Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 20 pro, 2015 9:37 am

Tomáš píše:A co říkáte na celkovou stavbu? Pro samé křížení na to ani nezbyl čas :roll:

http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#Muj_film_HD_2.jpg

No máš to krásný Tomáši. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Ferda » ned 20 pro, 2015 9:40 am

Dej tam dvojitý přepínač. Jinak si zaděláš na problémy, když přepneš jen jeden tak budeš ve skratu.
Přílohy
XX-Elektro_002.jpg
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 20 pro, 2015 9:51 am

Ferda píše:Dej tam dvojitý přepínač. Jinak si zaděláš na problémy, když přepneš jen jeden tak budeš ve skratu.


No chtěl jsem použít přepínače buď 6nožičkový nebo 9nožičkový ..může být?

Jedna trojice = ovládá přestavník
Druhá trojice = ovládá další příslušenství (relé indikaci vlakové cesty atp.)
Třetí trojice = mění polaritu té srdcovky. (tady můžu napojit obě ty strany)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Myšpulín » ned 20 pro, 2015 12:22 pm

Problém je v tom, že při ovládání máš:
1) všechny výhybky přímo a na napájení těch zelených nemusíš koukat
2) všechny výhybky do odbočky a pak se rozlišuje:
a) cesta zleva dole doprava nahoru a opačně - jedna poloha přepínače
b) cesta zprava dole doleva nahoru a opačně - druhá poloha přepínače

Takže potřebuješ přepínač, který má tři polohy (žádná není vypnuto - odpojeno) nebo dva klasické přepínače, jeden na přestavníky 1) 2) a druhý na směr jízdy křížem a) b).
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » ned 20 pro, 2015 12:56 pm

Tomáš píše:Takže takhle? Doufám,že se v tom lze vyznat.

Ano,ale musí celej přepínač fungovat společně s postavením vlakové cesty :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Brejla » ned 20 pro, 2015 1:10 pm

Změň to místo řezu a nemusíš řešit tyhle složitosti a případné omyly.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » ned 20 pro, 2015 3:13 pm

Tomáš píše:
Brejla píše:Dobrý. A když řízneš ty světle růžový obloukový části až v místě jejich spojení (jak ti už dříve kreslil Barbucha), tak se obejdeš i bez těch přepínačů. :mrgreen:


:cry: :| pozdě. Už jsem vedl řez.


To máš z toho, že neposloucháš starší (já si radši věci zjednodušuju) a co se týče ostatního, máš to hezký, i když to furt neopakuju, byť sleduju :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 20 pro, 2015 9:16 pm

Takže shrnutí dnešního dne:
Na závěr,jsem vyzkoušel jednu větev znovu spojit v místě mého řezu a odsál jsem spojení v té špičce. Takže vznikl nový stav,podle Barbuchova návrhu. Zkrat se nekonal,bohužel pouze do té doby než na ní najela lokomotiva. Nezkoumal jsem proč,ale jakmile kolečka najely do té špičky a spojily jí,nastal zkrat. Takže jsem to znovu spájel a obnovil mezeru dle mého řezu. Pak jsem propájel znovu ten kříž. Toto mělo za následek to,že jedinou nenapájenou částí se stalo to "véčko" označené oranžově. Vše ostatní je pod proudem a bez zkratu. Všechny nápravové lokomotivy tím nyní projedou bez ztráty kytičky. Pouze malé lokomotivy (v mém případě rosnička) má problém. Tak se na tom "véčku" zastaví. Z toho pro mě plyne jednoduchá otázka,kterou si budu muset promyslet,zda má cenu složitě toto místo napájet (asi by to dobrý bylo,ale nevím,jestli to není nad moje síly,zmáknout všechny ty vazby) a nebo se na to vybodnout a těch pár mašin tím křížem neposílat. V rovném směru není problém ani u rosničky.
Asi to dopadne tak,že při montáži přestavníků ( napadlo mě ještě,jestli se o polaritu nemůže starat kontakt přestavníku Conrád. Sice je primárně pro ohlas,ale možná by to šlo) rozhodnu jestli s tím něco udělám,nebo to nechám tak jak je.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » ned 20 pro, 2015 9:43 pm

Tome, to musíš říznout tak, aby se kola nedotýkala vodivé části, zbytek klidně můžeš vyplnit sajrajtem tavné pistole a zabrousit, případně něčím jiným, aby to nedrncalo. To je snad logický, ne?
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 21 pro, 2015 7:04 am

Já vím,ale není to tak jednoduchý,ono na TT se nedá jít s flexou a kladivem jako na H0 :mrgreen: Ne vážně mám strach už do toho víc řezat,aby se to celý nerozpadlo,přeci jen to není tovární výrobek. Sebemenší zásah se už může projevit na špatné sjízdnosti.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod hopeter » pon 21 pro, 2015 10:35 am

S řezáním a propojením ti moc neporadím. Ale pokud potřebuješ přepínání tak ti poradím přestavníky MP-1 od MTB. Mají v sobě přepínač ( i s pojistkou ) a můžeš je mít ovládané přepínačem ( kde získáš další přepínací kontakty ), protože přestavníky mají svoje koncáky a stálý proud jim tedy nevadí. Cena cca 300,-Kč je vcelku rozumná.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Myšpulín » pon 21 pro, 2015 3:59 pm

Bacha na to přepínat to přestavníkem spolu s vexlí. Netvrdím že to nejde, ale je potřeba udělat vhodné vazby. Lépe samostatný přepínač či bistabilní relé (třeba to historické od Zeuke) a nebo samostatný přestavník bez výhybky (doufám, že to tak hopeter myslel).

Jinak již jsem zapomněl, jak vlastně výhybky ovládáš.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 21 pro, 2015 7:19 pm

Myšpulín píše:
Jinak již jsem zapomněl, jak vlastně výhybky ovládáš.


http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=3432
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Myšpulín » úte 22 pro, 2015 6:19 pm

Chybná otázka. Jak ovládáš přestavníky (čím)?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » úte 22 pro, 2015 6:20 pm

Jestli si dobře pamatuji,tak něco psal o bowdenech.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 3 návštevníků