
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
milan ferdián píše:Aleš pozor,Chramošský viadukt je zkrácen o dva oblouky.Píšu ti to pro jistotu.A vážení a most co se teď na něj koukáte jsem nechal v rovině,ale v reálu stoupá.
igino píše:modeln: Kamenári mali slabšiu chvíľku? Nejako im tam ušla rovná línia pri stavbe viaduktu.
modeln píše:igino píše:modeln: Kamenári mali slabšiu chvíľku? Nejako im tam ušla rovná línia pri stavbe viaduktu.
Kamenárom asi tiez,alemne urciteNo nevsimaj si to,i tak z metrovej dialky bude prd vidiet
Petr S. píše:Při stavbě kamenných mostů se založily a postavily pilíře . Na horním konci - většinou tak 2 až 3 řady před nasazením oblouku - připravili stavebníci vystouplé opěry pro bednění oblouku .
Bednění oblouku bývalo podepřené lešením od základny pilíře jen u nízkých můstků a propustků . V drtivé většině případů - u takto vysokého mostu na 90% je založeno právě na těch výstupcích na pilíři . Je to charakteristický znak kamenných mostů .
!! Mosty v oblouku mají lichoběžníkové pilíře a válcové klenby . Vyjímku tvoří most na Sychrově ( někdejší SNDVB - Pardubicko-Liberecká dráha ) a jeden most na Semmeringu - ty mají obdélníkovou základnu pilířů a kuželovou klenbu !!
S těmi barvičkami si určitě vyhraješ . Sám jsem nedávno barvil asi 10 000 dlažebních kostek na překladišti - viz http://www.railnet.sk/view.php?cisloclanku=2016010006 .
Zdraví Petr S.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník