Domácí kolejiště 250*125 H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » stř 21 říj, 2015 1:25 pm

milan ferdián píše:Především máš špatně položené výhybky v dolní stanici.Proč tam máš tak velké osy?Je to sice tvé kolejiště,na druhou stranu zamysli se i nad těmi obloukovými výhybky :wink: .

edit:
Při podrobnějším zkoumání,jsem zjistil ,že jsi použil kolejivo od PECA SETRACK a STREAMLINE CODE100 ,tím se vysvětluje ta velká osovost ve spodní stanici.


Osová vzdálenost je 65 mm-na Podbabě mají 63 mm a vypadá to dobře. :roll:
Špatně položené výhybky? :?:
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 říj, 2015 1:43 pm

Láďa píše:Špatně položené výhybky? :?:

Neřeš,proč máš tak položené výhybky jsem zjistil dle použitých výhybek až z katalogu od výrobce.

Námět máš dobrý,jen ta spodní stanice.Máš k dispozici délku 2,5 m na H0.Co tě vede mít pravé zhlaví,tak jak jej prezentuješ?Kvůli delším soupravám? A co posun?Opět posun v tunelu?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » stř 21 říj, 2015 1:55 pm

Zkusím to překreslit, ale nevím jak jinak udělat pravé zhlaví.
Jsem s pozdravem. :)
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod hopeter » stř 21 říj, 2015 2:17 pm

Já bych ještě zkusil ubrat jednu kolej,tu nejblíž středu palelu - získáš tím místo pro budovy na panelu a zkrátíš vjezdové zhlaví. Koncové zhlaví poskládat obráceně a remízu přesunout taky obráceně. Získáš tím ucelené nádraží bez demontáže přístavku. No a výsledek by byl budovy na straně v panelu , první kolej(od budovy) manipulační , z ní kusá do remízy , druhá "hlavní" dopravní ( nejdelší ) a třetí dopravní u kraje panelu. Případně by ta u kraje panelu byla taky manipulační a z ní ještě kusá na volnou skládku do pravého dolního rohu. Momentálně tam máš tři dopravní koleje což si myslím je pro takovou stanici moc. Možná bych to měl nějak nakreslit ale třeba je to z popisu jasné.
Moje rady ber s rezervou taky mě to dalo zabrat než jsem svoji stanici za pomoci místních znalců doladil.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » stř 21 říj, 2015 7:31 pm

hopetr

Verze se třemi kolejemi.
Budovy jsou výš než kolej stoupající vzhůru (vypadalo by to hloupě)
Tvé připomínky jsou věcné, ale...
PRAHA125x250cm_2.8.2.jpg

PRAHA125x250cm_2.8.2_3D.jpg

Verze se čtyřmi kolejemi.
PRAHA125x250cm_2.8.jpg
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod D » stř 21 říj, 2015 9:00 pm

Láďa:
Ubrání koleje vzhledově pomohlo, ale k otočení smyslu nádraží to nestačí. Aby nevypadaly tratě vedoucí blízko u sebe nepřirozeně, potřebuješ mezi ně umístit přirozeně strmý kopec s lesíkem nebo jiným přírodním oddělovačem. Dostat do tvého prostoru ještě budovu a příjezdovou komunikaci, by pro krajinu nedopadlo dobře.

Skladiště by určitě nepostavili podél výhybek, to spíše výpravní budovu. Ani vjezdu do depa přece nemůže bránit nakládaný vagón.

Čtyřkolejná varianta je z těch dvou lepší. Jak už padlo výše, prospělo by poslední výhybku vyměnit za levou. Odklon umožní delší kolej k objíždění a také se tam vleze budova výtopny o běžné šířce.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » čtv 22 říj, 2015 4:45 pm

D píše:Čtyřkolejná varianta je z těch dvou lepší. Jak už padlo výše, prospělo by poslední výhybku vyměnit za levou. Odklon umožní delší kolej k objíždění a také se tam vleze budova výtopny o běžné šířce.

Remíza použita od Šikulů.
http://www.modelkrajiny.cz/produkty/zel ... decko.aspx
Zde přepracováno. :?:
Varianta 1
PRAHA125x250cm_2.9.1.jpg

Varianta 2
PRAHA125x250cm_2.9.2.jpg
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod D » čtv 22 říj, 2015 5:15 pm

Láďa:
Je to lepší.

Pořád lokomotivě jedoucí k remíze nebo zbrojení budou překážet vozy před skladištěm. Kam jinam ale s výtopnou na tak malém prostoru? Vpravo se nevleze, možná naproti a z poslední koleje udělat také manipulační, nebo zrušit depo, ... třeba někoho napadne lepší umístění.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod JanoH0e » čtv 22 říj, 2015 5:26 pm

D píše:Láďa:
Je to lepší.

Pořád lokomotivě jedoucí k remíze nebo zbrojení budou překážet vozy před skladištěm. Kam jinam ale s výtopnou na tak malém prostoru? Vpravo se nevleze, možná naproti a z poslední koleje udělat také manipulační, nebo zrušit depo, ... třeba někoho napadne lepší umístění.


Problém nevidím. Remíza je buď určená na nocovanie alebo postrk atď. Rozhodne to nie je "plnohodnotné" depo. Takže to, že lokomotíva bude obchádzať celú stanicu, nevadí, v podstate sa to bude diať max. 3.x denne . Pokiaľ nebude dosť miesta, za výhybkou na zmenu smeru, stačí prehodiť budovu stanice a skladisko s nakladacím priestorom.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod D » čtv 22 říj, 2015 5:52 pm

JanoH0e:
> stačí prehodiť budovu stanice a skladisko s nakladacím priestorom
Ano, to zní rozumně. Před výpravní budovou vlevo se na několikrát otáčí lokomotiva ke zbrojení a vpravo u skladiště probíhá nerušeně vykládka vozů. Takto by šla manipulační kolej prodloužit vpravo přes další výhybku o kusou část, u které by na skladiště navazovala volná skládka, aby bylo kam z vozů vysypat třeba uhlí nebo překládat na vagóny rovnou ze silničních vozidel. Také by mohla sloužit k odstavení již vyložených vozů, pokud by měly ve stanici zůstat déle.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » čtv 22 říj, 2015 7:28 pm

Pokud jsem to pochopil dobře, tak by to mělo vypadat takhle.
PRAHA125x250cm_3.2.jpg
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod JanoH0e » čtv 22 říj, 2015 7:33 pm

Len by som posunul VB viac vľavo a budovu skladiska k VB na prejazdnú koľaj. Na kusej koľaji voľna skládka, popr. odstavná koľaj.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » čtv 22 říj, 2015 7:46 pm

JanoH0e píše:Len by som posunul VB viac vľavo a budovu skladiska k VB na prejazdnú koľaj. Na kusej koľaji voľna skládka, popr. odstavná koľaj.


Tak :?:
PRAHA125x250cm_3.3.jpg
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod D » čtv 22 říj, 2015 8:12 pm

Ano, takhle.

(Výpravní budova je v některých nádražích i v úrovni výhybek.)
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Domácí kolejiště 250*125 H0

Příspěvekod Láďa » ned 25 říj, 2015 7:40 pm

Nějaké další připomínky? :?:
Láďa
 
Příspěvky: 43
Registrován: pon 13 říj, 2014 4:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron