Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
hank píše:Pettyl: S oplenem ano, ale ne nízkostěnné.
radeksindy píše:Nejmenší nízkostěnné vozy v meziválečném parku ČSD měly rozvor 3 m, ale většina jich měla mezi 3,5 až 4 m. Jako příklad třeba jeden z nejstarších, vyrobený původně pro KEB, u ČSD 101. vozová skupina.
hank píše:radeksindy: To je fakt řeč jak rozprávka. Původní dotaz zněl na nízkostěnné vozy rozvoru 2,7 m s oplenem, které se dochovaly do konce 20. let. Nejdřív napíšeš, že nejmenší nízkostěnné vozy měly rozvor přes 3 metry a pak (abys měl poslední slovo?) argumentuješ dvěma páry vozů které zřejmě nepřežily 30. léta... A přitom většina těch vozů kkStB - určitě stovky, ne-li tisíce - které se dožily II. sv. války, měla rozvor přes 4 metry. Typicky byla u vozů kkStB ložná délka 8,18 m a rozvor s brzdou 4,9 m, bez brzdy 4,35 m. Což platí pro vozy vysokostěnné, nízkostěnné i plošinové, s oplenem i bez něj. Akorát uhláky byly kratší. Ano, můžeme se dohadovat o vozech soukromých společností, třeba u komerciálek byly nízkostěnné vozy stejně krátké jako uhláky, ale výskyt nějakých unikátů a rarit asi fakt nemá cenu zobecňovat.
Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků