martin.40 píše:Na základce (před 20 rokama) jsem podobný viděl u kamaráda. ten měl ale doslova vlakodrom. na stejnym prostoru těch koleji bylo víc. tak jsem si to zredukoval tak aby se mi to líbilo.
Ahoj Martine,
Zkus kouknout nejan na plánky, ale i na diskuze k nim. Je tam dost připomínek ,které pasují i na Tvůj plánek.
Nedovedu si představit jak mohlo být kamarádovo kolejiště ještě plnější, i ten Tvůj návrh je dost přeplácaný a někdy zbvtečně.
Napřed napíšu trochu dost kritiky a pak zkusím něco navrhnout, (to jen abys četl až do konce

)samozřejmě je jen na Tobě co si z toho vybereš.
Podle Tvých příspěvků nechceš nic složitého (kolejiště do více pater, smyčky apod.) ale přesto navrhuješ kolejiště s třemi okruhy

Proč
Hlavní problém kolejiště je v tom, že se na malý prostor snažíš nacpat co nejvíc tratí (okruhů) jenže na každé může být jen jeden vlak, protože vlaky se nemají, kde předjíždět, křižovat, otáčet, přepřahat.... Jezdění jedním i dvěma vlaky pořád dokola max. s možností střídat jetli pojede do tunelu nebo přes most velmi brzo omrzí.
Chybí ti nejen skryté nádraží, kde bys mohl vlaky uklidit, aby nemusely stále kroužit po oválu, ale všechny tratě

Z PĚTI SMĚRŮ

se ti zbíhají v pidinádražíčku, do kterého ústí ještě tři vlečky.
Nádraží má pouhé dvě průjezdné koleje a jednu kusou odstavnou (mmch. dost podivně umístěnou). Podobná uzlová železniční stanice je u nás třeba Stará Paka, nebo Rakovník (viz diskuzi v sekci Čechy)
Celé kolejiště pořád působí zvláštním dojmem, že jsou všude jen koleje, Možná je to i tím, že modrý ovál je v celé délce vidět a vlečky vedou napříč celým kolejištěm a vlastně se s modrou tratí téměř spojí.
1. doporučuju ještě trochu
ubrat z množství tratí.
Určitě bych vypustil "oranžovou" trať. Namísto výhybky v tunelu vybuduj radši
2.
skryté nádraží. Moc velké se tam asi nevejde, ale aspoň dvě průjezdné koleje a ještě nějakou kusou, třeba na odstaven motoráku.
Otázka je jestli nechat modrou trať do okruhu, já bych zrušil oblouk vpravo a z modré trati udělal lokálku stoupající do hor a nad tunelem nebo udělal koncovou staničku.
3.
Úprava "hlavní" stanice, Přidat ještě aspoň jednu průjezdnou kolej a nějakou tu kolej manipulační. V nádraží musí být minimálně dvě koleje pro křižování vlaků a minimálně jedna pro každou další trať, která ústí do stanice. Pak samozřejmě nějaká ta kolej manipulační pro posun a odstavování vozů.
4. Zkus vlečky trošku víc soustředit do jednoho prostoru, zbyde ti víc místa nejan na nějaký ten kousek volné přírody (třeba i další pole

) ale i na samotné nádraží.
5. Fígl pokud opravdu nechceš dělat skryté nádraží v tunelu. Odděl si část (nejlépe zadní) kolejiště kulisou, která Ti kolejiště rozdělí (ukončí) a nádraží skryj za kulisu.
(někde jsem viděl plánek, kde bylo kolejiště s obyčejným oválem rozděleno skoro přesně napůl , trať vedla do "tunelu" což byla jen "díra" skrz kulisu. Z jedné stany bylo město s nádražím z druhé venkovská stanička.)
6. Neboj se stavby do patra, a neboj se smyček. Zase taková věda to není.
Hodně zdaru a nápadů
Ku..a, to mi to kecá (vlastně píše).... sem se nějak rozjel...
