Celý popis vzniku "domácích modulů" s rozhraním dle standardu Fremo popíšu v článku na webu OstraMo. Možná ještě jednou důvody a použitá řešení:
- mám moduly dle standardu Fremo, chci se nadále účastnit provozních setkání s těmito moduly
- doma jsem měl vždy postavenu část svých modulů - odbočku, část Lipové, zastávku - v rozsahu jak se do místnosti vejde, z důvodu práce na nich a taky ať mám kde zkoušet vozidla
- toto řešení pro zkoušky vozidel nevyhovuje, prostě 4 metry je málo
- inspirace byla od kamaráda Radka s oválem, kdy má Radek v oblouku i vlečku cihelny (modul má jiný rozměr než klasický oblouk), zároveň využil své stanice Kadaň
- bylo zvoleno nejjednodušší řešení - doplnit klasické moduly dalšími - "domácími", které nebudou mít parametry klasických, ale umožní mi klasických modulů využít
- pro maximální využití klasických modulů Fremo - jsou použity do oválu zastávka Hradec u Jeseníka (naposledy použita na setkání ve Vratimově) a na opačnou stranu klubové H.Heřmanice (v modulišti v klubu nejsou nyní použity) nebo vypůjčený Nevidov
- k tomuto řešení jsou přizpůsobena použitá čela dle Fremo na konci oblouků - na straně zastávky B-B, na straně stanice E-B
- v rámci soběstačnosti a univerzálního využití bude postavena stanice Světlá Hora - pro doma i provozní setkání dle Fremo, malých stanic do místní trati řízené dle D3 není nikdy dost
- nově postaveno - 6x oblouk R 700 mm, technické minimum pro vozidla OstraMo je 600 mm - zejména z důvodu použití třmenového spřáhla a zkrácení mezery mezi vozidly - posunutí spřáhla směrem pod vůz
- použití oblouku o tomto poloměru ověřeno, technicky bez problémů
- dvě dvojice oblouků lze přehazovat mezi sebou, takže oblouky mohou měnit svůj vzhled
- použity pro oblouky čela Fremo vysoká tvaru B a E, kdo bojuje se kladovatelnosti může použít i nízká (ušetří na výšku cca 60 cm - při 6 modulech), ale má to omezení v nemožnosti udělat například most s cestou, který mám na oblouku já (tak hluboké údolí na nízkých čelech nelze), šířka obloukových modulů je pouze 43 cm díky natočeným čelům
- rovné úseky lze doplnit v rámci oválu moduly např. rovnými 30 cm a tím umožnit vložení i jiných modulů do obou rovinek - s jinými kombinacemi čel, např. na jednu stranu zastávku s nákladištěm H.Heřmanice a na druhou stranu Nevidov
- rozměrově ovál potřebuje k postavení prostor 190 x 405 cm. lze jej ovládat z vnějšku i zevnitř
- výška kolejí je v 90 cm, umožňuje překročení některého nábytku - např. sedačky v obýváku
- k postavení použity klasické nohy OstraMo - ocelový jekl se stavitelnou šroubovanou patkou, připevněný do modulu dvěma vratovými šrouby
- napájení DCC (napájení kolejí) klasicky dle Fremo -zdířka/banánek 4 mm, při pohledu směrem ke konci modulu vpravo banánek a vlevo zdířka
- cílem nebylo vybudování domácího kolejiště s větší síti kolejí, ale jednoduché moduliště postavitelné během 1 hodiny a skladovatelné v univerzálních čelech OstraMo
- postavením 6x oblouk (zatím bez dokončené krajiny) to bylo během 3 týdnů splněno

- výhodou tohoto řešení je variabilita, rychle postavitelné, částečně kombinované s využitím modulů na setkáních dle Fremo, možnost doplňování a kombinování s dalšími moduly, po zabalení možné skladovat kdekoliv na suchém místě, tím vyřešena otázka ochrany před prachem - není to nábytek kde lze prach utřít
- nevýhodou poměrně jednoduché kolejové schéma i když nic nebrání postavit na modul 2x 120 cm třeba pěkný vlečkový areál - panelárna, vápenka, mrazírny.... a mít jej na protilehlé straně od stanice
