uměle a nepřirozeně. Min. tunel pod zdymadlo bych udělal aby koleje šly v místě portálu od řeky. A pak bych vypustil v nádraží kolej nejblíž kraji panelu a ušetřený výhybky předisponoval jednu do lomu a přidal šturc a druhou bych rozdvojil slepou kolej v nádraží a ohnul jí "do města".
BTW jak vychází lom výškově? Pod ním je trať, a nad TK bych ještě viděl nějakou výšku na odtěženej kámen + stromy, aby ses v tom podkroví vešel :roll:
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 31 črc, 2016 6:45 am

Děkuji, kolej v nádraží se samozřejmě ubrat dá, původně jsem jí tam ani neměl, jen jsem si říkal, že pak bude nádraží pro obsluhu dvou vleček a lokálky příliš malé což je asi stejně.
Vlečka lomu by měla výškově vycházet v pohodě, počítám s průjezdnou výškou 6cm a vedlejší trať stoupá z nádraží až k odbočce do lomu. Co se týče toho lomu, tak samotná lomová stěna vidět nebude, vyřeším jí asi kulisou, v tom pravém a levém boku je rovná stěna, tak to nebude problém. A s tím portálem u vody nevím, jak bych to udělal kvůli místu ?
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 01 srp, 2016 10:21 am

Několik postřehů:

1) je to pod zešikmenou střechou, rám se podle fotky zdá že je vysoký přesně jak vychází prechodový roh střecha/stěna. Jak je počítáno s deformací krajiny kvůli šikmé střeše? Pokud plánek zobrazuje rozměr 1/1 přesně dle stěn místnosti, a nebere se tedy v úvahu zúžení prostoru díky šikmé střeše, a je-li deska na rámu viz fotka už připravená co by spodní patro kolejiště /skryták/ tak se pod tu šikmou střechu všechny koleje dle plánku nevejdou.

2) jak je řešen přístup/dosah za účelem údržby a oprav kolejí? Pod šikmou střechou se těžko natáhneš, a ještě se přitom bouchneš do hlavy... I za ideálních podmínek se dá dosáhnout tak 80-90cm max. Problematický bod je celý úsek vlečky a dále zadní trat od mostu nalevo. Taky trat vlevo od řeky bude problematická s ohledem na přístup ke kolejím. Řeku budeš z kolejiště vyndávat těžko, případný přístupový výřez v řece bude vypadat zas hodně blbě. Takto se mi to jeví, že kvůli každému vykolejenému vagonku budeš muset pracně rozpojovat jednotlivé díly kolejiště a furt s nima hejbat, nebude-li kolejiště mít odskok aspoň tak 50cm od stěny.

3) Udržba a opravy ve skryté části - mezera 6cm je málo na prostrčení ruky svírající jakýkoliv nástroj, natož vagonek. Počítáš i s místem co ti z toho uberou podpovrchový přestavníky?

4) Remorkér - fakt krásná práce. Nicméně má ponor tak 2cm. Jak budeš řešit vodu aby pod remorkérem nebylo hned vidět dno a zároveň si neměl problém se ztvárněním vody při této minimální hloubce a plánovaném rozměru řeky - bubliny, váha, zahřívání model vody??
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » pon 01 srp, 2016 8:53 pm

Ahoj pokusím se odpovědět na všechny otázky. Místnost v podkroví je velká a ze všech stran kolem kolejiště bude možnost projít. zadní strana nebude namáčknutá na stěnu a podle výšky zadní krajiny bude přisunuta k šikmé stěně. Navíc celý rám teda všechny tři části budou pevně spojeny a každá část je na čtyrech otočných kolečkách, proto nebude problém v nejhorším případě s celým kolejištěm poodjet, už jsem to zkoušel a je to bez problému. Vím že 6 cm je málo, mezi jednotlivými patry bude rozhodně víc, těch 6cm beru jen v tom nejhorším místě kde se kříží hlavní trať, lokálka a vlečka. A i s remorkérem počítám, hladina řeky bude 3cm nad základní deskou, remorkér do ní bude vsazen a bude se dát vyjmout. Až bude celý rám hotov udělám pořádné fotky a dám to sem. Takto se to blbě popisuje.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník