Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 10:55 am

milan ferdián píše:
HonzaM píše:PECO je perfektní pro moduly, mám z něj ale také domácí kolejiště a nevidím důvod, proč bych ho nepoužil. Je ovšem fakt, že jsem asi poněkud neobvyklý modelář, nevidím smysl ve vlečkách a posunu.

To víme,ale ve tvém domácím prostoru lze klidně vybudovat i větší kolejiště v TT. :wink:

Jak Tě tohle napadlo? TT mne nikdy neoslovilo, navíc vozidla v N dělá mnohem víc světových výrobců.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod fulda » stř 11 lis, 2015 11:36 am

milan ferdián píše:To víme,ale ve tvém domácím prostoru lze klidně vybudovat i větší kolejiště v TT. :wink:

Myslíš "do tvého prostoru lze dostat více kolejiva v TT" :?:
Protože to co vznikne bude IMHO vzdálenější od reality, budovy budou prakticky těsně vedle kolejí a podobně.
Co je na eNku hezké je to, že krajina a rozložení prostoru je věrněji ztvárněná. To, že v jiném měřítku jsou nádraží tak blízko u sebe, že lokomotiva je už v Dolní Lhotě, třetí vagón je v Prostřední Lhotě a poslední je ve Lhotě hlavní nádraží je pro eNkaře spíš smutné.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 12:23 pm

Jindra mi mluví z duše, kolejiště mám postavené tak, aby vlak reálné délky (tedy třeba sedmivozový RailJet) měl čas se rozjet, jet krajinou a plynule zastavit v následující stanici. V TT bych sice třeba dostal na plochu kterou mám k dispozici víc kolejí, ale délka tratí by se ve vztahu k délce vlaků relativně zkrátila v poměru 120/160. Totéž by platilo pro délku vlaků, na kolej shodné délky by se vešlo v tomtéž poměru méně vozů. Podle mého názoru nemá smysl snažit se na danou plochu našlapat co nejvíc kolejí. Méně je často více.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 1:19 pm

To je sice hezké,že ti Jindřich mluví z duše,ale elektrické soupravy,které jezdí na baterky,taky není echt.A co s tím Skleným?Drátuješ,nedrátuješ :?: :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 2:33 pm

Tak tohle mne netrápí, nijak netrvám na maximální věrnosti. Vrchní vedení je sice hezké, jenže více než o věrnost mi jde o bezproblémový provoz. A když si uvědomím co by to znamenalo pro čištění kolejí a vysávání prachu, rychle jsem tuto myšlenku zavrhnul. Kolejiště je trvale provozuschopné a místnost nelze dokonale ochránit před prachem. Pokud jde o Sklené, nemělo by to smysl, pokud by neexistovala následná elektrifikovaná trasa. A tu nikdo nechystá.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 2:41 pm

HonzaM píše: Pokud jde o Sklené, nemělo by to smysl, pokud by neexistovala následná elektrifikovaná trasa. A tu nikdo nechystá.

A nikdo fakt nechce zadrátovat pár traťových modulů?Je to škoda.Vidíš i to může být z jednou věcí,proč je obliba našeho měřítka jaká je.Elektrické lokomotivy a soupravy typu RailJet jsou k dostání,ale co s nima?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Adam96 » stř 11 lis, 2015 3:21 pm

HonzaM píše:Tak tohle mne netrápí, nijak netrvám na maximální věrnosti.


Nejdřív správná vzdálenost budov, plynulý rozjezd do krajiny a další důvody proč ne TT a větší.... a pak toto tvrzení. Neprotiřečí se to trochu ? :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 4:36 pm

Myslím si že ne, nedovedu si to představit ani kdybych měl H0, obdivuji modeláře, kteří kolejiště s vrchním vedením provozují. Přístup pod dráty je problém u každé modelové velikosti.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod Adam96 » stř 11 lis, 2015 5:17 pm

Já osobně bych dráty nedělal v žádném měřítku. Vždy to bude o kompromisech, trakční vedení bych dělal pouze jako sloupy s výložníky a brány s výložníky. Stejně, když se člověk dívá na kolejiště, je to jako by se díval z 200 - 300m vzdálenosti a to se dráty pomalu vytrácí ;-)
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 5:26 pm

Nevím co je nám to pravdy,možná je to dezinformace,ale kluci prý bez vrchního vedení nemohou jezdit elektrickými lokomotivami.Proto Honza asi neholduje vrchnímu trakčnímu vedení,plus o podmínkách o kterých se zde zmiňuje.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 5:33 pm

Tak nechápu co jsi těmito dvěma větami chtěl říci. Můžeš to nějak vysvětlit?
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 5:36 pm

Není co vysvětlovat,příspěvek byl adresován Adamovi.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod HonzaM » stř 11 lis, 2015 6:47 pm

A Adam ty věty chápe? Nevím jaké " kluky" máš na mysli, ale rozhodně není dezinformace ani nic nového, že členové sekce N nesouhlasí s provozem elektrických lokomotiv, pokud na modulech není trakční vedení. Pokud by na modulech trakční vedení bylo, nikdo by se provozu elektrických lokomotiv na takovýchto modulech nebránil. Žádné další důvody proč neinstalovat na svých modulech i na domácím kolejišti trakční vedení než ty co jsem popsal nemám.
Naposledy upravil HonzaM dne stř 11 lis, 2015 6:51 pm, celkově upraveno 2
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod milan ferdián » stř 11 lis, 2015 6:50 pm

Jo,v pohodě,sice zrovna jsem neměl na mysli naší sekci,ale to je jedno. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Proč "N-ko" není v oblibě v ČR

Příspěvekod havrosu » stř 11 lis, 2015 7:59 pm

Už kvůli těmto potížím je v Nku nejlepší dělat 1. epochu:)
havrosu
 
Příspěvky: 70
Registrován: ned 04 pro, 2011 10:35 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tempotaxi a 2 návštevníků