Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod kor » pát 19 úno, 2016 2:39 pm

kor píše:Večer se pokusím zúžení kabiny změřit...doma mám 3D model skutečné skříně 363.5. Myslím, že rozdíl měřitelný bude, protože to na špičce čumáku udělá určitě něco v řádech mm...Další co mi zaráží jsou ty "chlopně" kolem sekundárního vypružení.

Tak jsem lehce poměřil model skutečné skříně.
Šířka skříně 163 v oblasti podélníku 2940mm = 33,8mm , MTB 35,6 mm, rozdíl tedy 1,8mm.
Šířka kabiny na úplné "špici" (viz. obrázek) 2672mm = 30,8mm, MTB 33,6 mm, rozdíl tedy 2,8mm.
Z tohoto logicky plyne, že úhel zúžení kabiny je zcela špatně. A ať se na mne nikdo nezlobí ale rozdíl bezmála 3mm je opravdu dost...
Přílohy
001.jpg
kor
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 14 črc, 2008 8:57 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod kor » pát 19 úno, 2016 2:45 pm

Jo a ještě kryt klimatizace na střeše...

Délka krytu 1:87 = 12,8mm, MTB = 11,9mm
Šířka krytu 1:87 = 11,3mm, MTB = 13,7mm

A zrovna taková hodně viditelná věc...škoda
kor
 
Příspěvky: 7
Registrován: pon 14 črc, 2008 8:57 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod VojtikJ » pát 19 úno, 2016 4:04 pm

nemá cenu odpovídat. už několikrát jsem řekl že mi to sedí opticky sedí.

Nevím proč furt všichni brečíte a řešíte to jen tady...
Dokud si nebudete stěžovat přímo, nebo skrz prodejce, nemá to cenu.. Jediný kdo s tím něco zmůže jsou prodejci který na Váš popud přestanou odebírat nekvalitní modely..
končím diskuzi, proto že se tu opakujem furt dokola, dokolečka už X stránek.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Aleson » pát 19 úno, 2016 4:54 pm

Díky Jackovi za rozumnou recenzi ( i když o tom motoru by mě zajímalo víc, než jen konstatování, že je třípólový ).
Kdysi (tak před 35 lety) jsem krátce dělal autodráhové modely a ze západu se vozily za hříšný peníz (tuším kolem 80 až 100,-Kčs :-)) třípólové motory
Mabushi a ještě se tunily kobaltovými magnety ..... To byla precizní prácička tuším Made in Japan. Otáčky někde kolem 36000 a zvuk jak zubařská vrtačka
.... Ještě je někde mám. Ne že by se hodily do železničních modelů, ale šlo to pořádně udělat tehdy, šlo by to zas. No asi ne za 60 Kč. Na takovou
VC bych typoval ten motor z šestikoláka. :cry:
AL
P.S. Nesoulad rozměrů klimatizační jednotky by MTB vyřešilo speciální edicí "oldies" ES499.1002, která ji na střeše neměla :D
Aleson
 
Příspěvky: 449
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod halik » pát 19 úno, 2016 8:38 pm

Vážení pánové diskutující,
nevím co si o této diskuzi mám myslet.
1. přepočítávat veškeré rozměry předlohy na model je nesmysl
2. poloměr otáčení na kolejišti není zrovna modelový, resp. kdo z vás otáčí modely na 3 metrech?
3. pluh, madla prostě nezmenšíte tak abyste to dokázali vyrobit
Takže model je kompromis mezi tím co je možné vyrobit a tím aby to alespoň odpovídalo proporcím
halik
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 19 úno, 2016 11:51 pm

Tak tento model má cenu koupit až:
1) v tom bude kvalitní motor
2) pantograf vydrží přepravu v krabičce (viz foto v recenzi kolegy Petra Smutka) a nebude náchylný k poškození při běžné manipulaci
3) výrobce si dá alespoň tu práci aby si důkladně ohlídal zbarvení modelu - viz rozpory s reálnou mašinou zminované v jednom z předchozích příspěvků
4) výrobce vylepší kvalitu spasování dílů (křivě nalepený kryt klimatizace) a provedení nástřiku
5) výrobce případně změní politiku a za o dost menší rozumný peníze nabídne stavebnici s pojezdem...

A pokud vážené kolegium bude nákupem a omlouváním takových paskvilů podporovat existenci firem s tímto přístupem k výrobě modelů, rozumné kvality se nedočká nikdy!!!!!!! A to se týká jak modelů MTB, tak kohokoliv jiného. Milimetry sem, milimetry tam, okno menší, okno větší, hlavně když to tu naší mašinu připomíná, že... Před relativně nedávnem (dva roky?) tu proběhla bouřlivá diskuse nad modely Bai od Šikulů - výsledkem bylo předělání formy a vyrobení přesnějšího modelu (a to od výrobce který měl za sebou jen pár laserovánek...). Takže omluvy typu "MTB je přece malá, nová ale hlavně ČESKÁ firma" jsou v tomto kontextu naprosto nesmyslné. Je to totiž jen o vůli udělat pořádný produkt a o snaze se zlepšovat. V případě Má To Blbě je to ale házení hrachu na zeď za peníze nás všech co to kupujem... U mne MTB bardotkama a přestavníkama definitivně skončila - bardotky a přestavníky jsou evidentně to nej co MTB dosud vůbec vyrobilo a jak se nyní ukazuje, i v budoucnu vyrobí... A nadále si radši za ty naspořený tisícovky koupím kvalitnější produkty jakéhokoliv jiného výrobce, než firmy co se ani po čtyřech letech oprávněných připomínek, dobře míněných rad a nabídek spolupráce vůbec nedokáže poučit ze svých chyb...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod A2C » sob 20 úno, 2016 12:44 am

Myslím že tu boli celkom (úplne) vyčerpávajúco popísané chyby modelu, perfektne zhrnuté všetky poznatky aj pripomienky na nedbanlivosť a flákanie MTB
Tak by sme s tým mohli skončiť a nabudúce pridávať už len príspevky typu, odišiel mi motor, vyhorela elektronika, ledky presvitajú a MTB nie a nie dodať tienidlá pre ledky, dvojkolia sa sploštili, ulamujú sa mi pantografy, opraskáva farba, proste veci ktoré od MTB sa už proste dajú očakávať. :twisted:
Mimochodom Peter to vystihol asi najlepšie, bez zbytočných emócii ktoré samozrejme k MTB už patria.
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1711
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod TTmili » sob 20 úno, 2016 10:09 am

halik píše:Vážení pánové diskutující,
nevím co si o této diskuzi mám myslet.
1. přepočítávat veškeré rozměry předlohy na model je nesmysl
2. poloměr otáčení na kolejišti není zrovna modelový, resp. kdo z vás otáčí modely na 3 metrech?
3. pluh, madla prostě nezmenšíte tak abyste to dokázali vyrobit
Takže model je kompromis mezi tím co je možné vyrobit a tím aby to alespoň odpovídalo proporcím


Tohle snad nemyslíš vážně? Na to že kolega VojtikJ píše mnohdy hovadiny bez smyslu jen aby bránil MTB jsem si už zvyknul, nicméně tohle?
Ad 1. Pokud nemáme přepočítávat veškeré rozměry (nebo aspoň jejich nejzákladnější část) tak pomalu zklouzáváme na úroveň dětí na pískovišti. O tom přece ta modelařina je, co nejvěrněji zmenšovat realitu.
Ad 2. A tím chceš jako říct co? Jedni tu argumentují tím že MTB má širší skříň kvůli průjezdu oblouky, ejhle, ukáže se že i Piko i ACME projede při víceméně reálné šířce skříně ještě menší oblouk a už zase nemá nikdo výrobce právo kritizovat protože nejezdí v tělocvičně? Tohle jsou ty nejstupidnější obhajovací argumenty, délky staničních kolejí, poloměry oblouků a běžte si vyrábět modely sami.
Ad 3. Madla budiž, jsou omezená tloušťkou drátu, ale délku lze udělat libovolnou (když se chce) viz milion jiných modelů od jiných výrobců. A pluh že nejde udělat správně velký? A stupačka na pluhu je taky nevyrobitelný kompromis? Jaktože to Piko před víc jak 20ti lety zvládlo téměř správně? ACME před 2-3 lety také? Kuehn před 6ti lety taktéž?

Takže shrňme to, ano, model je o kompromisu, jsou určité věci co technologicky nejde vyrobit, nicméně se tím nedá omluvit totální neschopnost výrobce alespoň dodržet základní tvary a rozměry. Zvlášť ne když několik výrobců před ním jasně ukázalo že to jde.
A omlouvat firmu tím že se učí už nelze, u prvního modelu (Brejlák v TT) budiž, tam to byla katastrofa na první pohled, tam se to dá i pochopit. Ale proč znova a znova? Ono když to kreslí pořád stejným způsobem, pořád bez dostatečných podkladů, co hůř sami ty podklady odmítají, tak se nemůžeme divit. Nakreslil to blbě jednou, lidi to sežrali, nakreslí to tak znova. To vůbec není o technologiích.
A poznámce o "brečení" tady. Ono nám nic jiného nezbývá, prodejce (jak tady správně někteří poznamenávají) to živí, oni proti sobě nepůjdou, zvlášť když je dostatek kupujících bez toho aby reálnou mašinu měli nakoukanou. Bohužel. A pak tu je i fakt, že někteří prodejci jsou s MTB přímo jedna ruka, jejich chyby hájí, odůvodňují a snaží se to co nejvíc zakamuflovat, ale když přijdou Bardotky od Roca jen s trochu světlejším odstínem šedé (který se ale veskutečnosti na těch mašinách opravdu objevoval), tak okamžitě vyskakují jak čertíci z krabičky, reklamují celou várku, dělají debily ze všech co na model mohli mít vliv a co ho obhajují. To je pak těžké.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1745
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod halik » sob 20 úno, 2016 11:54 am

Tohle snad nemyslíš vážně? Na to že kolega VojtikJ píše mnohdy hovadiny bez smyslu jen aby bránil MTB jsem si už zvyknul, nicméně tohle?
Ad 1. Pokud nemáme přepočítávat veškeré rozměry (nebo aspoň jejich nejzákladnější část) tak pomalu zklouzáváme na úroveň dětí na pískovišti. O tom přece ta modelařina je, co nejvěrněji zmenšovat realitu.
Ad 2. A tím chceš jako říct co? Jedni tu argumentují tím že MTB má širší skříň kvůli průjezdu oblouky, ejhle, ukáže se že i Piko i ACME projede při víceméně reálné šířce skříně ještě menší oblouk a už zase nemá nikdo výrobce právo kritizovat protože nejezdí v tělocvičně? Tohle jsou ty nejstupidnější obhajovací argumenty, délky staničních kolejí, poloměry oblouků a běžte si vyrábět modely sami.
Ad 3. Madla budiž, jsou omezená tloušťkou drátu, ale délku lze udělat libovolnou (když se chce) viz milion jiných modelů od jiných výrobců. A pluh že nejde udělat správně velký? A stupačka na pluhu je taky nevyrobitelný kompromis? Jaktože to Piko před víc jak 20ti lety zvládlo téměř správně? ACME před 2-3 lety také? Kuehn před 6ti lety taktéž?

