Pojezd pro 810 v H0

Stavba a přestavba lokomotiv všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., sco_27

Re: Pro Z.Valtera + Pivrnce

Příspěvekod MaHa » pon 20 lis, 2006 10:11 pm

Zdenek Valter píše:
MaHa píše:Samozřejmě že se nedělá :!: :!: Ale dělala se plných 15-20 let . takže po zahraničních bazarech by jich mělo být dost. :!:

No možná, já bych se tedy v tech bazarech sháněl po těch katagových číslech co jsme sem dali.
Domnívám, se že v modelu starém cca 20 let nebude ani Buehler a ani Mashima :wink:

Tys měl zmiňované modely v ruce ?

Měls je rozdělané ?

Mají kyvnou nápravu jako ten VT135 ?


Jo mám doma 3ks, koupil jsem je po 1100,--Kč s tím že se třeba budou na něco hodit. Mají kyvnou nápravu, starý motor ROCO (větší MASHIMA) - také odzkoušen v Modelovém světě s pozitivním výsledkem. :D Jedinou mouchou je na nich sbírání napětí z kol-nutno předělat :!: :!: Jinak jako jedny z mála byly vyráběny některé jako celokovové(z plastu byly jen zábradlí, nárazníky,sřáhla a kabina. Rám a kapota jsou většinou z kompozice.
Tyto dvouosé loko. byly staženy z nabídky právě z důvodu stažení z výroby používaného motorku. :!:
Zmiňoval jsem je protože, jejich bazarová cena je vcelku příznivá(1500,--)
Jinak ty kolejové autobusy už ROCO delší dobu nedělá, nicméně jsem je v bazaru ve Vídni viděl (VT98)(toto jen pro úplnost nabídky pojezdů).
Kyvnou nápravu by snad mít měl - byl současníkem oné Y8000, která kyvnou nápravu má.(Jiná čísla u např u zmiňované VT98 spočívají v jiném konstrukčním uspořádání modelu(jiný motor nebo stejný motor s jiným číslem) popř. v jiné sérii v určitém časovém období).
Naposledy upravil MaHa dne pát 30 lis, 2007 5:51 pm, celkově upraveno 1
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 18 úno, 2007 5:39 pm

Jak případně vyrobit pojezd pro motorák :

viz http://houmrovyvlaky.wz.cz/ - přestavba lokomotiv našich tratí
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

MANKY VT 135 od Tilliga

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 11 bře, 2007 5:35 pm

Loni jsme se tu bavili o pojezdech z tohoto motoráku.

Obrázek
VT135 DR vhodná pro přestříkání a použití jako M140.3 - Tillig katalog 73126

Vlastní pojezd přímo svádí k přestavbě či vestavbě do nějakého jiného motoráku.
Domečky převodovek jsou kovové a stačí každý z nich jen uchytit dvěma šroubky M1,6.

Obrázek
Naposledy upravil Zdenek Valter dne úte 13 bře, 2007 7:27 am, celkově upraveno 4
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 13 bře, 2007 12:32 am

No tady před spaním něco co by z toho případně šlo postavit.

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod Ocik » úte 13 bře, 2007 3:55 pm

Jé, tak přeci jen vysvitla naděje, že dokončím svou 810 :D . Dlouho jsem si lámal hlavu s pojezdem a jenom sednu k PC , tak je to vyřešené :P
Ocik
 
Příspěvky: 61
Registrován: pon 09 říj, 2006 4:55 pm

Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 10 kvě, 2007 2:45 pm

Potřeboval bych poradit co s 810 od Bramosu, aby solidně jezdila. Mám ji digitalizovnou, ale skoro s ní nejezdím, protože víc stojí než jede. Mám problémy i na vyčištěných kolejích, o výhybkách ani nemluvím.
Největší problém je sběr proudu z volného dvojkolí. Nemáte někdo nějaký fígl jak na to? Díky za rady.
-M-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 11 kvě, 2007 11:16 am

Michal Šuhajda píše:Potřeboval bych poradit co s 810 od Bramosu, aby solidně jezdila. Mám ji digitalizovnou, ale skoro s ní nejezdím, protože víc stojí než jede. Mám problémy i na vyčištěných kolejích, o výhybkách ani nemluvím.
Největší problém je sběr proudu z volného dvojkolí. Nemáte někdo nějaký fígl jak na to? Díky za rady.
-M-

Co Ti to dělá ?
Vypadává Ti to dvojkolí, nebo Ti sběrače z kol padají a ztrácí tak kontakt ?

Já jsem jednu přeyouval na RP25 a dával jsem ROCO osičku = je delší než původní. Sice jen o 3 desetinkz ale stačilo to.
Pak jsem nastavil (přiohnul) sběrače tak aby se nehlo stát, že v krajních polohách z kola sjedou.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 11 kvě, 2007 11:59 am

Zdenek Valter píše:
Michal Šuhajda píše:Potřeboval bych poradit co s 810 od Bramosu, aby solidně jezdila. Mám ji digitalizovnou, ale skoro s ní nejezdím, protože víc stojí než jede. Mám problémy i na vyčištěných kolejích, o výhybkách ani nemluvím.
Největší problém je sběr proudu z volného dvojkolí. Nemáte někdo nějaký fígl jak na to? Díky za rady.
-M-

Co Ti to dělá ?
Vypadává Ti to dvojkolí, nebo Ti sběrače z kol padají a ztrácí tak kontakt ?

Já jsem jednu přeyouval na RP25 a dával jsem ROCO osičku = je delší než původní. Sice jen o 3 desetinkz ale stačilo to.
Pak jsem nastavil (přiohnul) sběrače tak aby se nehlo stát, že v krajních polohách z kola sjedou.

dvojkolí se viklá, ale jakžtakž drží, spíš z něj padají sběrače. Zkoušel jsem je přiohnout, ale pak zase dvojkolí funguje jako brzda a motor bez vleku mi nejede ani na rovině, netož do stoupání. Už jsem ho zkusil i přtížit, ale zatím je to pořád málo. Pak jsem zkoušel sběrače ohnout aby sbíraly z vnitřní strany kol, ale taky nic moc.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod Zdenek Valter » pát 11 kvě, 2007 2:45 pm

Michal Šuhajda píše:dvojkolí se viklá, ale jakžtakž drží, spíš z něj padají sběrače.

Z delší oskou se viklá míň. ;-)
Michal Šuhajda píše:Zkoušel jsem je přiohnout, ale pak zase dvojkolí funguje jako brzda a motor bez vleku mi nejede ani na rovině, netož do stoupání. Už jsem ho zkusil i přtížit, ale zatím je to pořád málo. Pak jsem zkoušel sběrače ohnout aby sbíraly z vnitřní strany kol, ale taky nic moc.

To je divné, motor a převodovka kousku co tu mám má docela i sílu.
Rozdíl je v tom, že o tu volnou nápravu to vrže.
Příplak stačí podle mne takový aby se začal dotýkat v nejnižší poloze volného dvojkolí. Fotky Ti můžu poslat až budu doma to je cca v druhé polovině příštího týdne.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 11 kvě, 2007 3:01 pm

Zdenek Valter píše:Z delší oskou se viklá míň. ;-)

Jenže přezout kola není žádná legrace. Už třeba jen je stáhnout z původní osy. Teď mám podobný problém se tažením původních převodových kol na pojezdu od p. Pletichy. :x
Zdenek Valter píše:To je divné, motor a převodovka kousku co tu mám má docela i sílu.

Asi máš lepší kus. Ten můj měl od začátku problémy i s jízdou do stoupání většího než 15%o pokud jsem za něj zapřáhnul Baafx. Fakt je, že spíš hrabal.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod MaHa » pát 11 kvě, 2007 6:31 pm

Michal Šuhajda píše:Potřeboval bych poradit co s 810 od Bramosu, aby solidně jezdila. Mám ji digitalizovnou, ale skoro s ní nejezdím, protože víc stojí než jede. Mám problémy i na vyčištěných kolejích, o výhybkách ani nemluvím.
Největší problém je sběr proudu z volného dvojkolí. Nemáte někdo nějaký fígl jak na to? Díky za rady.
-M-

Je potřeba - (pokud jsem to dobře pochopil že model má hnanou jen jednu nápravu) mít nápravy hnané obě. Ve skutečnosti má předloha hnanou sice také jen jednu nápravu, ale navíc má k dispozici pískování a jinou hmotnost - takže i jiné fyzikální podmínky než které máme doma na kolejišti.
Takže pro úspěšný provoz tohoto modelu je potřeba mít obě nápravy hnané - po přihnutí sbíracích plechů nebude pak dvojkolí brzdou .
MaHa
 
Příspěvky: 240
Registrován: stř 01 lis, 2006 10:09 pm
Bydliště: Šalingrad-Brno

Příspěvekod juroH0 » sob 12 kvě, 2007 6:23 am

Ja si robim pojazd z jedneho ROCO podvozka. inspiroval ma houmr http://houmrovyvlaky.bluehost.cz/Galeri ... g00015.htm :D ale namiesto plastovej dosticky pozijm tenku preglejku asi 3mm :twisted:
Naposledy upravil juroH0 dne sob 01 pro, 2007 5:14 pm, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 904
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Úprava 810 od Bramos-u

Příspěvekod Zdenek Valter » sob 12 kvě, 2007 7:41 pm

MaHa píše:Je potřeba - (pokud jsem to dobře pochopil že model má hnanou jen jednu nápravu) mít nápravy hnané obě. Ve skutečnosti má předloha hnanou sice také jen jednu nápravu, ale navíc má k dispozici pískování a jinou hmotnost - takže i jiné fyzikální podmínky než které máme doma na kolejišti.
Takže pro úspěšný provoz tohoto modelu je potřeba mít obě nápravy hnané - po přihnutí sbíracích plechů nebude pak dvojkolí brzdou .


To co píšeš je naprostý nesmysl. Pro pohon jedna náprava opravdu stačí. Model je bohužel jaký je a kvalita kusu od kusu je velmi rozdílná.
Maweho kousek jezdí v pohodě a utáhne minimálně dva přípojňáky a to i do kopce. Pohon na dvě nápravy je ale pochopitelně mnohem lepší. Zaručuje chování stejné chování modelu v obou směrech což je u modelu s pohonem na jednu nápravu velmi obtížné dodržet.
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Úprava pojezdu Bramos

Příspěvekod Zdenek Valter » stř 08 srp, 2007 8:56 pm

Zapomněl jsem zdokumentovat nutnou úpravu pojezdu Bramos.
Tou jsou přívody k motoru.

Původní dotykový kontakt je velmi nespolehlivý a způsobuje cukání modelu.
Aby byl motor odpojitelný i do budoucna připojil jsem jej kablíkem zakončeným dvěma piny precisní lámací lišty - dva na kabelu jako kolíky a dva na desce jako zdířky. Viz následující foto:

Propojení motoru s plošným spojem - u motoru je jen smrštovací bužírka.
U plošného spoje zdířka a v ní je zastrčen kolík.
Obrázek

Zdířka je vidět zde. BTW: To ve předu ve žluté bužírce je dekodér ZIMO MX620 :wink:
Obrázek

No a detail kablíku s piny jako kolíky.
Obrázek
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Příspěvekod JM » čtv 27 kvě, 2010 6:39 pm

Zdravím!
Kolik by měl ideálně vážit motorák a také přípojný vůz M152 v HO?
Případně jestli má někdo po ruce motorák od Bramosu a ochotu zvážit ho, budu vděčen :wink:
Díky!
Uživatelský avatar
JM
 
Příspěvky: 232
Registrován: stř 07 úno, 2007 4:11 pm
Bydliště: Plzeňsko

PředchozíDalší

Zpět na Stavba lokomotiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník