Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Zlámalík » stř 16 bře, 2016 11:24 pm

Měl jsem dnes v ruce dva kousky - ČDC a AWT. Na obou byl patrný rušivý nálitek uprostřed střechy - u jednoho odškrabaný nožem (viditelně) a přelakovaný, u druhého nechaný tak. Na tu cenu teda dost bída - to nešlo mít nálitek schovaný pod třeba dolepovací dekl, nebo ty dříve zmíněné žaluzie? Na jednom modelu nefunkční kinematika zarvaná za pluh - jak to tady čtu, není to ojedinělé. A zkuste si změřit výšku ochozu - já to neměřil, ale mělo by to být 13,3 mm od temene kolejnice - opticky se mi zdá výše. Ale budiž, není to taková tragédie. Ovšem jako i dříve - škoda zbytečných chyb, jejichž odstranění by nic nestálo.

WP_20160316_17_45_23_Pro.jpg
742 ČDC MTB s mojí rozpracovanou 742,701
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2644
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Jacek » čtv 17 bře, 2016 11:00 am

Ad zarvaná a nefunkční kinematika...
Setkal jsem se s tím u recenzovaného modelu, ale v minulosti také u jiných lokomotiv jiných výrobců, které přišly poštou. Stačí prostě spřáhlo zvednout, aby držák zaseklý za pluhem vycvakl a byl v otvoru v pluhu. To jsou dnes všichni tak manuálně nezruční, že si neumí poradit s takovými banalitami? To přece není chyba modelu.
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod brudr » čtv 17 bře, 2016 12:17 pm

To zaražený spřáhlo je chyba balení lokomotivy.Také jsem se s tím opakovaně setkal :lol:
Uživatelský avatar
brudr
 
Příspěvky: 76
Registrován: úte 29 lis, 2011 9:59 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Tomáš » čtv 17 bře, 2016 4:20 pm

Jak odkapotovat model? Je na to nějaký fígl? Nerad bych si to hned zničil,ale zatím mi to prostě nejde.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod peter_vy » čtv 17 bře, 2016 5:19 pm

Ja som to urobil podľa návodu výrobcu (http://mtb-model.com/files/kategorie/navodCZ_TT742.pdf) a šlo to bez problémov:
pribaleným nástrojom treba pomedzi zábradlie pritlačiť na spodok čela kapoty medzi reflektormi a povytiahnuť kapotu dohora.
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod freekey » čtv 17 bře, 2016 6:16 pm

Dnes pár minut před půlnocí budu posílat do leptu zábradlí, tak kdyby někdo chtěl... Dodání za 2 týdny.
https://t.me/pump_upp
freekey
 
Příspěvky: 370
Registrován: sob 11 dub, 2009 11:28 pm
Bydliště: Brno

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod proky1 » sob 19 bře, 2016 10:27 pm

Zdravím mám dekodér ZIMO MX618N18,chtěl bych poradit,jak zprovoznit nezávislé osvětlení čelního reflektoru a kabiny.Jak vypnout na dekodéru komunikaci SUSI?Diky
proky1
 
Příspěvky: 77
Registrován: pát 18 čer, 2010 9:49 pm
Bydliště: Stochov

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod JendaTT » ned 20 bře, 2016 9:38 am

proky1 píše:Zdravím mám dekodér ZIMO MX618N18,chtěl bych poradit,jak zprovoznit nezávislé osvětlení čelního reflektoru a kabiny.Jak vypnout na dekodéru komunikaci SUSI?Diky

Ahoj, nejdříve je potřeba dle návodu k lokomotivě přerušit plošný spoj v uvedeném místě. Pak bude fungovat nezávisle přední reflektor na výstupu FO4 (AUX4). Osvětlení kabiny je na F03 (AUX3). Pak je potřeba si vhodně nastavit dekodér - vhodná tlačítka na vhodný výstup.
Kód: Vybrat vše
Rozšířené funkce DCC:
Zapojení konektoru umožňuje ovládání osvětlení kabiny, pomocí funkce AUX3.
Rovn쾞 je možné nezávisle ovládat čelní reflektory funkcí AUX4. Nejprve je nutno ale přerušit propojku na plošném spoji- místo přerušení je označeno nápisem "jumper ". Po přerušení lze funkcí AUX4 ovládat nezávisle čelní reflektory. Pro návrat k původnímu stavu se kapkou cínu (výška max 0.3mm) propojí pájecí body JP1(obr.3). Pro aktivaci obou funkcí AUX3 a4 je nutné nejprve vypnout na DCC dekodéru komunikaci SUSI, která používá tyto dva výstupy

SUSI se vypne (přepne na logické výstupy) nastavením bitu 7 na hodnotu 1 v CV 124. Prakticky tedy do CV124 zapsat hodnotu 128, případně ji přičíst k původní hodnotě. Nastavení FO3 a F04 se provádí přes mapování funkcí, standardně je F03 v CV37=2, kdy tlačítko F3 spíná výstup F03 a F04 v CV38=4, kdy F4 spíná výstup F04. F0 zapíná bílá světla, F1 a F2 pak červená koncová.
Pokud by nevyhovovalo nastavení tlačítek, lze jej samozřejmě změnit, případně přes rozšířené mapování CV61=97 přiřadit i vyšší tlačítka na tyto výstupy. Vše je v manuálu ZIMO.
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod PLa » ned 20 bře, 2016 4:09 pm

Zdravím Vás,
tak jsem rád, že už mám doma ČD Cargo ve verzi 742. Hned jsem ji projel po rovné koleji asi 1 m tam a 1 m zpátky 2x. Chtěl jsem se o radost podělit asi za 2 hod. se synem a manželkou, když už tolik stála. No ejhle ona ujela cca 20 cm a zničeho nic ztratila tah. Po obraceni na střechu jsem zjistil, že se točí jenom na jednom podvozku nápravy, u druhého vypadl asi kardan a ještě nefunguje spřáhlo, je uprostřed jak přilepené, tak se dobře zaseklo. Tak toto byla moje druhá mašinka od MTB. Tu první raději projedu vícekrát, ujela cca 5 metrů, mám ji doma asi půl roku. Bohužel se ji párkrát při přesouvání ve skříňce zvedl pantograf, tak už na některých částech není skoro žádná žlutá barva, moc nedrží. Tak nevím, zda si ještě někdy koupím MTB, i když jsem plánoval ještě T466.2 a AWT a další 2. I když co chci za ty peníze. S Tilligem je to samé. Nedávno jsem vytáhl parní 86 v polských barvách. Z krabičky šla před 3 nebo 4 roky přímo do skříňky. Po ujetí prvních cca 20 metrech se ji rozpadla na jedné straně táhla. No nebyl to první případ. S pozdravem TT
PLa
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob 19 bře, 2016 6:05 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod proky1 » ned 20 bře, 2016 6:44 pm

To JendaTT : Díky za přesný návod,vše funguje:-) musím se v tom programování zdokonalit:-) :-)
proky1
 
Příspěvky: 77
Registrován: pát 18 čer, 2010 9:49 pm
Bydliště: Stochov

Tak jsem neodolal

Příspěvekod aldrin » ned 20 bře, 2016 8:36 pm

a koupil si jednu AWT. Na prvni dojem ji nelze nic vytknout. Oproti jiinym komentarum mi vaha prijde v pohode (mozna tim, ze mam i N a oproti nemu to je sakra tezka vaha) a aspon v ty sedy barve mi zabradli in natura pripada taky v OK. A navic fatk neni nachylny na beznej provoz a brani do ruky. Me prijde lepsi naz na Hektorovi od Tilliga.
Testnul ksem ji na stale nedodelanym kolejisti a ac jsem ani nemenil napravu za prilozenou bandazovanou, tazna sila mi prijde v pohode. Manipulak o 8 vozech odveze kamkoliv a pokud bude mit tahnout vic, tak to poresi dvojce. Na rovine vezme 13 ctyrosejch cisteren a nevi o nich.
Sber proudu pri tech 4 sbirajicich napravach je excelentni. Neskude, neblika jede. Co je horsi, tak musim dat za pravdu nekterym zucastnenym, ze s temi podvozky, nebo napravami nebude neco v poradku. Tak nejak me rozladilo, ze pres zhlavi, ktery nedela ani problemy 44 od Roca, se tahle masinka obcas proste neprenese a vybehne do pole. Mam od MTB 4 brejlaky a 2 mracenice a pravda s timhle jsem jaksi nepocital. Ty jezdi taky jedna krasa. Takze hold bude treba poladit podvozky. Protoze kdyz muze 44, tak Kocour by mel taky.
Jinak mi na kolejisti prijde v pohode, mm nehonim, a kdyz to ma zaprazenej vlak, tak to vypada fakt jak kocour.

Planoval jsem si koupit druhy AWT do toho dvojcete, ale po tom extempore s jezdenim pres slozity zhlavi si to jeste rozmyslim. Taky me tak trochu mrzi elektronika. Kdyz porovnam osvetleni treba s BR 245 od Tilliga, tak trochu zamrzi, ze neumi posunovaci rezim. At CSD do krize nebo CD se vsema 4. To osvetleni kabiny, by chtelo taky vychytat. Myslenka je to hezka, ale v praxi to spis vypada jak lampicka na sesitak.

Co rict. Masinka to neni v zadnym pripade spatna a oskliva. Jen je tu tech par ale, a buh vi, ze ja rozhodne nepartim k tem, co by si chteli odlpivnout na pana Banu. Jen to v kontextu trochu zamrzi a clovek si rika, kde je chyba, kdyz uz to je x ta masina, kterou vyrobili.

A jen takovej malej dodatek. Vzpomnel jsem si na svy davny pubertalni leta, kdy jsem byl rad za BTTB Hektora. Rosnu nekrat ani nedelali a obcas byl k sehnani Ragulin CSD. Chodival jsem tenkrat jezdit na Kocoura k nam na lokalku. A kdyby mi tenkrat nekdo rek, ze budeme mit moznost mit ho doma, stejne jako Brejlovce, Zamracenou a dalsi a jsete k tomu V TT , tak by me to prislo jako takovy maly velky sci-fi. Jsem zvedavej, jak se touhle masinkou popasuje Tillig. Ale za me jsem, rad, ze vubec je.
aldrin
 
Příspěvky: 65
Registrován: pát 12 úno, 2010 8:55 am
Bydliště: Praha / Jilemnice

Re: Tak jsem neodolal

Příspěvekod Jacek » ned 20 bře, 2016 8:54 pm

Světla pro posun po r. 1997 umožňuje:
https://www.youtube.com/watch?v=P5IOGVlNv_0
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Tak jsem neodolal

Příspěvekod JendaTT » ned 20 bře, 2016 9:08 pm

aldrin píše:... Taky me tak trochu mrzi elektronika. Kdyz porovnam osvetleni treba s BR 245 od Tilliga, tak trochu zamrzi, ze neumi posunovaci rezim. At CSD do krize nebo CD se vsema 4.
Ale v tom přece není vůbec problém. Proškrábni si plošný spoj, ať můžeš ovládat zvlášť reflektor na F03 (AUX3). A pak si nastav posunovací režim na dekodéru tak, že ti při aktivaci posunovacího režimu (poloviční rychlost, bez zpomalení a zrychlení) svítí světla na F0f a F0r současně, bez závislosti na směru. A máš svícení všemi čtyřmi bílými světly. Podobně mám nastavený posunovací režim i u všech Tillig, Roco i Piko lokomotiv a bez problémů. Jen doplním, že mám všude ZIMO dekodéry, u kterých to nastavit lze.
JendaTT
 
Příspěvky: 525
Registrován: pát 06 bře, 2015 2:56 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod VojtikJ » pon 21 bře, 2016 10:18 am

Tak 742 dostala záhul v Ostravě a nestěžuji si... odvozila toho dost. Co se týče problému vykolejováni na výhybkách... tam je problém jinej, zkusil jsem přeměřit rozchod. Kocour a barča (jiný nemám od MTB) maj jiný. Osobně si myslím že kdyby se kolečka trošku zmáčkli k sobě, jen o chlup) tak by to mohlo i pomoci. Kolečka u jiných stroju plavou v kolejích, kocour tam je trošku natěsno.
Toť můj názor.

Zábradlí? Valná většina lidí v Ově je s ním spokojená jen by jej ušpinili aby ta bílá barva tolik nesvítila a opticky nezvětšovala. Přeci jen tmavá barva to opticky zmenší.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Modely T466.2/742/740 od MTB Model v TT

Příspěvekod Trainmaniak » pon 21 bře, 2016 10:24 am

Pro info je zde norma NEM 310, která specifikuje rozměry dovojkolí a kolejí: http://kolejiste.jbchocen.cz/images/sto ... em_310.pdf
Uživatelský avatar
Trainmaniak
 
Příspěvky: 1549
Registrován: pát 13 lis, 2009 7:54 am

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků