Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 01 lis, 2015 1:09 pm

milan ferdián píše:
Tomáš píše:zatím to ty lokomotivy zvládaly,ale při zapojení naložených 10vozů už do kopce nemůžou.Sice to vyjedou,ale dostávají moc zabrat. S bandáží je situace podstatně lepší,vůbec není poznat,že souprava jede do kopce.

Otázkou je kde to nezvládají :?: Ve spirále přes Moravské Bránice :?: Nemělo se tahat náhodou dvacet naložených Wapek :?: :D


jo problém je ta spirála + to stoupání ke konci zezadu do elektrárny. Bandáže to vyřeší,ale jak správně to udělat. S jednou bandáží uvezu 15 45g vozů....
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » ned 01 lis, 2015 1:14 pm

Tomáš píše:jo problém je ta spirála + to stoupání ke konci zezadu do elektrárny. Bandáže to vyřeší,ale jak správně to udělat. S jednou bandáží uvezu 15 45g vozů....

Od kdy se uhlí vozí z elektrárny.Bum,jeden problém vyřešen.A teď se dívám,není problém v použitém materiálu ve spirále.
Nezměnil se náhodou poměr stoupání :) .
Přílohy
DSCN4637.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 01 lis, 2015 3:56 pm

No ve spirále zase až takovej problém není a tam mi to utáhne až 6ypsilonů i bez bandáží. Nejhorší je ten úsek při vjezdu do elektrárny (zezadu) tam jsem udělal trochu chybu...výška měla být 88mm já zapomněl odečíst 15mm sílu OSB + 6mm guma, takže to mám 11cm a v tom bude zakopán ten pes.
6 vagónů je ještě bez bandáží ok. Pak už to ta mašina sice utáhne (do 10ks) ale dostává moc zabrat. Na videu zde :
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#oslavany.jpg
je souprava s 10vozy a lokomotiva s bandáží a táhne vlak velmi plynule a na poloviční výkon. Takže já bych se těm bandážím úplně nevyhýbal. Takovej Sergej Roco tam zvládne hravě i 15vagónů s minimální rychlostí.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » ned 01 lis, 2015 6:02 pm

Tomáš píše: Nejhorší je ten úsek při vjezdu do elektrárny (zezadu) tam jsem udělal trochu chybu...výška měla být 88mm já zapomněl odečíst 15mm sílu OSB + 6mm guma, takže to mám 11cm a v tom bude zakopán ten pes.

Tomáši ty vůbec nečteš mé příspěvky :!: Ty budeš s uhlím sjíždět dolů :!: Nahoru budeš jezdit jen s prázdnými uhláky :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 01 lis, 2015 6:28 pm

Ano Milane já tomu rozumím,že se tímto místem bude jezdit nahoru pouze po prázdnu,ale chtěl jsem to mít odzkoušené,aby mě pak tato skutečnost nevyvedla z míry. Asi by se těžko odstraňoval problém až tam bude ta kulisa. Co kdybych tudy potřeboval vyfrčet i s "plným" vlakem. Ono to asi nehrozí,ale ten tobogan má jen o něco mírnější sklon,ale moc se na měn ..na rozdíl od tohoto místa..testovat zatím nedá. Jeho ukončení zatím končí na vrcholu první výhybkou a konec. Pokud vím,že mi souprava vyfrčí "kolem zdi" do elektrárny,tak na tobogánu to zvládne na 99,9% taky.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 01 lis, 2015 6:32 pm

Zde extrém test 13 vozů a dva s nadměrným nákladem po 20g. Bez bandáže vlak začne v půli kopce hrabat a konečná. S bandáží byť na jedné nápravě vyfrčí úplně bez problému viz video.
Závěr je že budu zapojovat max 10vozů a to hlůavně kvůli délce staničních kolejí.
Tímto mám jasno. Lokomotivy budou muset mít bandáže. A jedna náprava by měla snad stačit.

http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#Muj_film.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod wendycrx » ned 01 lis, 2015 6:44 pm

Moje rada by byla. Proč přidávat bandáž a zbytečně nechat trápit lokomotivu, to raději ubrat vozy tak, aby mašinka neměla nejmenší problém stoupání se svým vlakem vyjet bez "škrábnutí"
Ostatně v reálném světě železnic se děje s těžkým vlakem co?? - to máš za domácí úkol :D ale máš na výběr ze dvou variant.
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod peter_vy » ned 01 lis, 2015 6:58 pm

O koľko sú naložené vozy ťažšie od prázdnych? Moje sú ťažšie len o nepatrný kus polystyrénu poprášeného uhlím. To mašina asi ani nerozozná...
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 02 lis, 2015 4:58 pm

No chlapci nevím co máte proti bandážím.
Jinak provozovat budu skutečně max 10 vozů Es. Hlavním důvodem je délka staničních kolejí.Toto ještě lokomotiva do toboganu utáhne,ale už dostává zabrat. Když to ovšem táhne s bandáží jede na půl plynu. Co se týče rozdílu hmotnosti plný/prázdný. Mám naloženo bez polystyrénu,takže rozdíl na voze je cca 10g.
No dvě lokomotivy za sebou to samozřejmě zmáknou.
Myslel jsem,že někdo má s provozem s bandáží (kam nejlíp osadit) zkušenosti.Ostatní možnosti znám,ale výměna dvojkolí mě připadá jako nejjednodušší.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 02 lis, 2015 6:59 pm

No já se tedy hádat nechci,ale popíšu to ještě jednou.

Lokomotiva A (bez bandáže) + 10vozů hmotnost X. Délka kolejí 200cm stoupání 7cm. Na Multimausu nastaveno na 2/3. Lokomotiva se v polovině stoupání zastaví a kola se protáčí na místě. I kdybych vytočil na max. je jev stále stejný,nehne se to z místa.

Lokomotiva B (s jednou bandáží) + 10vozů hmotnost X. Délka kolejí 200cm stoupání 7cm. Na Multimausu nastaveno na 2/3. Lokomotiva vyběhne plynule až na vrchol stoupání. Rychlost netřeba zvyšovat,na konci stoupání při odlehčení však souprava nepřirozeně zrychlí. Proto nastavím maus na 1/3.Jízda kopcem je stejně rychlá a plynulá jako při nastavení na 2/3,ale po vyjetí kopce souprava nezrychlí a drží si konstantní rychlost.

Z toho přece jasně plyne,že když mašinu bez bandáže drtím na max a kola se protáčí,nemůže to být stejný,jako když jedu na 1/3 výkonu a plynule se hýbu i s nákladem.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Myšpulín » pon 02 lis, 2015 7:44 pm

Pro Tomáše:
Já bandážované nápravy měním za nebandážované. Ale jedu v H0.

Poslední je ta, která jede jako poslední do kopce a je nejníže. Ale jak psali ostatní, při jízdě opačným směrem, tedy bandáží napřed, je to pro sběr proudu a ovládání ZABZy to nejhorší.

Ber to prosím jako OffTopic.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » úte 03 lis, 2015 5:05 pm

Dneska jsem se věnoval doplňování tekutin a taky jsem trochu podlehl nutkání a do tratě zakomponoval most. Měla by tam tudy procházet silnice k elektrárně. Původně jsem tam nic takovýho dělat nechtěl (chtěl jsem se řídit moudrem Mnitky,že není dobré dělat "efektivní moduly") a nechat tam pouze tu širou trať. Ono by to tak bylo i konstrukčně jednodušší,ale když už se ten konec změnil....
Přílohy
DSCN0576.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 07 lis, 2015 12:08 pm

Dneska jsem práci přenechal těm nejmladším a dopadlo to velmi pěkně. Velmi mě to potěšilo,že mám takové pomocníky. Je to sice úplně ten největší základ,ale vymysleli to pěkně :P
Přílohy
DSCN0583.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 09 lis, 2015 8:54 pm

"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod MiG » pon 09 lis, 2015 9:10 pm

Od kdy se nosnost železničních konstrukcí zkouší něčím jiným, než řadou 556?
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků