Firma MTB a velikost TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod j p » pon 22 pro, 2014 1:11 pm

nalini píše:První série Bobiny 141 045 ČSD je u většiny prodejců vyprodána, i přes jmenované nedostatky. Výrobce tedy řádově prodal odhaduji "stovky kusů" a prodá ještě další v rámci dovýroby. Je třeba si zřejmě uvědomit, že názory účastníků tohoto fóra, byť většinou fundované, odborné a dobře myšlené, jsou spíše minoritní, menšinové. Většina české modelářské obce si model koupila takový, jaký je. Výrobce tedy zpětnou vazbu má a může se podle toho dále rozhodovat ohledně dalších projektů. S tímto modelem zatím nemá konkurenci. To je prostě fakt a realita ...


Vice nez polovina trhu nejsou modelari. To je stejne v Cesku jako v Nemecku. Proto se napr. dodnes pouzivaji "okolky z krajece na pizzu" a H0 kolejnice (Tillig) misto TT. Pro hrackovou zeleznici na stole nebo na podlaze stacila ta prvni bobina, ale pro modelare bylo tech chyb moc. A hlavne tech zbytecnych. Nicmene, z obchodniho hlediska to byl spravny postup, protoze ti modelari, kteri si nepockali ted maji masinku, ktera ma k dokonalosti hodne daleko a tak budou motivovani ke koupi masinky dalsi.
Co se tyce prodanych kusu, tak trosku pridejte. Tim spis neobstoji ten argument ohledne ramu. Slo o nespravny odhad trhu. Predpokladam, ze kdyby pan Bana vedel predem, ze formu nedela pro stovky, ale pro tisice kusu, tak by byla nezkracena.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod klavesnice00 » stř 24 pro, 2014 11:02 am

Tak jsem prozkoumal tu barevnou nepřesnost a musím konstatovat, že zde firma MTB neudělala nic špatně. Skutečně se jedná o barevnou kombinaci z dob, než lokomotiva prošla revitalizací nebo sešrotováním.
Přílohy
15345613321_a2021eafdf_z.jpg
klavesnice00
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 26 dub, 2014 11:02 am

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod klavesnice00 » stř 24 pro, 2014 11:12 am

j p píše:
nalini píše:První série Bobiny 141 045 ČSD je u většiny prodejců vyprodána, i přes jmenované nedostatky. Výrobce tedy řádově prodal odhaduji "stovky kusů" a prodá ještě další v rámci dovýroby. Je třeba si zřejmě uvědomit, že názory účastníků tohoto fóra, byť většinou fundované, odborné a dobře myšlené, jsou spíše minoritní, menšinové. Většina české modelářské obce si model koupila takový, jaký je. Výrobce tedy zpětnou vazbu má a může se podle toho dále rozhodovat ohledně dalších projektů. S tímto modelem zatím nemá konkurenci. To je prostě fakt a realita ...


Vice nez polovina trhu nejsou modelari. To je stejne v Cesku jako v Nemecku. Proto se napr. dodnes pouzivaji "okolky z krajece na pizzu" a H0 kolejnice (Tillig) misto TT. Pro hrackovou zeleznici na stole nebo na podlaze stacila ta prvni bobina, ale pro modelare bylo tech chyb moc. A hlavne tech zbytecnych. Nicmene, z obchodniho hlediska to byl spravny postup, protoze ti modelari, kteri si nepockali ted maji masinku, ktera ma k dokonalosti hodne daleko a tak budou motivovani ke koupi masinky dalsi.
Co se tyce prodanych kusu, tak trosku pridejte. Tim spis neobstoji ten argument ohledne ramu. Slo o nespravny odhad trhu. Predpokladam, ze kdyby pan Bana vedel predem, ze formu nedela pro stovky, ale pro tisice kusu, tak by byla nezkracena.



Jak píše kolega jacek na svém webu vyjádření pana Báni: délka rámu a modelu 141 je navržena primárně pro pozdější výrobu ř. 140 , která je typ 15700 mm délky, tj 131 mm, aby se dal použít stejný pojezd. Manažersky jsem rozhodl že částečně zkrátím ř 141 aby délka odpovídala největšímu počtu lokomotiv 140 čísel 41..100. Opačně prodloužení 140 by asi bylo více viditelné.

Proto to tak odneslo trochu plošší čelo, poněvadž jsem musel dohnat délku kabiny na boku a zvolit kratší rádius.
klavesnice00
 
Příspěvky: 9
Registrován: sob 26 dub, 2014 11:02 am

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod j p » stř 24 pro, 2014 2:12 pm

klavesnice00 píše:
Jak píše kolega jacek na svém webu vyjádření pana Báni: délka rámu a modelu 141 je navržena primárně pro pozdější výrobu ř. 140 , která je typ 15700 mm délky, tj 131 mm, aby se dal použít stejný pojezd. Manažersky jsem rozhodl že částečně zkrátím ř 141 aby délka odpovídala největšímu počtu lokomotiv 140 čísel 41..100. Opačně prodloužení 140 by asi bylo více viditelné.

Proto to tak odneslo trochu plošší čelo, poněvadž jsem musel dohnat délku kabiny na boku a zvolit kratší rádius.


Vsak presne to pisu. Nespravny odhad trhu. Kdyby vedel, kolik jich proda + dalsi lokomotivy, ktere maji stejnou delku ramu jako 141, tak by takoveto "manazerske rozhodnuti" nebylo opodstatnene. Je jasne, ze s tim ted uz nic neudelame, ale treba se MTB pouci pro priste, stejne jako se poucili z (nekterych) chyb na prvni verzi 141 CSD.
Kompromis formou zkraceneho nebo prodlouzeneho ramu ma smysl delat pro stovky kusu, ne pro tisice kusu.
Velikost TT: 1. Pennsylvania Railroad 1940-1960 2. CSD 1946-1993
j p
 
Příspěvky: 442
Registrován: čtv 30 pro, 2010 1:54 pm
Bydliště: Dansko

Re: Firma MTB a velikost TT

Příspěvekod Myšpulín » stř 24 pro, 2014 3:31 pm

j p píše:... Kompromis formou zkraceneho nebo prodlouzeneho ramu ma smysl delat pro stovky kusu, ne pro tisice kusu.

A jaká že je životnost formy?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod smekac » sob 16 dub, 2016 7:42 pm

Tak co Vy mistři světa, pořád čekám na přínosnou diskuzi nad CAD obrázkama připravovaných modelů MTB .... napřed plná huba keců že na Vás MTB s...e a teď ... skutek utek. :roll: :roll: :roll: :roll:
Psi štěkají, karavana jede dál ...
smekac
 
Příspěvky: 59
Registrován: ned 21 bře, 2010 4:12 pm
Bydliště: Praha

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod George V. » sob 16 dub, 2016 9:07 pm

...takových obrázků jsem už viděl... Ale zrovna ten, co by mne zajímal nejvíc, tam chybí...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod TTmili » ned 17 dub, 2016 6:39 am

smekac píše:Já tím nic nesleduju... jen se podivuji na tím jak se všichni co tu tak hrozně vyžadovali obrázky z CADu odmlčeli ...


Podíval jsi se aspoň zdálky na ty náhledy a porovnal s reálnou mašinou? Všichni kdo jen trochu vidí a mají nějaké prostorové vnímání už nad MTB dávno zlomily hůl, poslední kapka byla H0ková 163, proto je tu takové ticho. Nebo snad opravdu mám začít vypisovat čeho všeho jsem si na těch náhledech všiml, co ani trochu nesouhlasí s originálem? A proč není žádný náhled u M286 u které se navíc odsunula výroba jen aby byl Kocour venku dřív než Tilligův aby se nedočkavci opět nabažili a Tillig přišel o tu hračkářskou část kšeftů?
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod vlk30 » ned 17 dub, 2016 7:49 am

Mě MTB nevadí jsem rád,že vyrábí české modely,proto nějakou tu chybu toleruji a nevadí mě.Navíc z půl metru většina lidí žádnou chybu nepozná.Jinak všem kteří nemohou přijít MTB na jméno,nebo nad ním dávno zlomily hůl doporučují,založte firmu začněte vyrábět ty modely a rád si je od vás koupím,ale je jednoduší mít plná ústa kritiky, jak je vše špatně .
vlk30
 
Příspěvky: 62
Registrován: pon 03 led, 2011 9:54 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod TTmili » ned 17 dub, 2016 8:15 am

vlk30 píše:Mě MTB nevadí jsem rád,že vyrábí české modely,proto nějakou tu chybu toleruji a nevadí mě.Navíc z půl metru většina lidí žádnou chybu nepozná.Jinak všem kteří nemohou přijít MTB na jméno,nebo nad ním dávno zlomily hůl doporučují,založte firmu začněte vyrábět ty modely a rád si je od vás koupím,ale je jednoduší mít plná ústa kritiky, jak je vše špatně .


Když tohle zkrátím a převedu na normální mluvu, tak z toho vyčtu asi následovný: "Dokud si smolíš lepty a jiný stavebnice pro svojí potřebu, tak drž hubu a buď rád že vůbec někdo vyrábí sériově". Chápu to správně? Ale takhle to už dávno není, všichni výrobci (i Roco se svým týmem managerů z bank v čele) už pochopili, že oni jsou tu pro nás, a ne my pro ně, a taky k tomu (v rámci možnosti) tak přistupují, ale MTB si jede pořád to svoje s dovětkem "Nelíbí se ti to, nekupuj, však on to koupí někdo jinej". Nevidím jediný důvod proč tolerovat chyby které nikdy nemuseli vzniknout kdyby někdo otevřel oči. Proč má TTčkový hektor opět otočenou kabinu i přes kritiku která na něj šla v H0? Proč má Lachtan tak vysoký a široký rám, že to bije do očí i ještě než vůbec rozkliknu ten 3D náhled? A takhle můžu pokračovat do nekonečna, prostě zbytečné chyby na které by stačilo otevřít oči.

smekac: Částečně jsem i na tebe odpověděl nahoře, ten výčet chyb je samozřejmě daleko větší, ale proč se vůbec vzrušovat, u 714 má MTB termín vypuštění na červen, z toho lze soudit, že většinu dílů už mají stejně hotových, a hotové byly podle mě už v době vypuštění těch náhledů, takže veškeré připomínkování by bylo stejně zbytečné jako u už hotového modelu. Celý fór s tím vypuštěním 3D náhledů vidím jen v tom, aby se potenciální zákazníci podívali předem co to vlastě bude, aby se pak nedivili.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1743
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod JendaTT » ned 17 dub, 2016 8:41 am

Nějak tomu pořád nerozumím. Ano, modely od MZB (ale i od jiných výrobců) mají své "mouchy" a je to kompromis, to už jsem zmiňoval ve svých předchozích příspěvcích ale pořad platí - když se mi to nelíbí, tak to prostě nekoupím. Moje volba je jim za to NEDAT peníze. To je úplně stejné, jako s potravinami - každý remcá nad kvalitou a že by od Báby rohlík ani buřta nekoupil , ale pak v "akci" koupí cokoliv. Tohle prostě Češi neumějí - bojkotovat výrobek na trhu.

Ale klidně mi někdo z těch kritiků tady ukažte, že dokážete za tři a půl tisíce vyrobit model kocoura (včetně započítání veškeré práce na modelu) v provedení odpovídající předloze a v kvalitě (nátěru, jízdních vlastností, elektroniky) jako MTB nebo ROCO, Tillig, PIKO. Pokud ano, pak kritiku beru. Pokud ne, tak to prostě nekupujte a kupte model jiný, nebo si přímo postavte sami model lepší. Copak vás někdo nutí koupit to, co je na trhu?

Takže ano, beru, že někdo napíše soupis toho, co je na modelu špatně nebo co tam chybí. Aspoň si ostatní mohou vybrat, jestli si model i přes nedostatky koupí. Ale nedělejme si iluze, že si z toho něco výrobce vezme k srdci a opraví to, zvlášť na modelu, který už je vyrobený. Leda si nechat u výrobce vyrobit model dle vlastního zadání - myslím si, že to většina výrobců ráda udělá, je to pro ně kšaft - ale i tak si myslím, že to nebude přesně odpovídat předloze. Stačí se podívat na limitky třeba od Tilliga, ani Y v Najbrt II nátěru neodpovídají předloze a to byly vyráběny na zakázku.
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod radula63 » ned 17 dub, 2016 9:47 am

Bohužel, či bohudík... Záleží podle úhlu pohledu.

Nedá mi to a musím se zapojit do diskuze. Co se týče 714 MTB, aktuálně hotovo je rám, zábradlí, světla, nádrž a kabina. Ne představky. Takže pokud vidíte chyby v představcích v náhledu 3D, tak sem s nimi (ať už tady nebo v SZ) . Dříve než se vyrobí forma s představky. Děkuji

EDIT: zvýraznění části textu.
Naposledy upravil radula63 dne ned 17 dub, 2016 9:08 pm, celkově upraveno 1
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod trainzjohny » ned 17 dub, 2016 10:13 am

Já myslím, že to nikdo nekomentuje ze těchto důvodů:
- "profesionálové" už nad MTB zlomili hůl a je jim jedno co dělají, protože vědí že pro ně to nebude,
- "hračkáři" to neřeší, protože jim stačí, že z půl metru poznají o co má jít a to u MTB poznají, nad přesností nebo kvalitou nedumají,
- a lidi co tomu nerozumí, ale chtějí se tvářit že jo, věří profíkům, že je to bída a také to neřeší.
a ve všech těchto kategoriích jsou pak lidi co už model od MTB mají a tak mohou srovnávat a pak prostě za stejné (nebo i nižší) peníze radši koupí kvalitnější modely Tillig, ROCO nebo levnější PIKO či jiné značky.

Já osobně patřím do třetí kategorie. A k tomu doma jeden model od MTB mám a i svým zcela laickým pohledem vidím, že povrchová úprava je dost amatérská. Já osobně jsem se u MTB zařekl, že pokud neudělá něco opravdu pěkného, tak to nekoupím. Jejich současná várka novinek je pro moje období celkem na nic a u kocoura si mnohem radši počkám na jednu barevnou mutaci Tilliga, než tohle. Je škoda, že tou záplavou modýlků nejspíš odradí velké výrobce udělat pořádné české modely, ale co se dá dělat, máme brejlovce a snad budou zamračené a kocouři, tak s tím se dá jezdit :-)
Jsem začátečník,mám TT ovládané z21 a mobilem.Flotila čítá 6 lokomotiv-377.0,749,750,753,754 a BR18.
trainzjohny
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát 17 dub, 2015 10:19 am

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod radula63 » ned 17 dub, 2016 9:09 pm

Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Diskuze - novinky TT 2016

Příspěvekod PLa » pon 18 dub, 2016 6:08 am

Zdravím, MTB, jsem rád, že dělají naše mašiny.Chtěl jsem si když začali dělat koupit Brejlovce CD cargo, (Kuehn pořad nebyl k máni--čekám pořád dál) Pak koukám vybírám z 3 mašin vedle sebe a každá má jiný odstín, jak modré barvy, tak nápisu cd cargo. Hned mě to nahlodalo, bylo po výběru-a to já moc na nějaký detail nekoukám . Rukodělek co chviku jezdi, atd. mám doma dost. Nevěřil jsem MTB, snad časem, až se zaběhnou a zlepší. Nakonec jsem jednou neodolal a koupil Bobinu a tuhle jejich novinku a jak to dopadlo-----tak jsem rád, že už mám doma ČD Cargo ve verzi 742. Hned jsem ji projel po rovné koleji asi 1 m tam a 1 m zpátky 2x. Chtěl jsem se o radost podělit asi za 2 hod. se synem a manželkou, když už tolik stála. No ejhle ona ujela cca 20 cm a zničeho nic ztratila tah. Po obraceni na střechu jsem zjistil, že se točí jenom na jednom podvozku nápravy, u druhého vypadl asi kardan a ještě nefunguje spřáhlo, je uprostřed jak přilepené, tak se dobře zaseklo. Tak toto byla moje druhá mašinka od MTB. Tu první raději projedu vícekrát, ujela cca 5 metrů, mám ji doma asi půl roku. Bohužel se ji párkrát při přesouvání ve skříňce zvedl pantograf, tak už na některých částech není skoro žádná žlutá barva, moc nedrží. Tak nevím, zda si ještě někdy koupím MTB, i když jsem plánoval ještě T466.2 a AWT a další 2. I když co chci za ty peníze. S Tilligem je to samé. Nedávno jsem vytáhl parní 86 v polských barvách. Z krabičky šla před 3 nebo 4 roky přímo do skříňky. Po ujetí prvních cca 20 metrech se ji rozpadla na jedné straně táhla. No nebyl to první případ. Přeji MTB at ty mouchy všechny vychytají dělají ty naše české mašinky a já i ostatní co uvažuji jako já si určitě zase nějakou koupime (v plánu ji mělo koupit i dalších mích 5 kamarádu a jen čekali až ji přivezu a schlédneme ji u slivovičky-výsledek jsem napsal-zatím ji nikdo kupovat nebude),S pozdravem TT
PLa
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob 19 bře, 2016 6:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků