Jak jsem slíbil,tak jsem učinil...
Šerlišská místní dráha TT/1:120 3600 x 1400 TILLIG/15°(segmentové)
Dávno zhaslá sláva skláren v Orlických horách.Než k nim stačily doputovat koleje,zhasly pece,sklárny zbourány a jen v muzeích se připomíná jejich sláva překrásnými skleněnými dílky.Tak jsem se pokusil malinko zasnít
.
V Šerlichu zahajuje 313.4 posun a naproti ve stanici Jadrné,křižují dva věžáky.Po hlavní trati uhání "Modrý šíp".Na této lokálce vládne velmi čilý dopravní ruch jak v osobní tak i v nákladní.
Komu se bude zdát,že horní trať je moc odkrytá,stačí zalesnit svah tratě.Na tak malém prostoru i tři tratě se mi zdají kapku moc,snaha byla nechat co nejvíce odkrytou hlavní trať a když popíšu vývoj tratě....Ještě k té vratné smyčce,která má funkci výhybny Říčky.Nechtěl jsem použít poloměry R267.Na celém kolejišti jsou jen R310.Takže výhybna vypadá jak vypadá,prostor 900 x 1000 vám moc šancí nedává.
Na začátku nebylo nic.Pak páni natáhli koleje do nevelkého městečka a koleje pokračovaly směrem na Moravu.Jelikož oblast je bohatá na základní suroviny pro výrobu skla,na trať kde máme situovanou odbočku Lomy,se napojila vlečka skláren v Jadrné.Stanice zde nebyla.Další sklárna a velký rozmach měla na opačném konci v místě Šerlich.Zájem byl též o rychlý odbyt výrobků a dovoz surovin.Hloubalo se,dumalo se,kreslilo až se navrhlo vedle vlečky v Jadrné postavit úvra-
ťovou stanici a od ní vést koleje do Šerlichu.Nešlo tak o potěchu oka na tratě,ale o důležitost nákladní dopravy.Už jen ty tři mosty a malý tunel,co stálo zlatek......
Ale když mají tunel Rokytniční,tak my můžeme mít též.A vyplatilo se.