Otázky z železniční historie ČSD

Skutečná železnice, odkazy na fotografie, zajimavá místa, setkání apod.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » pon 21 zář, 2015 7:36 pm

Aha. A ta zastávka je na modulu H3? To už by bylo logičtější, kdyby byl strážní domek tam... Každopádně by měl být u jednoho z těch přejezdů. Takhle uprostřed je to nelogické. Nevím, kterou epochu modeluješ, ale jestli je to III nebo IV, možná je i ruční obsluha závor na obou přejezdech z jednoho stanoviště - závorář by pak mohl mít na stanovišti dvě kliky, akorát by měl vidět na oboje závory. Kdybys měl ten domek na H3, mohl by tam závorář i prodávat jízdenky. A dal bych mu tam i tu budku, třeba tuhle:
stanoviste_kkStB_zdene-page-001.jpg


Nebo rovnou strážní domek se služebním přístavkem, třeba tenhle:

strdomek_29_maly.jpg


A u takových domků bývaly tyto vedlejší budovy - tedy u jednoduchého domku jen polovina, jak je znázorněno na půdorysu dole uprostřed:

normalie107_mala.jpg


Ty výkresy mám i v lepším rozlišení.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Střelec » úte 22 zář, 2015 6:02 am

Ten první vechtr dělá BK model a jako odlitek v H0 ho dělal Berka. Na ten druhej si asi počkáme stejně, jako na vyobrazenou celodřevěnou podružnou budovu. Polozděnou podružmou budovu taky nabízí BK model a nabízel ji i Bubi model, ale čert ví, v jaký kvalitě...
Střelec
 
Příspěvky: 1861
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 22 zář, 2015 7:03 am

Ten vechtr je K.F.N.B. Stavebnici dělá KB - http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/5 ... K-F-N-B-H0 nebo jako v mým případě, mírně odlišnou, od Igra model, ale s dodělanou omítkou. S ohledem na už hotový rámy a vyřezaný tvar terénu nemohu ten domek dát na H3 modul. Z toho obrázku kresleného ve Wintracku to není sice moc dobře vidět, ale lesní cesta vede na modulu H2 vlevo pod tratí propustkem, pokračuje stoupáním pod vechtrem vpravo na přejezd a pak nahoru podél zastávky na H3 dál do lesa. Taky uvažuju o posunutí přejezdu blíž k tomu domku, tak jak je to nyní, nepovažuju za ideální. Zatím ještě rubám základní reliéf terénu z polyše a PU pěny, takže hejbat s přejezdem stále můžu. Horší bude sehnat hezký "český" závory, dělat je z gruntu se mi moc nechce. Stačí mi, že už od června občasně dělám na předvěsti z leptu od kolegy Lepieše s pohonem od Viesmanna... Holt kdyby bylo toho času víc, ale takhle... Mám doma sice letitou stavebničku čsd závor, ale je na nich spousta práce, proto jsem chtěl původně jen nechráněný přejezd. Nejradši bych koupil už něco hotovýho včetně pohonu... Nebo má smysl dávat u starého vechtru na přejezd s lesní cestou raději místo závor rovnou blikače co by modernizaci pro Pražáky-lufťáky? Má to být ale lokálka z přelomu sedumdesátých a osumdesátých...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod mlha » úte 22 zář, 2015 10:08 am

Střelec píše:Ten první vechtr dělá BK model a jako odlitek v H0 ho dělal Berka. Na ten druhej si asi počkáme stejně, jako na vyobrazenou celodřevěnou podružnou budovu. Polozděnou podružmou budovu taky nabízí BK model a nabízel ji i Bubi model, ale čert ví, v jaký kvalitě...

Druhej bude v prototypu cca do půlky října, vedlejší budova 102 H už v prototypu existuje
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
tady ještě rajče
http://mlha40.rajce.idnes.cz/vedlejsi_budova_102_H
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod JanoH0e » úte 22 zář, 2015 1:49 pm

Petr Zatrepalek píše: Nebo má smysl dávat u starého vechtru na přejezd s lesní cestou raději místo závor rovnou blikače co by modernizaci pro Pražáky-lufťáky? Má to být ale lokálka z přelomu sedumdesátých a osumdesátých...


Možnosti je niekoľko . Môžu tam byť blikače, môžu tam byť trvalo spustené a uzamknuté závory, cesta sa už nepoužíva, Pražákom postavili "magistrálu" bez zákrut a stúpaní, používajú ju len občas lesáci a vechtr chodí odomikať, pokiaľ by vechtrovňa bola obsadená. Potom tam môžu byť iba kríže, cesta je miestna komunikácia, po zdegradovaní. Záleží iba na vhodnom námete.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod rawen » čtv 15 říj, 2015 4:45 pm

Nazdar,
prosím železničáře o pomoc s identifikací této skříňky. Na malém čtyřkolejném D3 nádražíčku jsem napočítal šest kousků v různých modifikacích.
Není problém je vysochat podle předlohy, ale přece jen jsem zvědavý, k čemu slouží. Případně pomůžou i normomíry, i když podle paměti a okolních objektů na fotkách je skříňka cca metr a půl od země, resp. chodníku.

Díky, Radek
Přílohy
skříňka.jpg
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod T 478 3022 » čtv 15 říj, 2015 5:31 pm

Jenom tipuju,ale připadne mě to jako nějaká zásuvková skřín.Uvnitř patrně budou zás. na 220V a 380V.Jestli se nepletu,tak z boku je takový ten otočný vypínač co se jím v případě nouze ta skřín uvede do beznapěťového stavu.
T 478 3022
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod saman55 » čtv 15 říj, 2015 5:39 pm

T 478 3022 píše:Jenom tipuju,ale připadne mě to jako nějaká zásuvková skřín.Uvnitř patrně budou zás. na 220V a 380V.Jestli se nepletu,tak z boku je takový ten otočný vypínač co se jím v případě nouze ta skřín uvede do beznapěťového stavu.

Máš pravdu ZS značí zásuvková skříň čílo 2, jelikož jich je po nádraží více tak se číslují. Pokud by tam bylo ZSE je to zásuvková skříň s elektroměrem. Norma neurčuje jak má být velká, my máme složený celek ze 4 kusů U skříní a ty jsou dělány v různých velikostech.
Jirka - saman55
saman55
 
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 07 říj, 2010 1:35 pm
Bydliště: Žihle - Plzeň sever

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Ferda » čtv 15 říj, 2015 6:26 pm

Ví někdo i od kterého roku se takové skříně budovaly?

Byly by to ideální objekty k umístění InfraBran v dopravnách. Předpokládám, že se umisťovaly hlavně v okolí zhlaví. InfraLED, nebo fototransistor by se do toho akorát vešel.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod saman55 » čtv 15 říj, 2015 6:39 pm

Ferda píše:Ví někdo i od kterého roku se takové skříně budovaly?

Kouknu zítra do dokumentace a dam sem co zjistím.
Jirka - saman55
saman55
 
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 07 říj, 2010 1:35 pm
Bydliště: Žihle - Plzeň sever

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod saman55 » pát 16 říj, 2015 5:36 pm

Ferda píše:Ví někdo i od kterého roku se takové skříně budovaly?

Zdravím
tak sem v práci trochu pídil a došel sem někdy k roku 1980 kdy tam byly ještě kovové oválné zásuvky 380V/25A. Možná se montovali i dřív, od nás to nikdo neví.
Jirka-saman55
saman55
 
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 07 říj, 2010 1:35 pm
Bydliště: Žihle - Plzeň sever

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod Polabský » sob 17 říj, 2015 10:48 am

saman55 píše:
Ferda píše:Ví někdo i od kterého roku se takové skříně budovaly?

Zdravím
tak sem v práci trochu pídil a došel sem někdy k roku 1980 kdy tam byly ještě kovové oválné zásuvky 380V/25A. Možná se montovali i dřív, od nás to nikdo neví.
Jirka-saman55


Zásuvkové stojany podobného tvaru ale dvě krabice nad sebou stávaly v Liberci, kde se používaly pro napájení jeřábu a stály tam ještě před cca pěti lety.
Na víkách bylo označení Siemens - Halske. Lze z toho odvodit, že pamatují minimálně období Protektorátu, případně První republiky. Začal bych hledat ve starých fotografiích.

K výstroji současných zásuvkových stojanů doplnění. V některých s vypínačem je uvnitř trafo na 24 voltů a venku i zásuvky na 24 voltů.
Hezký den.

P.S. Někde se dříve vyskytovaly i zděné "antoníčky", sloupek s pojistkovou skřínkou a litinovou zásuvkou 380 voltů.
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod rawen » stř 23 pro, 2015 7:38 am

Prosím o identifikaci plošinových vozů, na kterých se v 80. a 90. letech mohlo vozit řezivo z pil.
Viz např. http://spz.logout.cz/provoz/chornice2005.html

Dnes to vozí kamiony nebo Res a kryté novoty.

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod hank » stř 23 pro, 2015 7:56 am

Původní vozy Nas (cca 3000 ks) se vyráběly už od r. 1967 a hromadným rušením prošly od r. 1994, vozy Res/Nas (asi 4000 ks) na podvozcích 26-2.8 od roku 1976, pozdější typ Res s podvozky Y25 (asi 1500 ks) od r. 1983. K tomu přibylo ještě přes 1000 vozů Res z Rumunska (od r. 1977, později reko kvůli potížím s podvozky). Tohle v podstatě nahradilo starší řady. Mohu dosvědčit z vlastní zkušenosti (papírna Loučovice měla i vlastní pilu...), že ještě ve 2. polovině 90. let se skutečně řezivo na nic jiného nenakládalo.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6671
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Otázky z železniční historie ČSD

Příspěvekod rawen » stř 23 pro, 2015 1:56 pm

Díky za podrobnou odpověď.
No nepotěšilo mne to - mnohem dostupnější by v TT byly dvounápravové Kbkks...

Radek
rawen
 
Příspěvky: 1883
Registrován: stř 08 dub, 2009 10:42 am
Bydliště: Prostějov

PředchozíDalší

Zpět na Podklady ke stavbě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků