od Michal Šuhajda » stř 10 úno, 2016 1:24 pm
Pojezd (bez rámu s válci a rozvodem) jsem podrobil dalšímu pokusu o zprovoznění. Naprosto nepochopitelné pro mě bylo, že pojezd bez převopdovky a pohonu (postrkovaný prstem) jezdil zlehka, nicméně po montáži převodovky a motoru a připojení se lokomotiva sice rozjela, ale po dvou otočeních kol se pojezdy vždy kousnul a motor s ním nepohnul. Místo likvidace motoru jsem po několika pokusech opět převodovku sundal a pojezd opět jezdil zlehka.
Po studování příčiny jsem zjistil, že první spř. náprava má při pohonu spojnicemi výraznou tendenci posunout se do strany , a pak dojde k zablopkování. Při postrkování rukou se tato chyba neprojevila. Zkusil jsem mírně protáhnout výstružníkem oka ve spojnicích a pořád nic. Nakonec pomohlo až důkladné namazání ložisek nápravy. Řešil jsem to lékařskou vazelíno, ale mám trochu obavu z postupného "zaprášení". Nicmémě výsledek se dostavil, po milionté se ukázalo, že kdo maže, ten jede a po zpětném namontování převodovky a motoru se milý pojezd rozjel naprosto excelentně a plynule. Úspěšně jsem s ním na obě strany projel kolejiště (dvě jízdy pokaždé cca 25m tam a 25m zpět) a žádná chyba se neprojevila. Posun minimální rychlostí (cca 1 cm /5 s) je naprosto klidný a plynulý bez cukání, trhání, či přemáhání nějakého odporu. Jediné co se občas projevilo byl horší sběr, za který mohlo nevyvážení pojezdu (lehký předek)nicméně ještě popřemýšlím zda do lokomotivy nedoplnit powerpack.
Zároveň jsem podobně zajížděl i Prasátko, které mě mile překvapilo. Projelo celé kolejiště bez zastavení mimo jediného úseku, kde jsem při kontrole našel lepidlo, které do tunelu prokáplo z horní krajiny.
Tyto úspěchy mi dodaly energii, že jsem se pustil do opravy poškozeného rámu a rozvodu. Doufám, že provoz z kompletním rozvodem mé opět opětovné nadšení nezkalí. Musím zaťukat, aby Ušatá nešla opět na čas k ledu...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat