Elektrika 181 až 183 od MTB

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod milan3791 » úte 20 říj, 2015 3:37 pm

Nemá někdo video se 182?
milan3791
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 26 pro, 2014 12:53 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Jacek » úte 20 říj, 2015 3:55 pm

milan3791 píše:Nemá někdo video se 182?

jedno primitivní, ale je to se zvukem
https://www.youtube.com/watch?v=m8hO1sq6mA8
Uživatelský avatar
Jacek
 
Příspěvky: 929
Registrován: sob 20 led, 2007 10:03 pm
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod radula63 » úte 20 říj, 2015 6:14 pm

Byly zde hlášky, že modely 182 / 183 cukají při jízde na DCC.

Testování proběhlo na náhodně vybraných pěti kusech modelů.

Je zapříčiněna dekodérem a jeho nastavením PID konstant EMF regulace. Je potřeba si pohrát s konstantami a najít optimální nastavení rychlosti regualce EMF. Hlavně pokud model váží více jak půl kila, tak už má svůj odběr a musí se najít jiná odezva PID regulace než je tovární nastaveni ZIMO.

Dále při zkoušení na analogovém napětí se pro hodnověrnost testu musí použít stabilizované napětí.

Když se používá měkké trafo a v určitém uhlu v převodech objeví nějaký třecí moment, a logicky si motor zvýší odběr proudu (zákon elmag. indukce ) , tak v kolejích spadne napětí o nějakou desetinu voltu a je hned to vidět. Mne to na slabé trafo F2 taky trochu dělalo, ale na stabilizovaný laboratorní zdroj jezdí klidně.
Právě při pomalé jízdě na 3-4 V je vidět každá desetina napětí i v rychlosti.

Elektrické zapojení DPS, použitý motor i ozubená kola jsou stejná jako v modelech zamračených, hektorů i kocourů. Proto bylo velkou záhadou, proč kolísá rychlost "šestikoláku" a stejný dekodér vsazen do modelu "zamračené" od stejného výrobce rychlost nekolísala. Jak bylo popsáno výše - váha modelu a větší počet převodů.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Aleson » úte 20 říj, 2015 11:33 pm

Ahoj všem.
Sice jsem nezaznamenal žádnou reakci na svůj minulý příspěvek o konstrukci a drobné úpravě převodů podvozků, přesto bych přidal pár dalších informací o konstrukci šestikoláka, tentokrát o motoru. V pár příspěvcích jsem četl, že model je dost hlučný.
Protože se chystám lokomotivu ozvučit, věnoval jsem tomuto jevu (který se potvrdil i u mého modelu) patřičnou pozornost.
Podvozky (i když jejich převody nejsou vyrobeny s dokonalou přesností) se mi hlučné nezdály. Plastové kardany vypadají také dobře bez velkých vůlí, ani tam problém není. Když jsem totiž vyndal samotný motor z rámu a připojil ho na trafo, bylo hned jasno. Motor se rozvibroval a při různých otáčkách vydával různě intenzivní vrčivé zvuky. V první řadě je potřeba říct, že motor je pouze třípólový, což jsem u modelu této cenové kategorie vcelku očekával. Motor má sice mosazná ložiska, ale ta jsou uložena v plastových čelech poněkud zvláštním způsobem. Jsou jakoby vložena v nějaké gumové hmotě typu silikonu a pak z vnitřní strany zajištěna proti zasunutí do motoru dalším plastovým dílem. Samotná čela motoru drží v plechovém plášti dost špatně, byla částečně vysunuta a tím pádem seděla nakřivo. Magnety motoru nebyly zasunuty k dorazům uvnitř plechového pláště, takže rotor uvnitř přesahoval přes konce magnetů. Vzduchová mezera mezi rotorem a magnety je hodně velká, magnety jsou poměrně slabé. Sběrací plíšky jsou dost pevné a i když jejich výměna je prakticky nemožná, pokud vydrží komutátor, předpokládám jejich dlouhou životnost.Tolik tedy k jakémusi zhodnocení motoru.
Teď pár slov o tom, co jsem provedl na motoru za úpravy : V první řadě je před sejmutím krytů motoru nutné sejmout
setrvačník opatrným vyklepnutím hřídele motoru. Pak sejmout čelo na straně setrvačníku a nakonec vyjmout čelo s kartáči
a rotorem. Posunul jsem magnety v plechovém obalu k dorazům. Ze zadního čela mně po rozebrání motoru odpadlo plastové
černé víčko ložiska (viz přiložené foto), které jsem zalepil zpět a prohlubeň mezi tímto víčkem a čelem motoru jsem zalil
epoxidem. Přebrousil a přeleštil jsem komutátor (jen pro jistotu) a trochu snížil napružení sběracích plíšků. Pak jsem,ač nerad, zalepil zadní víko motoru do kovového pláště vteřiňákem, aby se zase nevysunulo. Vrátil jsem rotor s čelním krytem
do pouzdra,namazal ložiska,vyzkoušel volné otáčení rotoru a zakápl jsem vteřiňákem i druhé čelo. Motor je stejně prakticky
"na jedno použití" a v případě nutnosti by šla čela vypáčit, protože vteřiňák na mastných plastech bůhvíjak nedrží. Narazil
jsem opatrně zpátky setrvačník.
A světe div se, chod motoru se značně zklidnil a po vložení zpět do podvozku je rozdíl opravdu znatelný.
Tož tak :-)
Alda
182_1_MTB_motor_u.jpg
Aleson
 
Příspěvky: 444
Registrován: pát 24 čer, 2011 9:33 pm

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Brejla » stř 21 říj, 2015 3:53 am

Aleson píše:Ahoj všem.
V první řadě je potřeba říct, že motor je pouze třípólový, což jsem u modelu této cenové kategorie vcelku očekával.
182_1_MTB_motor_u.jpg


Je zajímavé, že Roco v dnešní době už při mírně nižších cenách a mírně lepší kvalitě oproti MTB používá motory pětipólové a kvalitnější převody. Kdepa soudruri z MTB asi udělali chybu?
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » stř 21 říj, 2015 6:16 am

Oproti barče model zas tak těžký není a vzhledem k tomu, že se hmotnost rozloží na více dvojkolí, namáhání motorku by mělo být menší (při dobrých převodech)...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod A2C » stř 21 říj, 2015 6:24 am

Aleson píše:"V první řadě je potřeba říct, že motor je pouze třípólový, což jsem u modelu této cenové kategorie vcelku očekával. "


Prosím?! V modely za 180€ očakávaš 3 pólový motor? Tak prepáč ale 3 pólový motor tu nemá čo hľadať, už aj v Čmeliakovi a Ragulinovy od Pika je motor 5-pólový! Tu má byť 5-pólový motor a žiadne kecy okolo, naviac s rovnou kotvou, ani si nedali námahu aby to akože dobre jazdilo s šikmou kotvou ako to výrobcovia bežne robia. Jedna veľká hanba pre MTB je tento model!

Čo sa týka výmeny motora, treba ho premerať ale zhruba to vidím na Mashimu MH-1830D http://pojezdy.eu/eshop/motory-mashima/ ... 1830d.html

Mikinko vystihol si to úplne presne, toto je okopírovaný motor Gutzold! 3-pólový, s rovnou kotvou, plastovými uloženiami na oboch koncoch. Možno trocha si vzali inšpirácie od malých Mashím, kde spravili inak komutátor a uhlíky ale inak je to jeden veľký odpad!
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod George V. » stř 21 říj, 2015 7:53 am

Tak třípólový motor v "premium" modelech je celkem běžný u PIKA (bastard) i Fleischmanna, tak proč ne v "hobby" od MTB :D ...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 21 říj, 2015 9:57 am

Tady je vyjádření výrobce k možnému cukání modelu. Podotýkám že modelů MTB jsem prodal stovky a problémy s motory a jejich kvalitou za ty roky nejsou téměř vůbec žádné (do 5 reklamací). Loko 182 jsem prodal take velke množství a nikdo ze zákazníků na cukání při jízdě v DCC si mi doposud nestěžoval. Je pravda že loko 182 je těžší než ostatní modely. Zkuste si někdo pohrát s nastavením dekodéru jak píše pan Báňa:
--------------------
- je zapřičinena dekodérem a jeho nastavením PID konstant EMF regulace. Je třeba si pohrát s konstantami a najít optimilní nastavení rychlosti regualce EMF. Obzvláště pokud model váží 3/4 kila, tak už má svuj odběr a musí se najít jiná odezva PID regulace než je tovární nastavení ZIMO.

- dále při zkoušení na analogovém napětí se pro hodnověrnost testu musí použít stabilizované napětí. Když se používá měkké trafo a v určitém uhlu v převodech objeví nejaký točicí moment, a logicky si motor zvedá odběr proudu (zákon elmag indukce) , tak v kolejích spadne napětí o 0.2V a je hned to vidět. Mne to tady na slabé trafo F2 taky trochu dělalo ale na stabilizovaný zdroj jezdí klidně. Právě při pomalé jizdě na 3-4 V je vidět každá desetina napětí i v rychlosti, obzvláte pokud model váží 3/4 kila, tak už má svuj odběr.
--------------------
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Brejla » stř 21 říj, 2015 2:25 pm

Michal Dalecký píše:Tady je vyjádření výrobce k možnému cukání modelu. Podotýkám že modelů MTB jsem prodal stovky a problémy s motory a jejich kvalitou za ty roky nejsou téměř vůbec žádné (do 5 reklamací). Loko 182 jsem prodal take velke množství a nikdo ze zákazníků na cukání při jízdě v DCC si mi doposud nestěžoval. Je pravda že loko 182 je těžší než ostatní modely. Zkuste si někdo pohrát s nastavením dekodéru jak píše pan Báňa:

--------------------


Nevím, jestli nemám chybu v mém kalendáři, ale myslím si, že je rok 2015. Dodělávat si výrobky doma bylo běžné v 70. letech minulého století (např. auta Škoda a další). To se dle názoru firmy MTB doopravdy máme vracet do tohoto období? Já tedy, asi chybně, předpokládal, že alespoň trochu slušnosti ve vztahu k zákazníkům už se soudruzi z MTB od dřívějších imperialistů naučili a podobné polotovary bez minimálního návodu jak je zprovoznit nám nabízet nebudou.
Brejla
 
Příspěvky: 1421
Registrován: sob 18 črc, 2015 8:25 am

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 21 říj, 2015 2:59 pm

Nikdo nechce aby jste si model dodělávali doma ale až si tam vložíte dekodér tak si pohrajte s jeho nastavením. To je vše.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod FloP » stř 21 říj, 2015 4:23 pm

Mne by spíš zajímalo poziční a reflektorové osvětlení modré cargo - na modely.biz je vidět jiná destička osvětlení (navíc dvě diody), než je instalovaná u zelené verze ČD - lze ovládat nezávisle s PLUX22? Je rozdíl v intenzitě svítivosti pozičních a reflektorových diod? A nezdá se vám vyosení světel na "piškotu"? - viz https://www.youtube.com/watch?v=60dZJiAMXBc
FloP
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 22 lis, 2012 10:52 am

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod F. Placheta » stř 21 říj, 2015 4:40 pm

Michal Dalecký píše:Nikdo nechce aby jste si model dodělávali doma ale až si tam vložíte dekodér tak si pohrajte s jeho nastavením. To je vše.

Ja se pridam na stranu "Brejly". Na model se tesim, ale rada "pohrajte si s dekoderem" mne prijde nedostatecna. To jak kdybych si koupil nove cukajici auto a v servisu by mne rekli "pohrajte si s ridici jednotkou". Takze predpokladam, ze nejen ja ocenim navod stylu "do CV tolik a tolik zapsat hodnotu tolik a tolik" atd.
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod A2C » stř 21 říj, 2015 5:07 pm

To že ste nemuseli nastavovať dekodéry bolo tým že Zimo počíta s tým, že každý súčasný výrobca osadí do modelu 5-pólový motor!
Preto všetky tie nastavovačky okolo, nie je to spôsobené vyššou váhou modelu! Konkrétne vlastním model DF4B od Bachmanna má takmer 1kg! Samozrejmosťou bolo použitie 5-pólového motoru a aj s poštovným ma model vyšiel na 90€ a podotýkam bol čisto nový!!!
Kvalitný motor ako Mashima model predraží minimálne!!!
Firmu MTB mám čoraz viac v zuboch a prepáčte za vyjadrenie, ale odvážil by som sa povedať že konanie tejto firmy sa už blíži k praktikám šmejdov! Pri súčasnom vývoji cenovej politiky Roco a následne aj ostatných sa odvážim povedať že firme pokiaľ nespraví kroky k zákazníkovi odzvoní umrieračik čoskoro. Škoda fandil som im :(
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Elektrika 181 až 183 od MTB

Příspěvekod viky » stř 21 říj, 2015 5:54 pm

Škoda že cecila od mtb má takové problémy s pojezdem.
Bohužel tento model spadá pro mne do úplně jiné kategorie.
Je pravda že po shlédnotí fotek motoru z hektora ze žďárského kolejiště jsem si uvědomil slabé místo modelu.
Mám několik modelů mtb které stojí ve vitríně a občas je sporadicky projedu.
Až najedu na modelech několik hodin tak uteče několik dlouhých let a pak neuspěju se žádnou reklamací.
Našel by se někdo kdo by vyzkoušel výměnu motoru v cecile za pětipolový a napsal jak se model choval.
Díky. Třeba se toho chopí výrobce ke zlepšení modelu.
viky
 
Příspěvky: 210
Registrován: sob 20 říj, 2012 2:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků