Železnice musí pečovat o opravy a údržbu vlastního zařízení a vozidel. Zde budou vozy pro stavební vlaky, stroje a zařízení pro údržbu tratí a vozidla umožňující provoz jiných vozidel.
V knize „Speciální drážní vozidla (Peter Bado, Václav Jelínek) je pěkná fotka drážního jeřábu.
Stavba oplenového vozu Otdr je jednoduchá. Na stavbu jsem použil polotovary od f. Raboesch a od f. Evergreenu. Dále jsou použity ložiskové domky od f. Romfordu. Rozsochy jsou vlastní odlitky.
Automobilový jeřáb ČKD AD 060 vyrábí firma „JMPK Modell“. Zde jsou pak potřebné díly.
Jeřábový vůz pak dostal číslo Otdr 9-29786, protože číslo vozu na fotce je nečitelné. Prostě zajímavý model, který bude jistě ozdobou traťového hospodářství.
Rozdíl mezi knižní fotkou a hotovým modelem.
Na dvounápravovém železničním voze je rameno, které má trojúhelníkový průřez, ale mechanická část jeřábu je totožná, která je ve stavebnici. Ve stavebnici je ale rameno jeřábu, které má čtverhranný průřez. Oba dva typy ramen mají přihrádkovou konstrukci o délce 6,3 m, která je doplněna nástavcem o délce 3,7 m.
Podle kamarádů je spodek jeřábu a řídicí část totožná. Jen motorová část je zvětšena. Dále je jiné závaží a další vzpěry, které vedou od motorového prostoru. Zvedací píst je jen jeden, na modelu jsou dva. Dále profil ramena připomíná typ jeřábu AD 080. Podle kamarádů je jeřábek dělán asi podomácku v „STS Chvojkovice“.