464.0

Založte si vlastní témata a prezentuje zde stavbu vlastních modelů od A do Z. Pouze lokomotivy, vozy či stavby. Ne kolejiště.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: 464.0

Příspěvekod Popopo » sob 09 led, 2016 1:59 pm

Mimochodem, jak na protikliku netrápí jen mě a Vás - takže Markits vloni přišel s novinkou: http://markits.com/news.html . Objednám a vyzkouším.
Uživatelský avatar
Popopo
 
Příspěvky: 370
Registrován: pát 04 led, 2008 9:07 am
Bydliště: Hostivice

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 09 led, 2016 8:20 pm

Kdybych zanevřel, tak prasátko nekoupím. Musím říct, že c se týká pojezdu je to výborný lék na frustracez 464.0 No tak výhledově přemýšlím o Hurvínkovi, ale páry budou chtít delší čas.
S pětasedmou držím palce opravdu moc, pokud bude řešená komplet a Ušatá se přece jen rozjede budu o ní uvažovat (a možná , že i když se Ušatá nerizjede a zůstane ve vitríně....
Co se týká skutečných parních lokomotiv traduje se historka: "Když ve Škodovce stavěli první lokomotivu 434.1 vyrobili a setsavili vše naprosto přesně bez jakýchkoli tolerancí. Jenže lokomotiva se odmítala pohybovat. Teprve po vytvoření patřičných vůlí se lokomotiva rozjela..." No nejspíš je to taková ta latina, ale přesto myslím myslím, že to skutečnost vystihuje celkem přesně. Podobně jako to že když na parní lokomotivě při jízdě nic nemlátilo, neskřípalo, nebo jinak nehlučelo fíra čuchal nějakej průšvih...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Brejla » ned 10 led, 2016 7:48 am

To mně něco připomnělo: "Když mně ráno při probuzení nic nebolí, jsem nejspíš už mrtvý" :mrgreen:
Brejla
 
Příspěvky: 897
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: 464.0

Příspěvekod up.challenger » ned 17 led, 2016 3:06 pm

Dobrý den,

musím říci, že stavebnice 464.0 se mně velmi líbí a rád bych si ji v budoucnu postavil. Mým zaměřením jsou sice německé železnice (kromě DR-DDR), ale rád bych si postavil nějakou páru naší konstrukce.

Důležité je, že se ty problémy s pojezdem nakonec dají řešit. Každopádně smekám před konstruktéry, mezi které patří pan Gülich - dělají průkopnickou a záslužnou práci. A klobouk dolů před modeláři, kteří jsou schopni tyto stavebnice dát dohromady.

Jen mně připadá, že to u nás máme trochu upracované - pájet spojnice z několika vrstev, na to by se Němec nejspíše vykašlal... Když vezmeme například stavebnice od Weinerta, tam je kombinace mosazných odlitků, odlitků ze zinkohliníkové slitiny a leptaných plechů. Pojezd bývá do značné míry připraven, odpadají obrovské nervy (alespoň pokud jde o převodovky a ozubená kola na nápravách).

Díval jsem se na stránky pana Cekula - nabízí stavebnice, které se mají napasovat na staré východoněmecké pojezdy Piko, konkrétně BR 55 a BR 01. Říkám si, to je přece pořádný krok zpátky, jízdní vlastnosti těch modelů nebyly nikterak kouzelné ani na poměry, na jaké jsme byli zvyklí před čtyřiceti lety. Dnes jsou beznadějně zastaralé, podceňovat nelze ani stáří nekvalitních materiálů, ze kterých byly v modelářském pravěku vyrobeny.

Ale je možné, že by nakonec náš modelář měl být šťastný, že to vůbec alespoň nějak jezdí a že se vyhne vlastní stavbě pojezdu.
up.challenger
 
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 05 srp, 2010 7:25 am

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 27 led, 2016 11:12 pm

Tak nová převodovka je doma, pomalu začnu se zprovozňováním. Jenomže teď má prioritu jiná závada. Abych se nenudil, začaly mě zlobit veksle v SN... (jediné ovládané přes DCC). Tahle elektrotechnika fakt není pro mě, zlaté bowdeny a mechanické přestavníky...
No a hlavně se po delší době vrací chuť začít na 464.0 něco dělat...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod Charlie » čtv 28 led, 2016 9:18 pm

Držím palce a jsem zvědavý. Ať se daří.
Charlie
ČSD, H0, H0e, DCC a ještě trochu BTTB
Uživatelský avatar
Charlie
 
Příspěvky: 223
Registrován: čtv 15 led, 2009 7:24 pm
Bydliště: Luka nad Jihlavou

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 10 úno, 2016 1:24 pm

Pojezd (bez rámu s válci a rozvodem) jsem podrobil dalšímu pokusu o zprovoznění. Naprosto nepochopitelné pro mě bylo, že pojezd bez převopdovky a pohonu (postrkovaný prstem) jezdil zlehka, nicméně po montáži převodovky a motoru a připojení se lokomotiva sice rozjela, ale po dvou otočeních kol se pojezdy vždy kousnul a motor s ním nepohnul. Místo likvidace motoru jsem po několika pokusech opět převodovku sundal a pojezd opět jezdil zlehka.
Po studování příčiny jsem zjistil, že první spř. náprava má při pohonu spojnicemi výraznou tendenci posunout se do strany , a pak dojde k zablopkování. Při postrkování rukou se tato chyba neprojevila. Zkusil jsem mírně protáhnout výstružníkem oka ve spojnicích a pořád nic. Nakonec pomohlo až důkladné namazání ložisek nápravy. Řešil jsem to lékařskou vazelíno, ale mám trochu obavu z postupného "zaprášení". Nicmémě výsledek se dostavil, po milionté se ukázalo, že kdo maže, ten jede a po zpětném namontování převodovky a motoru se milý pojezd rozjel naprosto excelentně a plynule. Úspěšně jsem s ním na obě strany projel kolejiště (dvě jízdy pokaždé cca 25m tam a 25m zpět) a žádná chyba se neprojevila. Posun minimální rychlostí (cca 1 cm /5 s) je naprosto klidný a plynulý bez cukání, trhání, či přemáhání nějakého odporu. Jediné co se občas projevilo byl horší sběr, za který mohlo nevyvážení pojezdu (lehký předek)nicméně ještě popřemýšlím zda do lokomotivy nedoplnit powerpack.
Zároveň jsem podobně zajížděl i Prasátko, které mě mile překvapilo. Projelo celé kolejiště bez zastavení mimo jediného úseku, kde jsem při kontrole našel lepidlo, které do tunelu prokáplo z horní krajiny.
Tyto úspěchy mi dodaly energii, že jsem se pustil do opravy poškozeného rámu a rozvodu. Doufám, že provoz z kompletním rozvodem mé opět opětovné nadšení nezkalí. Musím zaťukat, aby Ušatá nešla opět na čas k ledu...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod greenery » stř 10 úno, 2016 1:55 pm

Tak to jsou dobré zprávy. Jsem zvědav, jak to dopadne s tou protiklikou.
greenery
 
Příspěvky: 924
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: 464.0

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 10 úno, 2016 10:34 pm

Jen telegraficky. Pojezd jezdí parádně i s rozvodem, až na ty poonděný protikliky. Ty se tam pořád mrdlají jak vocas. Kromě toho, že to vypadá blbě, ještě povolují matku od ojnice, i když jsem ji zakápnul závit maskolem. Takže si na dlouhý projíždění netroufnu. Nechci hledat matku po celé půdě.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: 464.0

Příspěvekod KE-pavuk » stř 30 lis, 2016 6:11 am

JA som matky poistil Wurth lepidlom na zavity a max. spokojnost. vcera asi pol hodinove testovanie be naznakov povolovania :-)
KE-pavuk
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob 20 srp, 2011 4:51 am
Bydliště: Košice

Re: 464.0

Příspěvekod Rendolph1 » sob 23 pro, 2017 2:18 pm

Ada píše:Ahoj Všem,

Nevím kam stím.

Děkuju za radu

Zdeněk


Jsem na tom podobně :( ,kam patří ta věcička úplně na pravo ve 3 řadě čtverců,co to je?
Děkuju
Rendolph1
 
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30 led, 2016 6:17 pm
Bydliště: Bulhary

Předchozí

Zpět na Mám rozestavěno (máme rozestavěno)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků