Po delší době jsem se rozhoupal ne k přestavbě, ale ke kompletní stavbě. Už mi chybí stavby parních lokomotiv. Přeci jen, 12let je stavět profesně a pak přejít jinam...

Na mušku jsem si vzal čtyřkoláka 434.2186 , který jezdí na posázavských linkách a tudíž bude jezdit i na modulovce KŽM Praha 3, která je z větší části Posázavským pacifikem motivovaná. Předem upozorňuji, že nejsem počítač nýtů a tudíž mi nejde o naprostou přesnost rozměrů, ale aby to celkově dobře vypadalo a slušně a spolehlivě jezdilo.
Prapůvodně se mělo jednat pouze o odlitek posazen na pojezdu BR92 BTTB.
Ale... Jak už to bývá...
Odlitkový tendr byl tak křivý, že jsem zakoupil leptanou stavebnici tendru 516.0 od DK-modelu a v úvaze byla možnost postavit pojezd do tendru (převodovka komplet novostavba) a lokomotiva z odlitku na pojezdu BR92 BTTB by byla tendrem tlačena. Jízdní vlastnosti BTTB pojezdu jsou poplatné době svého vzniku a remotorizace není samospasitelná.
Následně se mi nelíbila kola na pojezdu BTTB a ojnice s jednopravítkovým křižákem. Čtyřkolák má křižák na dvoupravítkovém vedení. Takže, zas, prohledávání modelářského "haraburdí" přineslo další variantu

Další postup popíšu podle postupu stavby. Toto vlákno jsem otevřel ne pro chlubení, ale jako motivaci pro "hračičky" či modeláře, kteří se mohou inspirovat a postavit model i lepší než já. Mne samotnému je motivací podobné téma ve velikosti H0 - viewtopic.php?f=3&t=8890 a stavba čtyřkoláku v TT na http://rak-man.sweb.cz/434.html .