Takže shrňme to, ano, model je o kompromisu, jsou určité věci co technologicky nejde vyrobit, nicméně se tím nedá omluvit totální neschopnost výrobce alespoň dodržet základní tvary a rozměry. Zvlášť ne když několik výrobců před ním jasně ukázalo že to jde.
A omlouvat firmu tím že se učí už nelze, u prvního modelu (Brejlák v TT) budiž, tam to byla katastrofa na první pohled, tam se to dá i pochopit. Ale proč znova a znova? Ono když to kreslí pořád stejným způsobem, pořád bez dostatečných podkladů, co hůř sami ty podklady odmítají, tak se nemůžeme divit. Nakreslil to blbě jednou, lidi to sežrali, nakreslí to tak znova. To vůbec není o technologiích.
A poznámce o "brečení" tady. Ono nám nic jiného nezbývá, prodejce (jak tady správně někteří poznamenávají) to živí, oni proti sobě nepůjdou, zvlášť když je dostatek kupujících bez toho aby reálnou mašinu měli nakoukanou. Bohužel. A pak tu je i fakt, že někteří prodejci jsou s MTB přímo jedna ruka, jejich chyby hájí, odůvodňují a snaží se to co nejvíc zakamuflovat, ale když přijdou Bardotky od Roca jen s trochu světlejším odstínem šedé (který se ale veskutečnosti na těch mašinách opravdu objevoval), tak okamžitě vyskakují jak čertíci z krabičky, reklamují celou várku, dělají debily ze všech co na model mohli mít vliv a co ho obhajují. To je pak těžké.[/quote]




Myslím to vážně, tedy pokud se tady na diskuzi řeší desetiny mm.
Některé rozměry sice dodržíš, ale už se ti tam nevejde motor, LED osvětlení apod.
Neobhajuji MTB, a už vůbec ne jejich výstupní kontrolu.
Pluh uděláš velký jen ve dvou rozměrech, ten třetí je zase kompromis. Protože po přepočtení je z pluhu pancíř.
Tak by se dalo pokračovat do nekonečna.
halik
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát 21 pro, 2012 7:53 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod michalctt » sob 20 úno, 2016 1:05 pm

caruso82 píše:Michalctt, ďakujem, určite máš už aj nejaké video ak sa dá mohol by si sa s nami oň podeliť?


Zdravím to video som v noci urobil. Predtým boli na lokomotíve dorobené stupačky pre posunovača, zvýraznené okenné rámy, natreté biele lemovanie nárazníkov, žlté stupačky pod dverami, vložená prepážka zabraňujúca priehľadnosti cez vetráky a antény na streche.Taktež bol osadený zvukový dekóder a repro, ale zatiaľ tam nie je originálny zvuk 163 ky, ten zatiaľ nie je k dispozícii.
Tie zberaču sú naozaj veľmi krehké a tak som ich už aj ja viackrát opäť skladal. Zato jazdné vlastosti sú dobré a ťažná sila výborná. V závere videa je aj najpomalšia možná jazda pred zavesením na vlak.
Každý si na základe aj tohto videa môže urobiť svoj názor na túto lokomotívu, popísané ju tu na fóre toho dosť. V mojich videach nájdete aj Okuliarniky a Bardotky od Roca, Rakaňu od MTB, ale aj ozaj špičkovú prácu v podobe Pomaranča od pána Šefčíka a lahôdku v podobe Štokra od Elkomu. Ale to je už asi iná cenová kategória. Takže môžete posudzovať.

Odkaz na VIDEO : https://www.youtube.com/watch?v=gqp13bARMFc
Přílohy
IMG_7801.JPG
michalctt
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon 20 črc, 2015 9:11 am

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Jacek » sob 20 úno, 2016 1:48 pm

Pěkné. Jen těm zvukům cosi chybí...
http://www.jacek-modely.cz/zvukove-proj ... 3-362-363/
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod viky » sob 20 úno, 2016 2:07 pm

Já furt marně přemýšlím který rozměr byl změněn kvuli pojezdu, technologii výroby nebo dokonce kvuli ekonomice.
Kdyby tady šlo o "desetiny" tak by to bylo super!
Tady jde hlavně o úhly a proporce modelu.
Pokud bude vše na modelu jen o desetiny mm zmenšeno tak proporce jsou pořád ok.
Ale pokud bude jedno okno menší, vedle druhé větší a ani nebude excentricky umístěno (dveře) jak má být tak je to problém!!!
Také když bude boční šikmé okno na stanovišti nahoře zkráceno o (0.9 mm) a dole o (0.6mm) tak se změní úhel zkosení.
Pak ani hrana okna nekopíruje hranu skříně!!!

A to by jsme mohli pokračovat na celou stranu.

Pro mne zbytečné chyby na modelu:

Rozteč nárazníků.
Průměr dvojkolí.
Šířka příčníku podvozku, je součástí masky a né skříně. (stejně široký jako pružiny sekundárního vypružení. Má být užší!)
Šířka skříně.
Špatný úhel zkosení střech (boky) a zkosení kabin. (Pak to rozhodí šířku střech, změní tvary bedny odporníků, bedny klimatizací, atd)
Spodní hrana bedny odporníků není zapuštěna do bočnice.
Délka madel.
Velikost a umístění oken.
Prolisy (velikost a umístění)
Čelník není stejně široký jako kabina !!! (to se ještě nepovedlo žádnému výrobci)
Záhadné kostky na čelníku pod vzduchovýma hadicema.
Náhodně rozmístněné detaily (např víka pod stěračema)
Schůdky pod kabinou a stupačky v bočnici.
Pluhy (jsou moc utopené)

Mohu se také mýlit. Pokud nějaká z těchto chyb má jakékoli racionální vysvětlení proč vznikla tak to klidně napište.
Podle mne tyto chyby nemuseli být a to i za stejnou cenu modelu!!!

Paradoxně kritici i zastánci MTB usilují o tu samou věc.
Chtěli by modely od této firmy.
Zastánci jsou spokojeni s modely za každou cenu.
Kritici by modely kupovali taky, jen kdyby modely nebyli zbytečně a opakovaně modelově a funkčně znehodnocovány.
Vzniká zajímavá situace, tedy zastánci a chlácholiči MTB firmu utvrzují v její politice a tím pádem v nižším odbytu modelů.
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod jihous » pon 22 úno, 2016 7:56 am

Petr Zatrepalek píše:ak tento model má cenu koupit až:
Před relativně nedávnem (dva roky?) tu proběhla bouřlivá diskuse nad modely Bai od Šikulů - výsledkem bylo předělání formy a vyrobení přesnějšího modelu (a to od výrobce který měl za sebou jen pár laserovánek...).



Krásně řečeno, jenom už od té doby nic dalšího nevydali.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod George V. » pon 22 úno, 2016 7:58 am

Ale vydali. Služební vůz Da, a to ve dvou provedeních...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3268
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrická lokomotiva 16x/36x od MTB

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 22 úno, 2016 9:39 am

Ano, raději si dva či pět let počkám na pořádný model, než abych riskoval nákup nepovedených a odfláknutých modelů-rychlokvašek, kterýma se "někdo" snaží jen zacpat díru na trhu a, nízkou cenou na úkor kvality, eliminovat případnou konkurenci... Pokud jde o Šikuly/Igru - tak je pravda že krom služebáku ještě nic dalšího kolejového nenabídly, nicméně v mezičase je od nich na trhu spousta dalších nových modelů jiného druhu. To, že zbrkle neanoncují případný další projekt modelu kolejového vozidla se dá interpretovat třeba takto:
a) nic nechtějí uspěchat a v klidu připravují nový model
b) prodejem jiných, méně investičně náročných výrobků se léčí z finanční rány způsobené předěláním formy, která, podotýkám znovu, následovala po kritice už prakticky hotového modelu
c) nemají zájem o výrobu dalšího modelu kolejového vozidla, což, jsou-li mé informace z "druhé" ruky platné, není pravda...

Zatím mi v této branži - vláčky HO - není známa žádná firma která by k takovému kroku, jako je razantní zásah do již hotové formy, sáhla. A to Šikulům/Igře slouží jen a jen ke cti. MTB se v tomto porovnání drží za nimi až v žumpě kdesi pod chvostem - mám-li použít vhodný příměr k tomu, jak rozdílný přístup mají obě jmenované firmy ke snaze řešit oprávněnou kritiku... To i námi tolik kritizovaný ROCO je lepší - alespoň se můžu u "jejich" čsd/čd mašin spolehnout, že mi ten motorek a převody v mašině nekleknou a pantograf se nerozpadne... Nicméně, abych MTB přiznal alespoň jeden bodík - po kritice p. Báňa začal k HO bardotkám dodávat i děrovaný pluhy...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků